بازی چه زمانی به درآمد می رسد ؟
فهرست مطالب
آخرین به روزرسانی در 13/02/2024
خلاصه
نام مقاله
بازی چه زمانی به درآمد می رسد
توضیحات
زمان درآمدزایی از بازی و عوامل موثر بر آن
نویسنده
مهرشاد شادان مهر
نام ناشر
ماناتاز
فهرست مطالب
آخرین به روزرسانی در 13/02/2024
رسیدیم به یکی دیگر از مهم ترین چالش ها و سوالات کاربران ماناتاز.
بازی کی به درآمد می رسد ؟
این سوالی است که به شدت ذهن کاربران استودیو بازی سازی ماناتاز را مشغول کرده و ما در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به آن بپردازیم.
مهم ترین نکته ای که در همین ابتدای مقاله باید بدانید این است که زمان به درآمد رسیدن بازی یک زمان کاملا متغیری است و نمی توان عدد دقیقی برای آن مشخص کرد؛ اما ما قصد داریم در ادامه آمار و ارقامی را ارائه دهیم که به صورت حدودی شما را با این زمان آشنا کند.
( پیشنهاد می کنیم حتما قبل از مطالعه ی این مقاله از مقاله ی راه های درآمدزایی از بازی، نیز دیدن کنید.)
اگر از مقاله ی راه های درآمدزایی از بازی دیدن کرده باشید، متوجه منظور از درآمدزایی بازی خواهید شد.
به طور خلاصه به درآمد رسیدن یک بازی در عدد و مقدار آن نیست، بلکه در شروع فرایند درآمدزایی آن می باشد.
به عنوان مثال اگر بازی شما از متد درآمدزایی پرداخت درون برنامه ای استفاده می کند، اولین محصولی که از فروشگاه آن به فروش می رسد، نشان دهنده ی شروع فرایند درآمدزایی آن می باشد.
درآمدزایی از بازی می تواند به روش های بسیار زیاد و با مبالغ کم تا مبالغ غیر قابل شمارش باشد، که در ادامه توضیحات کامل تری را در اینباره ارائه خواهیم داد؛ اما در نظر داشته باشید شروع فرایند درآمدزایی یک بازی بهترین خبری است که می تواند برای شما وجود داشته باشد، زیرا در صورتیکه ادامه ی روند کار نیز درست باشد، این درآمدزایی یک سیر صعودی را طی خواهد کرد و نتایج آن شما را شگفت زده خواهد کرد.
با مشاوره ی واحد بازی سازی ماناتاز، شما می توانید بهترین سیستم درآمدزایی و اقتصاد را برای بازی خود پیاده سازی کنید.
اما در نظر داشته باشید درآمدزایی از بازی به عواملی بسیاری بستگی دارد از جمله:
و …
ماناتاز تضمین سطح کیفی تمام این موارد را به شما می دهد و در صورتیکه شما از طرح سرمایه گذاری یا مشارکت ماناتاز استفاده کنید، از لحاظ ایده پردازی نیز می توانید شانس موفقیت و درآمدزایی بالاتری را در بازی داشته باشید.
شاید سخت ترین بیزینس پلنی که می توان برای یک محصول چید، مربوط به بازی باشد.
به طور کلی تخمین درآمد یک بازی غیر ممکن است؛ بازی هایی که حتی در حال حاضر درآمدهایی میلیاردی را دارند و جزوه برترین های مارکت های داخلی و یا بین المللی هستند نیز مطمئنن یک روزی پیش بینی دقیق همچین درآمدی را نمی کردند.
میزان درآمد و سود سالیانه ی یک بازی به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه به آن می پردازیم و عملا تا زمانیکه بازی به اولین ماه های درآمدزایی خود نرسد نمی توان سود و درآمد ماهیانه و سالیانه ی آن را مشخص کرد.
اما یک بازی که به درآمدزایی رسیده باشد در صورت تداوم درآمدزایی و روند رو به رشد آن، در کمترین میزان درآمدزایی نیز قطعا هزینه ی ساخت، به روزرسانی ها و سایر هزینه های مربوط به سرور را فراهم کرده و برای مالکان خود نیز سود نسبتا خوبی را به همراه خواهد داشت.
یک بازی موفق می تواند درآمد ماهیانه بالای ۱۰۰ میلیون تومان را برای شما به همراه آورد؛ بازی های تاپ مارکت بین المللی درآمدهای به مراتب بالاتر و در ارقام میلیاردی دارند.
برای آشنایی با میزان درآمد کلی از بازی در مارکت ایران و بررسی آمار و ارقام، از مقاله ی زیر دیدن کنید:
رسیدیم به اصل مطلب و مهم ترین تیتر و سوالی که این مقاله قصد پاسخ دادن به آن را دارد.
زمان درآمدزایی پارامتری است که به عوامل زیادی بستگی دارد و این مورد هم مانند تخمین درآمد، بیزینس پلن سختی دارد، اما کمی راحت تر می شود در رابطه با آن صحبت کرد.
این زمان را با رابطه ی تعداد نصب براورد می کنیم؛ یعنی به صورت حدودی در نظر می گیریم که وقتی بازی به تعداد نصب معینی رسید قائدتا باید درآمدزایی آن شروع شود.
به صورت تقریبی پیش بینی می شود یک بازی در صورتیکه شرایط کیفی مناسبی داشته باشد و سیستم اقتصاد و درآمدزایی آن درست چیده شده باشد، با رسیدن به میزان ۵۰۰۰ نصب استارت درآمدزایی آن بخورد.
لازم به ذکر است خود ماناتاز تجربه این را داشته است که بازی هایی بوده اند تا بالای ۲۰.۰۰۰ نصب نیز داشته اند اما از درآمدزایی کمی برخوردار بوده اند؛ زیرا اقتصاد درستی نداشتند؛ پس می توان نتیجه گرفت که یک بازی می تواند خوب باشد و به نصب های بالایی نیز برسد اما به علت نداشتن اقتصاد درست نتواند درآمدزایی خوبی داشته باشد.
طبق توضیحات قبلی عدد این درآمدزایی مهم نیست و مهم شروع آن است، زیراکه عدد آن را می توان با ارائه ی به روزرسانی های متداوم و نزدیک تر کردن بازی به بازخوردی که کاربران از آن به شما می دهند افزایش داد.
همچنین گسترش متدهای تبلیغاتی و در کل توسعه ی روند کیفی بازی این عدد را افزایش می دهد و اهمیت در داشتن پتانسیل درآمدزایی بازی می باشد.
حال سوال اینجاست که کی بازی به میزان نصب حداقلی برای درآمدزایی یعنی ۵۰۰۰ تا خواهد رسید ؟
پاسخ به این سوال نیز کاملا وابسته به ابعاد و میزان بودجه ی سرمایه گذاری شده برای تبلیغات و مارکت های هدف است.
در این مرحله، شما پس از مشخص کردن بودجه ی خود، توسط واحد مارکتینگ ماناتاز بهترین استراتژی تبلیغات را دریافت خواهید کرد، که تبلیغات در چه مارکت هایی و به چه میزان باید انجام شود.
برای درک بهتر میزان بودجه ی لازم برای این بخش از مقاله ی زیر دیدن کنید :
روند تبلیغاتی بازی می تواند بین ۲ تا ۴ هفته انجام شود.
اما بازدهی آن برای بالا رفتن میزان نصب و رسیدن به درآمدزایی می تواند تا ۳ ماه زمانبر شود؛ پس از آن شما با یک بازاریابی ویروسی برای بازی خود رو به رو هستید که به مرور، جامعه ی کاربران شما در حال معرفی کردن و بازاریابی بازی شما برای سایر کاربران هستند.
برخی از سبک ها در بازی سازی مانند سبک های هایپر کژوال پتانسیل درآمدزایی بسیار کمی دارند نسبت به سبک هایی مانند معمایی، اکشن، کارتی و …
به همین خاطر سبک بازی شما می تواند در همان ابتدا، نشان دهنده ی پتانسیل درآمدزایی بازی شما باشد.
ما در این مقاله، پلتفرم هدف خود را موبایل و سیستم عامل اندروید و ios در نظر گرفتیم.
اما قائدتا نوع پلتفرم یعنی تفاوت در نوع مخاطبان و تعداد افراد جامعه ی آن ها و به طور کلی تغییر در بسیاری از پارامترهای اساسی که حتی در سطح کیفی بازی، تبلیغات و میزان درآمد آن نیز تاثیر گذارند.
به همین می تواند جزوه عوامل اصلی در زمان درآمدزایی بازی باشد.
سومین نکته ی مهم در سطح کیفی بازی می باشد، این سطح کیفی یک کالکشنی از مواردی شامل: ایده، گیم پلی، گرافیک، گیم دیزاین و … می باشد.
که در مقاله ی موفقیت بازی به صورت کامل توضیح داده شده است.
بازی شما باید در تمامی این موارد سطح کیفی مناسبی داشته باشد که در این مسیر استودیو ماناتاز همراه شما بوده و سعی در بهترین مشاوره و پیاده سازی را خواهد داشت.
قائدتا هر چقدر میزان بودجه ی تبلیغات شما بالاتر باشد امکان تبلیغ در مارکت های بیشتر و با کیفیت بالاتری امکان پذیر بوده که این سرعت نصب بازی و در نتیجه درآمدزایی آن را بالاتر خواهد برد.
طبق بخش های قبلی می دانید که راه های درآمدزایی از بازی بسیار متنوع و گسترده هستند.
انتخاب درست این متدهای درآمدزایی متناسب با سبک و کاربران هدف بازی، نکته ی بسیار مهمی است که تاثیر مستقیمی را در میزان درآمد شما دارد.
اقتصاد بازی را می توان یک الگوی کوچک از اقتصاد دنیای واقعی دانست.
تنظیم سیستم اقتصاد بازی و استفاده از ارزهای درون بازی به نحوی که پلیر ها در بازی دچار ضرر و یا نارضایتی از خریدهای بی فایده نشوند، از نکات مهمی است که باید در بازی ای که هدف آن درآمدزایی موفق است، رعایت شود.
زمانی که بازی شما به درآمد می رسد، تازه اصل کار شروع می شود.
این به این معناست که درآمدزایی یک بازی در صورتی می تواند متداوم، پایدار و رو به رشد باشد، که مرتب به آن رسیدگی های لازم بشود.
اما این رسدگی ها برای تداوم درآمدزایی بازی شامل چه مواردی می شود ؟
مهم ترین و اصلی ترین امر، به روزرسانی بازی می باشد؛ که توضیحات کامل آن در مقاله ی به روزرسانی بازی داده شده است.
به طور خلاصه به روزسانی یک بازی فعال باید به صورت ماهیانه باشد و بازی هر ماه باید یک آپدیت جدیدی را به مارکت ارائه دهد.
این بازه می تواند تا حداکثر ۲ تا ۳ ماه نیز برود، که کلیت این به روزرسانی ها این مفهوم را برای کاربر تداعی می کند که بازی دارای یک پشتیبانی و رسیدگی درستی می باشد.
همچنین به روزرسانی ها باید خلاقانه و بر اساس دیدگاه کاربران نیز باشند که بتواند رضایت آن ها را به همراه داشته و در نتیجه درآمدزایی شما را نیز به ثمر بیاورد.
مدرس سئو، طراح سایت، انیماتور، سناریو نویس بازی
الماس، ذغال سنگی است که تحت فشار زیاد پدید می آید.