خدمات ساخت بازی وب

استودیو ماناتاز ارائه دهنده ی کامل ترین خدمات بازی سازی، انیمیشن و تبلیغات می باشد که بدون محدودیت در سبک و سیستم عامل بازی خدمات خود را ارائه می دهد.
ساخت بازی وب توسط ماناتاز به بهینه ترین شکل ممکن انجام می شود؛ زیراکه مهم ترین مسئله در بازی های تحت وب مبحث بهینه سازی بازی می باشد.
در ماناتاز توسعه بازی های وب با موتور بازی سازی مخصوص وب یعنی Phaser و موتور بازی سازی یونیتی ساخته می شود.
البته بازی های وب ساده را می توان تنها با کدنویسی و با کتابخانه های جاوا اسکریپت، HTML 5 و PHP نیز پیاده سازی کرد.
خوشبختانه در بازی های تحت وب نیز ماناتاز هیچ محدودیتی را در سبک بازی نداشته و بازی ها در تمامی سبک های استراتژی، اکشن، معمایی، تخته ای و … ساخته می شوند.

یک بازی وب برای همه

بازی های وب

مهم ترین مزیت طراحی بازی وب در کراس پلتفرم بودن آن است.
تنها با سیستم عامل وب می باشد که کاربران با هر دیوایزی از موبایل و تبلت تا پی سی می توانند به تجربه ی بازی شما بپردازند و بازی نیازی به خروجی های متعددی ندارد.
البته بازی های وبی هستند که برای کاربران اندروید و IOS خود نیز خروجی مجزایی را دارند؛ اما یک بازی وب می تواند به تنهایی برای تمامی کاربران کافی باشد.

فرایند توسعه بازی های وب

فرایند توسعه بازی های وب

تکنولوژی های مورد استفاده

ماناتاز بدون محدودیت در ساخت بازی

نمونه کارهای بازی سازی

ساخت بازی از ایده پردازی و سناریو نویسی تا ساخت، انتشار و خدمات مارکتینگ

آخرین پروژه ی در حال انجام

Battle Of Eternal

بازی Battle Of Eternal یک بازی استراتژی آنلاین می باشد که برگرفته شده از بازی عصر پادشاهان است.
این بازی با موتور بازی سازی یونیتی برای سیستم عامل وب توسعه داده شده است.
در Battle Of Eternal می توانید به داد و ستدهای اقتصادی برای رشد قلمرو و همچنین جنگ های استراتژیک با ساخت نیروهای خود بپردازید.
این بازی همچنین مبتنی بر بلاکچین نیز می باشد و امکان تبادلات NFT نیز در آن وجود خواهد شد.
بازی همچنان در حال توسعه و تکمیل روند ساخت است؛ اما تا به الان بالای ۷۰ درصد پروژه تکمیل شده است.
همچنین مارکت هدف بازی، مارکت بین المللی بوده و قصد جذب مخاطبان گسترده ای را دارد.

محبوبیت و درآمد بازی های وب

بازی های وب از دسته بازی هایی هستند که تاریخچه ی قدیمی را دارا می باشند و از گذشته ی دور تا به الان محبوبیت خود را در سطح بالایی حفظ کرده اند.
مهم ترین مزایای بازی های وب در دسترس بودن آن ها برای تمامی مخاطبان، عدم اشغال فضا از دیوایز پلیر و در نهایت عدم محدودیت در محتوا می باشد.

اما این عدم محدودیت در محتوا به چه معناست ؟

معمولا بازی هایی که برای اندروید و یا ios یا حتی کنسول هستند باید در یک مارکت پلیسی منتشر شوند.
به عنوان مثال برای اندروید و ios در گوگل پلی و اپ استور و برای PC در استیم.
حال نکته اینجاست زمانی که شما قصد انتشار را دارید باید از قوانین و مقررات این مارکت ها پیروی کنید و بازی شما از خط قرمزهای این مارکت ها عبور نکند.
اما زمانیکه شما می خواهید محتوایی را خارج از قوانین این مارکت ها درون بازی خود قرار دهید ( به عنوان مثال شرط بندی)، مجبور به استفاده از پلتفرم وب هستید.
به همین علت است که اکثریت بازی های شرط بندی شده برای سیستم عامل وب است.

(البته این را در نظر داشته باشید که به صورت کلی بازی های شرط بندی، بازی های غیر قانونی در ایران و در بسیاری از کشورها هستند و صاحبان آن ها با پیگردهای قانونی روبه رو شده و ما تنها به عنوان مثال این مورد را بیان کردیم.)

اکثریت بازی هایی که در ایران برای وب توسعه پیدا می کنند؛ بازی های تخته ای و کالکشن گیم می باشند؛ زیراکه طبق توضیحات بالا محدودیت محتوایی برای وب مطرح نیست و در وهله ی دوم با هر دیوایزی قابل دسترسی است.
در استفاده از سیستم عامل وب نمی توان سمت بازی های گرافیکی سنگین رفت زیراکه به خصوص با سرعت اینترنت داخلی، بازی از لحاظ مباحث بهینه سازی و زمان بارگذاری دچار مشکل خواهد شد.

از آنجایی که بازی های وب برای همه در دسترس است، در نتیجه جامعه مخاطبی گسترده ای را نیز در خود جای داده و می تواند درآمدهای فوق العاده ای را نیز داشته باشد.
بازی های پیشرو برای وب در مارکت داخلی بازی هایی مانند زولا و عصر پادشاهان می باشد و در مارکت بین المللی بازی هایی مانند World Of Warcraft با درآمدهای میلیارد دلاری می درخشند.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با بازی های وب و درک بهتر راه های درآمدزایی از بازی، از دو مقاله ی زیر دیدن کنید.

درآمد بازی های وب

دولوپر بازی

 

در ساخت بازی وب معمولا متداول ترین موتوری که مورد استفاده قرار می گیرد، موتور بازی سازی یونیتی بوده و به همین خاطر برای طراحی بازی وب از دولوپر یونیتی برای برنامه نویسی سمت سرور و کلاینت بازی استفاده می شود.
همچنین در کنار دولوپر، بک اند کار مسلط به Asp.Net Core برای نوشتن منطق بازی نیز در توسعه بازی های وب وجود دارد.

2D/3D آرتیست

 

معمولا بازی های وب آرت چندان پیچیده ای را ندارند اما وابسته به اینکه پروژه بازی وب، سه بعدی یا دو بعدی باشد، به آرتیست های دو بعدی یا سه بعدی برای طراحی تمامی asset های بازی شامل: محیط، کارکتر، آبجکت ها و … نیاز است.

UI/UX و فرانت کار

 

طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری مربوط به بازی با UI/UX کار است.
همچنین پروژه های وب معمولا یک فرانت کار برای طراحی فرانت پنل ادمین و سایر بخش هایی که در موتور بازی پیاده سازی نمی شود؛ نیاز دارند.

تیم لازم برای توسعه بازی وب

گیم دیزاینر و مدیر تیم

 

در استودیو بازی سازی ماناتاز، گیم دیزاینر سه فعالیت اصلی را انجام می دهد.
۱- تنظیم سناریو و داکیومنت بازی
۲- مدیریت تیم و سازماندهی آن ها در جهت ارائه ی بهترین خروجی
۳- تست و کنترل کیفیت بازی

انیماتور

 

وظیفه ی ساخت انیمیشن های مربوط به بازی به صورت دو بعدی یا سه بعدی وابسته به سبک گرافیکی بازی، با انیماتور است.
انیمیشن های بازی های وب باید به شکل بهینه و قابل اجرایی برای بارگذاری باشند.

بازاریاب آنلاین

 

در نهایت و پس از آماده شدن بازی و گذر از مرحله ی پری لانچ و انجام تست های لازم بر روی آن، نوبت روند مارکتینگ می رسد.
روند مارکتینگ بازی های وب مانند بازی های موبایلی در مارکت پلیس خاصی انجام نمی شود و از متدهای مختلفی برای مارکتینگ از تبلیغات در شبکه های اجتماعی تا سئو و تبلیغات بنری و همسان استفاده خواهد شد.

پیش به سوی ساخت بازی

تماس با ما

شماره تماس های شرکت

۰۲۱-۲۸۴۲۵۸۸۴

۰۳۱-۳۴۵۰۰۳۰۰

ارتباط با پشتیبانی ۲۴ ساعته در واتس اپ

شماره پشتیبانی

۵۸۸۴ ۵۴۸ ۰۹۱۳

آدرس

آدرس : شعبه ۱ : اصفهان – خیابان ابوریحان بیرونی – خیابان شاهپسند | شعبه ۲ : اصفهان – میدان آزادی – مرکز نوآوری صنایع سرگرمی

سوالات متداول

پاسخ های ماناتاز با توجه به سوالات متداول شما کاربران عزیز

قطعا محدودیت های سرعت اینترنت در بازی های وب داخلی بی تاثیر نیست.
اما به صورت کلی بازی های وبی که کم حجم و در سبک های معمایی یا تخته ای هستند با اینترنت داخلی مشکلی را نخواهند داشت؛ و مشکل اصلی با سرعت نت داخلی در بازی های سنگین و سبک های اکشن و استراتژیک به وجود می آید که بازی های به این شکل معمولا برای مارکت بین المللی خواهند بود.

همانطور که در بالا به این موضوع اشاره شد، بازی های وب در مارکت پلیس خاصی انتشار پیدا نمی کنند به همین خاطر شما در مبحث تبلیغاتی آزاد هستید که بازی وب خود را با متدهای مختلفی از سئو تا تبلیغات سوشال مدیا تبلیغ کنید.

بازی های وب به علت بارگذاری ریل تایمی که دارند، محدودیت های گرافیکی را نیز دارا می باشند و نباید asset های طراحی شده برای آن ها از لحاظ حجمی از یک حدی سنگین تر باشد.
به همین علت در مقایسه با حتی بازی های موبایلی، بازی های وب از گرافیک بهینه تر و سبک تری برخوردار هستند.

به عنوان جمع بندی توضیحات بالا می توان گفت مهم ترین دلایل سفارش ساخت بازی وب عبارتند از: کراس پلتفرم بودن و دسترسی همه پلیر ها به بازی با هر سیستم عامل و هر دیوایزی، عدم محدودیت در محتوا به علت آزاد بودن مارکت وب و در نهایت عدم درآمدرسانی به مارکت پلیس خاصی؛ زیراکه به عنوان مثال اگر یک بازی موبایلی در گوگل پلی منتشر شود، ۳۰ درصد درآمد بازی متعلق به گوگل پلی خواهد بود یا در مارکت های داخلی مانند بازار این درصد برابر با ۱۵ خواهد بود؛ که در یک بازی وب تمامی درآمد متعلق به شما خواهد بود.

از اکثریت متدهای درآمدزایی که در مقاله ی راه های درآمدزایی از بازی گفته شده است می توان برای وب استفاده کرد اما به طور کلی متداول ترین راه درآمدزایی که برای بازی های وب استفاده می شود؛ متد Battle Pass (تهیه اشتراک) است.

شاید این سوال کمی فنی باشد و ما قصد وارد شدن به جزئیات آن را نخواهیم داشت.
اما تفاوت های بین آن به شکل کاملا ملموسی حس می شود.
خروجی وب زمانی است که یک بازی کاملا بر بیس وب نوشته شده باشد و به صورت کامل برای وب بهینه سازی شده باشد؛ که در اینصورت معمولا خروجی آن برای تنها وب بوده و برای سایر سیستم عامل ها خروجی گرفته نخواهد شد.
بازی های تحت وب اکثرا با استفاده از زبان های برنامه نویسی سمت وب مانند جاوا اسکریپت و کتابخانه های آن نوشته می شوند.
اما زمانیکه از WEBGL صحبت می کنیم، قضیه متفاوت می باشد؛ این فرمت بازی با موتورهای بازی سازی مانند یونیتی ساخته شده و در نهایت از آن خروجی WEBGL گرفته خواهد شد.
تفاوت این مورد در این است که خروجی WEBGL از لحاظ سرعتی و بهینه بودن در لول پایین تر از وب قرار داشته و همچنین از لحاظ سطح کیفیتی نیز ضعیف تر است.
(البته راهکارهایی برای بهینه سازی و افزایش سطج کیفی WEBGL می باشد که زمانبر بوده اما می توان از آن ها به نحو احسن استفاده کرد.)