بهترین استودیوهای بازی سازی مستقل
فهرست مطالب
استودیوهای بازی سازی مختلفی وجود دارد، که برخی از آن ها وابسته و برخی دیگر مستقل هستند.
استودیوهای وابسته همانطور که از نام آن مشخص است، به یک استودیوی دیگر وابسته می باشند؛ که اکثرا این وابستگی به معنای تامین شدن مالی توسط آن استودیو، در نقش ناشر است.
به عنوان مثال استودیو santa monica، سازنده ی god of war یک استودیوی وابسته به سونی می باشد که تامین مالی آن توسط سونی انجام شده و در عوض ناشر و حق امتیاز بازی متعلق به سونی است.
ما در مقاله ی بهترین استودیوهای بازی سازی، به معرفی هر دوی این دسته بندی ها پرداختیم.
اما در این مقاله قصد داریم به صورت مجزا بهترین استودیوهای بازی سازی مستقل را معرفی کنیم.
با ما همراه باشید.
(برای آشنایی با انواع استودیوهای بازی سازی (AA, AAA, Indie) به مقاله ی آن بروید.)
(توجه داشته باشید ترتیب اسامی به معنای برتری استودیویی نسبت به دیگری نیست زیراکه هر یک از آن ها در سبک خود بهترین هستند.)
Hello Games
۱
بدون در نظر گرفتن No Man’s Sky در سال 2016، نمی توان در مورد توسعه دهنده بریتانیایی Hello Games وارد گفتگو شد.
Hello Games در پشتیبانی پس از عرضه No Man’s Sky قاطعانه و سختگیرانه عمل کرده و در انجام این کار، ویژگیهای وعده داده شده را اصلاح کرده و رابطه خود را با پایه بازیکنان ترمیم کرده است.
این تلاش ها همراه با نوآوری محض No Man’s Sky در وسعت و چشم انداز، Hello Games را بدون توجه به نسخه اولیه این بازی (که دچار باگ ها و مشکلات فراوانی بود) به عنوان یک توسعه دهنده مستقل محبوب و جاه طلب معرفی کرده است.
Supergiant Games
۲
اگر به اندازه کافی بزرگ هستید که به یاد بیاورید Bastion زمانی که برای اولین بار در سال 2011 روی ایکس باکس 360 عرضه شد چقدر بی نظیر بود، پس تعجبی ندارد که چرا Supergiant Games جزوه یکی از بهترین استودیوهای مستقل است.
Bastion، Pyre و Hades همگی توسط توسعه دهندگان با استعدادی که در Supergiant Games هستند، ساخته شده اند.
BLENDO Games
۳
این استودیو عناوین مستقل قابل توجهی مانند Flotilla، Atom Zombie Smasher و به ویژه Quadrilateral Cowboy را راه اندازی کرده است؛ شبیه سازی جذاب هکری به سبک آنالوگ که برنده جایزه بزرگ Seumas McNally در جشنواره بازی های مستقل 2017 شد.
در حال حاضر این استودیو در حال توسعه ی آخرین نسخه Skin Deep می باشد.
ConcernedApe
۴
اریک بارون یا ConcernedApe یک نیروگاه تک نفره در دنیای بازی های مستقل است.
به عنوان خالق Stardew Valley، بازی او با الهام از Harvest Moon از جاه طلبی Barone برای بهبود مهارت های برنامه نویسی C# متولد شد.
او نمی دانست که چهار سال کار انفرادی او شامل 10 ساعت کار در هفت روز هفته به یک حس مستقل تبدیل می شود.
Stardew Valley شما را در جذابیت آرام زندگی روستایی غرق می کند و شما را موظف می کند مزرعه قدیمی پدربزرگ خود را از طریق:
کشاورزی
صید ماهی
معدن
کاردستی
و … بسازید.
در این مسیر همچنین باید با هیولاها مبارزه می کنید و با چالش های مختلف که مزرعه شما را تهدید می کند روبه رو شوید.
Stardew Valley ظرف دو ماه یک میلیون نسخه فروخت و جایزه بهترین بازی مستقل را در The Game Awards 2016 به دست آورد.
این بازی در صد بازی ویدیویی برتر USA Today در رتبه 38 قرار دارد.
امروز، ConcernedApe با پروژه آینده خود، Haunted Chocolatier، هیجان را برای تمامی دوست داران بازی برانگیخته است.
Night School Studio
۵
رسیدیم یه یکی از یهترین و در عین حال معروف ترین استودیو های مستقل این لیست.
پس از اینکه اولین بازی Oxenfree پس از انتشار به سرعت تبدیل به پر نقد ترین بازی شد، استودیوی Night School دنباله Oxenfree 2: Lost Signals را خلق کرد.
این استودیو به طرز ماهرانه ای بازیکنان را در قلب داستان های خود قرار می دهد و از طریق روایت های شاخه دار و انتخاب دیالوگ، تجربه های منحصر به فردی را برای آنها فراهم می کند.
Sloclap
۶
هنگامی که اسلوکلپ برای اولین بار وارد صحنه شد، عشق خود را به گیم پلی مبتنی بر هنرهای رزمی با RPG اکشن Absolver نشان داد.
در حالی که آن نسخه تحسین زیادی برانگیخت، اما مطمئناً طرفداران خود را داشت و آنها را امیدوار به مکانیک های جذاب کرد.
زمانی که استودیو با پروژه بعدی خود به نام (Sifu) وارد شد، این امیدها به خوبی پایهگذاری شد، که مکانیکهای مبارزه تن به تن را که در نسخه اولیه استودیو ارائه شده بود، اقتباس کرده و حتی بهتر کرد.
دو عنوان اسلوکلپ اکنون باعث شده تا طرفداران هر زمان که پروژه های رویایی سبک beat ’em up به ذهنشان می رسد، از این استودیو یاد کنند.
DECK NINE GAMES
۷
Deck Nine که در ابتدا Idol Minds نام داشت، بهخاطر توسعه مشترک سه عنوان تحت سری Life Is Strange در کنار Don’t Nod Entertainment شناخته میشود.
مجموعه داستانی ماجرایی، فرنچایز Life Is Strange شامل پنج بازی اپیزودیک مبتنی بر انتخاب است که هر کدام داستانهای متفاوتی از شخصیتهایی با قدرتهای ماوراء طبیعی را دنبال میکنند.
عنوان اول، Life Is Strange، بیش از 75 جایزه و لیست بهترین بازی سال را دریافت کرد و به عنوان بخشی از مجموعه بازسازی شده Life Is Strange در سال 2022 بازسازی شد.
Team Cherry
۸
تیم چری علیرغم تیم کوچک سه نفرهاش، با شگفتی هر چه تمام تر Hollow Knight، که یک مترویدوانیا فوق العاده است را خلق کرد.
شما از طریق پادشاهی زیرزمینی وسیع Hallownest سفر میکنید، با موجودات میجنگید و اسرار باستانی را کشف میکنید.
هر جنبه ای از بازی، از آرت دوبعدی اتمسفری و دستی آن گرفته تا مکانیک های جنگی پیچیده، در کنار هم قرار می گیرند تا روایتی را ایجاد کنند که به همان اندازه که از نظر بصری خیره کننده است، غوطه ور است.
با وجود گیم پلی چالش برانگیز، این بازی تا سال 2020 بیش از 3 میلیون نسخه فروخته است که یک شاهکار قابل توجه برای یک توسعه دهنده مستقل است.
راه اندازی بعدی Team Cherry دنباله مورد انتظار آنها، Hollow Knight: Silksong است.
موسیقی متن فوقالعاده زیبا، تصاویری خیرهکننده و خط داستانی پیچیده بهطور یکپارچه با هم ترکیب میشوند و تجربهای از بازی همه جانبه را ایجاد میکنند که عمیقاً در بین بازیکنان طنینانداز میشود.
تیم Cherry ثابت می کند که بازی های مستقل چقدر می توانند جذاب باشند.
داستان سرایی و گیم پلی آنها بازیکنان را درگیر نگه می دارد و موقعیت آنها را به عنوان تغییر دهندگان بازی در صنعت مستحکم می کند.
Larian Studios
۹
این استودیو حداقل برای امسال بهترین بازی سال را در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۳ ارائه داد.
با بالدرز گیت این استودیو حضور پر رنگ خود را در بازی های جهان باز و RPG نشان داد.
Larian که عمدتاً بهخاطر ساخت سری Divinity شناخته می شد، با بالدرز گیت اسم خود را به شدت معروف تر کرد.
بازی Baldur’s Gate 3 بر اساس بازیهای RPG Dungeons & Dragons که خود شاهد افزایش محبوبیت زیادی در عرصه فرهنگی است، با تحسین همگانی مواجه شد و استودیو Larian را به عنوان یک بازیکن برتر در حوزه توسعه RPG تثبیت کرد.
StudioMDHR
۱۰
Cuphead و DLC همراه آن The Delicious Last Course به همان اندازه همه کسانی را که آن را امتحان کردند خوشحال و خشمگین کردند.
یک بازی با اسکرول جانبی سخت، بهخاطر استایلهای کارتونی، زیباییشناسی دهه 1930 و موسیقی متن ستودنی، ذهن همه را منفجر کرد.
استودیو MDHR که از برادران چاد و جرد مولدنهاوئر تشکیل شده است، تمام تحسین شما را مدیون کار توسعه خوب خود در مورد پدیده موسوم به Cuphead است.
INNERSLOTH
۱۱
بازیساز Indie Innersloth در دهه 2020 با عنوان محبوب Among Us و مجموعه هنری Stickman وارد کانون توجه شد.
اگرچه در سال 2018 منتشر شد، اما بازی Among Us تا سال 2020 توجه گستردهای را به خود جلب نکرد، تا جایی که استفاده از آن در طول همهگیری COVID-19 بسیار افزایش یافت.
Among Us به 10 بازی پربیننده Twitch در سال 2020 راه یافت و از آن زمان به گسترش محتوای خود با نقشه ها، لباس ها و حالت های بازی جدید ادامه داده است.
Among Us VR نسخه ای از بازی برای هدست های واقعیت مجازی است که در سال 2022 منتشر شد.
Coffee Stain Studios
۱۲
استودیو Coffee Stain با موفقیت بی نظیر خود با بازی Goat Simulator، وارد صحنه شد.
این موفقیت غیرمنتظره به استودیو اجازه داد تا افق و دسترسی خود را گسترش دهد.
Deep Rock Galactic یک FPS co-op است که در آن کوتوله های فضایی را کنترل می کنید که در محیط های 100% تخریب پذیر با بیگانگان مبارزه می کنند.
هر ماموریت ماجراجویی های تازه ای را به همراه دارد.
با تکیه بر این موفقیت، آنها Valheim را در سال 2021 منتشر کردند؛ یک بازی بقای co-op با تم وایکینگ.
شما به عنوان یک وایکینگ کشته شده در برزخ شروع می کنید و وظیفه دارید استعداد خود را برای مکانی در والهالا ثابت کنید.
با هیچ چیز شروع میکنید، میسازید، میسازید و در این دنیای خشن اما مسحورکننده میجنگید.
سفر استودیو Coffee Stain از بازیهای شبیهسازی عجیب و غریب به داستانهای حماسی، طبیعت پویای توسعهدهندگان مستقل را نشان میدهد.
Playdead
۱۳
برای اثبات احترام و تحسین استودیو دانمارکی Playdead، فقط باید به بازیهای Limbo و Inside اشاره کرد.
Playdead که در سال 2006 تأسیس شد، مسلماً در خط مقدم ایجاد زیرژانر بازی های ویدیویی پلتفرمر با تم معمایی – ترسناک و گرافیک سیاه سفید بوده است.
چه پسر جوانی باشید که توسط یک عنکبوت سایهدار غولپیکر در Limbo تعقیب میشوید و چه در حال حرکت در دنیای دیستوپیک که توسط فاجعهای ناشناخته در Inside ویران شده است، Playdead به جای اینکه به انتشار سریع پروژهها توجه کند، وقت خود را صرف تمرکز بر تجربه بازیکن و بافتن رشتههای داستانی پیچیده میکند.
THATGAMECOMPANY
۱۴
Thatgamecompany با کار خود واقعاً بازی های ویدیویی را به عنوان یک هنر قابل تحسین نشان داده است.
این مورد برای بسیاری با انتشار مهم ترین محصول آن ها در سال 2012 یعنی Journey، ثابت شد.
Journey توسط Robin Hunicke، استاد گیم دیزاین در UC Santa Cruz و یکی از بنیانگذاران استودیوی Funomena تهیه شده است.
Thatgamecompany همچنین بازی های Flow، Flower و Sky: Children of the Light را توسعه داده است.
Hazelight Studios
۱۵
استودیوی Hazelight در سال 2014 پس از موفقیت کارگردان خلاق، Josef Fares برای اولین بار در بازی های ویدیویی، Brothers: A Tale of Two Sons، تشکیل شد.
این توسعهدهنده نسبتاً جوان با انتشارات بعدی خود یعنی A Way Out و It Takes Two، تأثیر قابلتوجهی در صنعت به دست آورده است؛ همچنین بازی It Takes Two توانست عنوان بهترین بازی سال ۲۰۲۱ را از آن خود کند.
استودیوی Hazelight علیرغم رهبر عجیب و غریب خود، در جایگاه برتر در بازار بازیهای ویدیویی مستقل قرار دارد.
Young Horses Games
۱۶
برخی از عجیبترین بازیهایی که پلتفرمرهای امروزی را زیبا کردهاند توسط Young Horses Games ارائه شدهاند.
کافی است به سوابق این استودیو نگاهی بیندازید تا نوع بازیهای عجیب و غریب و در عین حال دوستداشتنی را ببینید – Octodad: Dadliest Catch، The Antbassador، Snakedate و Bugsnax (که در کمال تعجب یکی از دلایل داشتن PS5 است!).
Motion Twin
۱۷
Motion Twin استودیویی است که بهعنوان یکی از بهترین شرکتهای بازیهای مستقل شناخته میشود؛ این عنوان را صرفاً بهخاطر ارائه بازی کلاسیک Dead Cells، شناخته میشود.
آن بازی به قدری عالی بود که Motion Twin توجه کونامی را به خود جلب کرد، استودیویی که کراس اوور DLC Dead Cells: Return to Castlevania را به وجود آورد.
بقیه مجموعه بازیهای استودیو Motion Twin شامل Hammerfest، My Brute، Mush، Die2Nite، AlphaBounce و Twinoid می باشند.
مهرسا امینی
برنامه نویس بازی و سایت
از خواب بیدار شو و وارد ماجراجویی زندگی شو، ما برای راحتی آفریده نشدیم.