میزان درآمد از تبلیغات درون برنامه ای
فهرست مطالب
- 1 مرحله ۱ : انتخاب مخاطبان هدف
- 2 مرحله ۲ : تعیین هدف برای تبلیغات
- 3 مرحله ۳ : انتخاب قالب تبلیغات
- 4 مرحله ۴ : درج آگهی در اپلیکیشن یا بازی
- 5 شکل های مختلف تبلیغات
- 6 هزینه تبلیغ کنندگان به چه عواملی بستگی دارد ؟
- 7 نکات مهم در استفاده از تبلیغات درون برنامه ای
- 8 سود هر یک از متدهای تبلیغاتی برای ناشران
- 9 سود ناشران در استفاده از سرویس های داخلی
- 10 میزان محدودیت در نمایش تبلیغات
آخرین به روزرسانی در 12/02/2024
در این مقاله کنار شما هستیم که به یکی از متداول ترین و پر تکرار ترین پرسش های کاربران واحد بازی سازی ماناتاز پاسخ دهیم.
قائدتا دغدغه ی اصلی تمامی کاربران واحد بازی سازی ما ، درآمدزایی از بازی هایی است که قصد سفارش آن ها را دارند.
ما در ابتدای کار برای شناخت راه های درآمدزایی از بازی در مقاله ای تحت عنوان راه های درآمدزایی از بازی ، متداول ترین و بهترین راه های درآمدزایی را معرفی کردیم؛ و در مقاله ی زمان درآمدزایی بازی نیز از زمان حدودی شروع درآمد بازی صحبت کردیم.
اما در میان این راه های درآمدزایی ، درآمد از راه تبلیغات درون برنامه ای شفاف نبوده و کاربر نمی داند که این درآمدزایی به چه عواملی بستگی دارد.
به همین خاطر ما در این مقاله قصد داریم میزان درآمد از این متد و همچنین عوامل موثر در درآمدزایی از آن را مورد بررسی قرار دهیم.
پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.
مقدمه
طبق آمار Statista ، تقریباً 318 میلیارد دلار آمریکا از طریق تبلیغات درون برنامه ای تولید شده است.
علاوه بر این، تخمین زده می شود که تا سال 2025 این مبلغ به رقم خیره کننده 613 میلیارد دلار برسد.
تبلیغات درون برنامه ای یک کانال بازاریابی مهم و موثر است که جذاب ترین تجربه کاربری را بدون ایجاد وقفه در تعامل با برنامه فراهم می کند.
محاسبه نرخ تبلیغات درون برنامه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از :
- فضای تبلیغاتی
- هدف تبلیغات
- قالب آگهی
- مخاطب هدف
- جمعیت شناسی برنامه
- نوع دستگاه و سیستم عامل
به تصویر زیر دقت کنید ، این یک الگوریتمی است که برای تبلیغات درون برنامه ای وجود دارد :
اجازه دهید در ابتدای کار هزینه و عوامل تاثیرگذار برای تبلیغات درون برنامه ای را از سمت تبلیغ کنندگان بررسی کنیم و سپس برسیم به ناشران.
مرحله ۱ : انتخاب مخاطبان هدف
در مرحله ی اول تبلیغکنندگان یا بازاریابان ، مخاطبان هدف را بر اساس سن ، جمعیتشناسی یا ترجیحات انتخاب میکنند.
به عنوان مثال ، یک بازی که صحنه های خشونت آمیز دارد ، می تواند تصمیم بگیرد که مخاطبان مرد بین 18 تا 25 سال را هدف قرار دهد.
مرحله ۲ : تعیین هدف برای تبلیغات
مرحله بعدی شامل تعیین هدف تبلیغات درون برنامه ای است ؛ هدف از تبلیغات می تواند :
- آگاهی از برند
- ایجاد درآمد تبلیغات درون برنامه ای
- فراخوانی برای یک اقدام خاص ، برای دانلود یا نصب برنامه
- همچنین شامل بازاریاب هایی می شود که تصمیم می گیرند چقدر برای کمپین های تبلیغاتی هزینه کنند
مرحله ۳ : انتخاب قالب تبلیغات
تعیین نوع قالب تبلیغاتی که بهترین تجربه کاربری را متناسب با بازی یا اپلیکیشن شما در خود جای دهد بسیار مهم است.
به عنوان مثال ، انتخاب تبلیغات بنری بین توسعه دهندگان محبوب است ، اما درآمد کمی نسبت به تبلیغات ویدیویی ایجاد می کند.
بنابراین ، انتخاب قالبی که کاربر را درگیر خود کند و در عین حال نیز بیشترین بازدهی را داشته باشد ؛ حیاتی است.
مرحله ۴ : درج آگهی در اپلیکیشن یا بازی
مرحله ی آخر درج سرویس تبلیغاتی مورد نظر درون اپلیکیشن یا بازی است.
شما از هر سرویس تبلیغاتی که استفاده کنید در نهایت باید sdk و api های مورد نظر آن سرویس را درون بازی یا اپلیکیشن درج کنید.
به عنوان مثال ما در مقاله ی آشنایی با google admob به صورت کامل توضیحاتی را در رابطه با sdk های این سرویس داده ایم.
نگران نباشید این مرحله بر عهده ی ماناتاز می باشد و شما نیازی نیست کاری را در این مرحله انجام دهید.
چگونه می توان نرخ تبلیغات درون برنامه ای را از طریق مدل های مختلف قیمت گذاری محاسبه کرد؟ (هزینه ی تبلیغ کنندگان)
مدل های مختلف قیمت گذاری بهترین عملکرد را برای درآمدزایی از تبلیغات درون برنامه ای تعیین می کنند.
ابتدا اجازه دهید پرکاربردترین مدل ها را شرح دهیم :
Cost per mille (CPM)
Mille به زبان لاتین به معنای هزار است.
بنابراین ، cost per mille به هزینه پرداختی توسط تبلیغ کنندگان برای نشان دادن 1000 نمایش از آگهی اشاره دارد.
این مدل رایج ترین مدل برای ایجاد درآمد تبلیغات درون برنامه ای است و می توان آن را به صورت زیر محاسبه کرد :
CPM = (TOTAL COST / NO. OF IMPRESSIONS) * 1000
به عنوان مثال ، اگر تبلیغ کننده 100 دلار برای یک کمپین تبلیغاتی هزینه کرده باشد و 50000 نمایش دریافت کرده باشد ، هزینه هر هزار نمایش 2 دلار خواهد بود.
مزیت برای ناشر : CPM برای ناشر عالی است زیرا آنها تنها کافی است آگهی را نشان دهند تا بتوانند پول دریافت کنند.
معایب برای ناشر : حاشیه درآمدی برای CPM اندک است و ناشر ممکن است درآمد کلیکی سودآورتر را از دست بدهد.
مزیت برای تبلیغ کننده : قیمت نسبت به مدل های دیگر پایین است.
معایب برای تبلیغ کننده : هیچ تضمینی وجود ندارد که با نمایش تبلیغ ، کلیک یا تبدیل به کاربر برای تبلیغ کننده ایجاد کند.
به طور کلی هنگام تلاش برای افزایش یا بهبود دید نام تجاری خود، برای خریداران توصیه می شود.
Cost per click (CPC)
پرداخت به ازای کلیک به این معناست که تبلیغکنندگان تنها زمانی مبلغی پرداخت میکنند که کاربران روی تبلیغ آنها کلیک کرده یا با آن تعامل داشته باشند.
این به میانگین کل هزینه بر اساس تعداد کلیک ها اشاره دارد.
برای تبلیغکنندگان ، این یک مدل مقرونبهصرفه است ، زیرا تبلیغکنندگان برای تبلیغاتی که روی آنها کلیک نمیشود، هیچ هزینهای پرداخت نمیکنند.
برعکس ، برای ناشران ، این یک عیب محسوب میشود ، زیرا بدون ایجاد درآمد از آن ، نمایش های رایگانی را ارائه میکنند.
محاسبه ی هزینه ای نوع تبلیغ به شرح زیر است :
CPC= Total Cost/ Number of Clicks
برای مثال، اگر روی تبلیغی با قیمت ۲ دلار و بر روی دیگری با قیمت ۱ دلار کلیک کنید ؛
سپس CPC خواهد بود :
$(2+1)/2 = $1.5
مزیت برای ناشر : بسته به اهداف کمپین ، ناشر ممکن است بتواند قیمت بالاتری برای هر کلیک درخواست کند.
معایب برای ناشر : ناشر ممکن است مجبور باشد نمایش های بیشتری را برای ایجاد تعداد کلیک مورد نظر ارائه کند، به این معنی که ممکن است برای پول بیشتر ، مجبور به ارائه نمایش های بیشتری شود.
مزیت برای تبلیغ کننده : CPC یک مدل نسبتاً خوب برای تبلیغ کننده است زیرا آنها فقط باید به ازای هر کلیک کاربر مبلغ پرداخت کنند و به اینصورت می توان نرخ تبدیل را بالاتر برد.
معایب برای تبلیغ کننده : برخی از کلیکها ممکن است تصادفی باشند به این معنی که در نهایت برای چیزی پول پرداخت میکنید و در ازای آن چیزی دریافت نمیکنید.
زمانی توصیه می شود که هدف شما این است که ترافیکی را به بازی خود هدایت کنید و بودجه مشخصی را در نظر دارید که چقدر می توانید هزینه کنید.
Cost per action (CPA)
مدل دیگری که نرخ تبلیغات درون برنامه ای را تعیین می کند ، هزینه به ازای هر اقدام (action) است.
این به پرداخت هزینه به ناشر تنها زمانی اشاره دارد که کلیک به اقدامات خاصی مانند نصب، دانلود یا عضویت در خبرنامه منجر شود.
این مدل گزینه ای امن برای تبلیغ کنندگان است زیرا آنها فقط پس از تبدیل پول پرداخت می کنند.
می توان آن را به صورت زیر محاسبه کرد :
CPA= Total Cost/ No. of Acquisitions
اگرچه مدل قیمت گذاری برای ایجاد درآمد تبلیغات درون برنامه ای به نیازهای تبلیغ کنندگان و ناشران بستگی دارد، اما CPM قابل پیش بینی ترین مدل است.
مزیت برای ناشر : ناشران با هدفگیری خوب مخاطبان میتوانند نتایج امیدوارکنندهای را در مدت زمان کوتاهی ارائه دهند و به یک جریان درآمد کارآمد تبدیل شوند زیرا میتوانند نرخهای بالای CPA را دریافت کنند.
معایب برای ناشر : CPA خطر بیشتری را برای ناشران به همراه دارد زیرا الزامات خاص تر هستند.
آنها ممکن است بتوانند تعداد زیادی برداشت و کلیک ایجاد کنند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که کاربر اقدام مورد نظر را دنبال کند.
مزیت برای تبلیغ کننده : CPA زمانی که یک اقدام خاص در ذهن وجود دارد ، یک گزینه عملکرد خالص و کم خطر ارائه می دهد.
معایب برای تبلیغ کننده : با توجه به اینکه چقدر خاص و قابل اندازهگیری است ، معایب زیادی وجود ندارد ، به استثنای اینکه ممکن است مقیاسبندی آن دشوار باشد.
زمانی توصیه میشود ، که شما یک عمل خاص دارید که میخواهید کاربر انجام دهد ، مانند خرید یا ثبت نام.
Cost per Install (CPI)
همانطور که از نام آن پیداست ، این مدل قیمتگذاری از تبلیغکننده میخواهد فقط زمانی که اقدام به نصب منتهی میشود، مبلغی را پرداخت کند.
مزیت برای ناشر : حاشیه ها بسیار بیشتر است و بازارهای رقابتی برچسب های قیمتی عالی را می طلبند به این معنی که می تواند یک مدل بسیار سودآور باشد.
معایب برای ناشر : برای ارائه نتایج لازم به زمان و مهارت نیاز دارد.
کمپین ها نیاز به نظارت دقیق و بهینه سازی مستمر دارند.
مزیت برای تبلیغ کننده : برای تبلیغ کننده ای که مخاطب خاص دارد، به این معنی است که شما فقط برای آن دسته از کاربرانی که واقعاً برنامه شما را می خواهند نصب کنند ؛ هزینه پرداخت می کنید.
معایب برای تبلیغ کننده : CPI نمی تواند به شما بگوید که آیا کاربر با برنامه شما درگیر است یا خیر.
آنها ممکن است روز بعد آن را دانلود ، راه اندازی و حذف کنند،
زمانی توصیه میشود که هدف شما افزایش تعداد نصبها یا به دنبال تبلیغ و توزیع برنامهها در بین مخاطبان گسترده است.
شکل های مختلف تبلیغات
شکل های مختلف نمایش تبلیغات درون اپلیکیشن یا بازی موردی است که ما قبلا در مقاله ی راه های درآمدزایی از بازی در بخش مربوط به تبلیغات درون برنامه ای توضیحات آن را داده ایم.
که این مورد یکی دیگر از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت تبلیغات برای ناشران و تبلیغ کنندگان است ؛ اما در این قسمت برای یادآوری تنها نام آن ها را مجدد خواهیم گفت :
- Banner ads ( تبلیغات بنری)
- Video ads ( تبلیغات ویدیویی)
- Rewarded video ads (تبلیغات ویدیویی با پاداش)
- Interstitial ads (تبلیغات بینابینی)
- Native ads ( تبلیغات بومی)
- Playable ads (تبلیغاتی که در آن پلیر می تواند به بازی کردن بپردازد.)
- Offerwall ads (تبلیغاتی که در بخش هایی از بازی، پاداش خاصی را تنها در ازای دیدن تبلیغ به پلیر می دهد.)
اما در ادامه اجازه دهید برای برخی از موارد بالا مثال هایی را شرح دهیم :
Rewarded video ads (تبلیغات ویدیویی با پاداش)
برای توضیح بیشتر اینکه چرا باید این قالب تبلیغاتی را در استراتژی کسب درآمد خود بگنجانید ، در اینجا یک مثال عالی از Subway Surfers ، یک بازی محبوب می آوریم.
پس از تکمیل یک لول ، بازیکنان این فرصت را دارند که با تماشای یک تبلیغ ، سکه های اضافی کسب کنند.
اولاً ، این تبلیغات عالی است زیرا گیم پلی را مختل نمی کند و در یک نقطه پایان طبیعی ظاهر می شود.
ثانیاً ، مزیت تماشای یک تبلیغ به وضوح تعریف شده است ؛ بازیکنان 500 سکه بیشتر از آنچکه به دست آوردهاند دریافت میکنند.
داشتن چنین انگیزه واضحی شانس بازیکنان را برای تماشای یک تبلیغ افزایش می دهد.
Playable ads (تبلیغات همراه با بازی کردن)
در اینجا یک نمونه تبلیغ قابل پخش از بازی محبوب Tiles Hop: EDM Rush آمده است.
طبق گزارش AppMagic ، این تبلیغ در بین 10 تبلیغ برتر Playable در سه ماهه اول 2022 قرار داشت.
در این تبلیغ ، هدف این است که توپ را نگه دارید و حرکت دهید تا با ریتم موسیقی روی کاشی بپرد.
این مکانیک اصلی بازی در Tiles Hop است.
از آنجایی که این بازی بسیار اعتیاد آور است، کافی است یک بار آن را امتحان کنید تا درگیر شوید.
این خبر خوبی هم برای تبلیغ کنندگان و هم برای ناشران است.
Banner ads ( تبلیغات بنری)
Sand Balls یک بازی معمایی بیش از حد معمولی است که بلافاصله پس از انتشار به یک موفقیت تبدیل شد.
ناشر آن SayGames است و آنها همچنین از کسب درآمد ترکیبی با تبلیغات به عنوان جریان اصلی درآمد استفاده می کنند.
در Sand Balls ، هیچ تبلیغات تمام صفحه به غیر از مرحله اول وجود ندارد.
در تمام مدت بازی فقط یک بنر کوچک در پایین را به نمایش می گذارد ؛ که حتی به سختی می توان متوجه ی آن شد.
آنها ابتدا یک تبلیغ تمام صفحه بعد از مرحله دو معرفی کردند.
این یک آگهی تبلیغاتی بود که می توانستید فوراً ببندید.
در مرحله سه به شما یک گزینه رد شدن از مرحله پیشنهاد می شود ؛ که اگر از طریق یک تبلیغ ویدیویی با پاداش تماشا کنید، این مرحله قابل گذر است.
در نهایت ، پس از اتمام مرحله چهار ، سه پیشنهاد جداگانه برای گروههای کاربری مختلف ارائه شد :
- تماشای یک تبلیغ ویدیویی با جایزه برای دریافت یک هدیه رایگان
- اشتراک VIP برای یک گیم پلی بدون آگهی
- به بازی ادامه دهید
به طور خلاصه ، آنچه این بازی به خوبی انجام می دهد توزیع تبلیغات است.
آنها از این واقعیت آگاه هستند که مراحل گیم پلی کوتاه است و فرکانس و مدت زمان تبلیغات را بر اساس آن تنظیم کرده اند.
فاجعه خواهد بود اگر این بازی بعد از هر سطح تبلیغات ویدیویی 30 ثانیه ای اجباری داشته باشد.
حتی اگر بازی دارای تبلیغات بنری است که به خودی خود چندان مؤثر نیستند، در واقع منطقی است.
پس از چنین گیم پلی کوتاهی، مجبور به تماشای مداوم تبلیغات ویدئویی طولانی مدت ممکن است باعث کسل شدن کاربرانی شود که فقط می خواهند به بازی ادامه دهند.
هزینه تبلیغ کنندگان به چه عواملی بستگی دارد ؟
۱- نوع قالب تبلیغاتی مورد استفاده :
برخلاف میانگین CTR حدودی ۰.۶٪ برای تبلیغات بنری ، تبلیغات ویدیویی با CPM حدودی ۳۰۰٪ بالاتر رشد بیشتری را ثبت می کنند.
۲- سیستم عامل :
تبلیغکنندگان معمولاً برای دستیابی به یک مخاطب هدف خاص هزینه بیشتری میکنند.
از آنجایی که کاربران IOS نسبت به کاربران اندرویدی ثروتمندتر هستند، بدیهی است که تبلیغ کنندگان تمایل بیشتری به پرداخت 30 درصد بیشتر برای دسترسی به کاربرانی که از سیستم عامل آیفون استفاده می کنند، هستند.
۳- نوع دیوایز :
یکی دیگر از عوامل تعیین کننده نوع دستگاه است.
برخی از تبلیغکنندگان یا برندها ممکن است در مورد قیمت تبلیغات در دستگاههای خاص تصمیم بگیرند.
این امکان وجود دارد که تبلیغکنندگان برای نمایش تبلیغات خود بهطور خاص در جدیدترین گوشیهای هوشمند به جای تبلتها یا آیپدها، هزینه پرداخت کنند.
۴- موقعیت مکانی :
مبلغی که تبلیغ کنندگان برای تبلیغات درون برنامه ای پرداخت می کنند به موقعیت جغرافیایی کاربران نیز بستگی دارد.
برای مثال ، با تجزیه و تحلیل دادههای SDK کاربر ، ممکن است تبلیغات مربوط به لباس به فروشگاههای لباس مجاور ارائه شود.
۵- زمان :
برخی از تبلیغکنندگان برای نمایش آگهیهایشان در زمانهای خاصی از روز یا در مناسبتهای خاص مانند عید یا جمعه سیاه هزینه میپردازند.
در این زمانها یا سالها، CPM و CTR بهتر تضمین میشوند.
۶- میزان نصب برنامه :
قائدتا هر چه میزان نصب برنامه بالاتر باشد هزینه ی تبلیغات در آن برای تبلیغ کنندگان بیشتر و در نتیجه سود بیشتری را برای ناشران نیز به همراه خواهد داشت.
زیراکه بدیهی است تبلیغ کننده نباید مبلغ یکسانی را برای یک بازی یا اپلیکیشن که ۱۰ میلیون نصب دارد با یک بازی یا اپلیکیشن که ۱۰ هزار نصب دارد بپردازد.
خب تا اینجای کار به میزان درآمد و عوامل موثر بر درآمد تبلیغ کنندگان برای تبلیغات درون برنامه ای پرداختیم ؛ اما از اینجا به بعد به درآمد ناشران می پردازیم.
نکات مهم در استفاده از تبلیغات درون برنامه ای
۱- تعامل کاربران را افزایش دهید :
قرار دادن تبلیغ مناسب در مکان مناسب در زمان مناسب ، کاربران را تشویق میکند تا با تبلیغات درگیر شوند ، که به نوبه خود باعث افزایش تعامل ، حفظ و در نهایت درآمد میشود.
این مورد برای بازی ها است ؛ به عنوان مثال ، ویدیوهای دارای جایزه برای تماشای تبلیغات به کاربران جوایزی (معمولاً ارز درون بازی) می دهند.
آنها بسیار مؤثر هستند زیرا کاملاً توسط کاربر شروع می شوند و می توانند تعامل را افزایش دهند زیرا در ازای تماشای ویدیو به کاربر پاداش می دهند.
۲- انتخاب نوع تبلیغات درون برنامه ای :
خب شما وابسته به توضیحات ما در مقاله ی راه های درآمدزایی از بازی انواع تبلیغات درون برنامه ای را می شناسید.
اما چگونه تصمیم می گیرید که کدام یک برای اپلیکیشن شما مناسب است ؟
این تصمیم سختی است که بسیاری از ناشران باید بگیرند.
همه چیز در مورد نگاه کردن به برنامه شما و درک مکان هایی است که می توانید به طور عملی تبلیغاتی را قرار دهید که موثر باشد و تجربه کاربر را حفظ کند.
آیا برنامه شما یک شوتر اول شخص مرحله ای است؟ در این حالت پیشنهاد می شود ، تبلیغات ویدئویی بینابینی را بین هر مرحله به نمایش بگذارید.
آیا یک برنامه شطرنج یا بازی روی تخته دارید که صفحه نمایش به صورت مداوم بر روی یک صحنه است ؟ در این حالت ما به شما تبلیغات بنری را پیشنهاد می کنیم.
آیا بازی شما دارای پرداخت های درون برنامه ای بوده و بر مبنای همین پرداخت ها جریان دارد ؟ خب در این حالت تبلیغات با پاداش می تواند گزینه ی مناسبی باشد.
نکته اینجاست : درآمدزایی از تبلیغات درون برنامه ای برای همه یکسان نیست.
این برای اپلیکیشن ها و بازی های مختلف متناسب با کاربری آن ها متفاوت است.
۳- گیم پلی بدون وقفه :
تا زمانی که تبلیغات در گیم پلی آنها تداخل نداشته باشد، گیمرها با آنها مشکلی ندارند.
به همین دلیل، قرار دادن تبلیغات بین مراحل بازی باید دارای یک استراتژیک بسیار مهمی باشد.
۴- متناسب با علایق کاربر :
تبلیغات باید همان تأثیری را داشته باشند که در رسانه های اجتماعی پیمایش می کنید و پست های «پیشنهاد شده برای شما» را می بینید.
این چیزی است که هدف گذاری خوب و انتخاب تبلیغات می تواند انجام دهد.
۵- زمانبدی :
در تبلیغات درون برنامه ای این زمان بندی با زمان بندی بالا مفهومی متفاوت دارد.
این زمانبندی به این معناست که تبلیغات درون بازی هرگز نباید در طول بازی ظاهر شوند.
این یک اشتباه پرهزینه است که در آن نه تنها بازیکنان با تبلیغ درگیر نمیشوند ، بلکه ممکن است برای همیشه از بازی شما خداحافظی کنند.
وقتی صحبت از قالبهای تبلیغاتی و زمانبندی به میان میآید ، بهترین روشها برای معرفی آنها وجود دارد.
به عنوان مثال، بازیکنان باید از همان ابتدا از گزینه تبلیغات با پاداش آگاه باشند.
وقتی صحبت از بینابینی شد ، مهمترین چیز این است که گیم پلی را قطع نمی کنند و زیاد ظاهر نمی شوند.
۶- محل قراردادن تبلیغ درون برنامه ای :
فرض کنید تصمیم گرفته اید که می خواهید 3 آگهی را در یک دقیقه نشان دهید.
از قبل می دانید که آنها نباید در گیم پلی بازی تداخل داشته باشند، بنابراین گزینه های قرارگیری شما چیست؟
معمولاً ، تبلیغات پس از اتمام مراحل ، قبل از شروع مرحله جدید و در سایر صفحات بارگذاری ظاهر می شوند.
یکی دیگر از روش های خوب ، گنجاندن تبلیغات پاداش در منوی شروع است.
به این ترتیب ، اگر بازیکنان در بازی گیر کرده باشند و برخی از آیتم ها را از دست بدهند، می دانند کجا آنها را پیدا کنند.
علاوه بر این، تبلیغات هرگز نباید در مکانهای تصادفی مانند زیر منوها یا فروشگاههای بازی نمایش داده شوند.
به سختی کسی آنها را در آنجا پیدا می کند.
برای اینکه بتوانید سودآور باشید ، به تبلیغات و مکانهای زیادی نیاز دارید.
۷- از تبادل ارزش استفاده کنید :
رایجترین قالب تبلیغاتی که تبادل ارزش را ارائه میکند، تبلیغات ویدیویی با پاداش است.
بازیکنان آنها را دوست دارند زیرا به آنها کمک می کنند تا از مراحل بالا بروند ، پیشرفت کنند و یا آیتم جذابی را در بازی بدست آورند.
یکی دیگر از چیزهای عالی در مورد این فرمت ، ماهیت انتخاب آن است که تماشای آن را برای کاربران اختیاری می کند.
توجه داشته باشید که پاداش ارزان ارائه ندهید.
همچنین، مطمئن شوید که جوایز مختلفی ارائه می دهید.
۸- درآمدزایی کاربران :
برخی از توسعه دهندگان برای ایجاد درآمدزایی کاربران از متد تبلیغات درون برنامه ای با پاداش استفاده می کنند.
به اینصورتکه به کاربران اجازه می دهند پاداشی را که از تبلیغات درون برنامه ای با پاداش کسب می کنند را با ریال یا هر ارز ملی دیگری چنج کنند و به اینصورت درآمدزایی را داشته باشند.
اما خب این روش توسط سرویس های ارائه دهنده ی تبلیغات مانند تپسل یا گوگل ادموب غیر قانونی بوده و در صورتیکه از آن مطلع شوند پنل تبلیغاتی شما را بلاک خواهند کرد.
به همین خاطر توجه به این نکته ضرروی است که نمی توان از تبلیغات برای ایجاد درآمدزایی برای کاربران نیز استفاده کرد.
سود هر یک از متدهای تبلیغاتی برای ناشران
بالاخره رسیدیم به بخشی که واقعا خیلی انتظار آن را کشیدید.
در این بخش قصد داریم طبق آمار سایت های خارجی سود میانگین حاصل از هر متد تبلیغاتی را ارائه دهیم.
(لازم به ذکر است که در همین ابتدای کار بگوییم که به این اعداد بسنده نکنید و عوامل به شدت زیادی است که بر روی این اعداد تاثیرگذار بوده و ما به اکثریت آن ها در بالا اشاره کردیم.)
۱- تبلیغات ویدیویی با پاداش :
به گفته IronSource ، تبلیغات ویدیویی با پاداش می تواند درآمد تبلیغاتی شما را بین 20 تا 40 درصد افزایش دهد.
eCPM برای تبلیغات با پاداش می تواند از 5 تا 50 دلار باشد که بسیار بالاست.
تبلیغات پاداش نیز ارزش طول عمر و همچنین حفظ کاربر را افزایش می دهد.
۲- تبلیغات بینابینی :
طبق گفته ی IronSource می توان گفت ، eCPM برای تبلیغات بینابینی می تواند تا 20 دلار (در کشورهای ردیف 1) برسد، در حالی که میانگین آن 4 تا 6 دلار است.
۳- تبلیغات قابل پخش :
همانطور که کاربران از تبلیغات بی ربط و مزاحم خسته می شوند، تبلیغات قابل پخش به یک جایگزین عالی تبدیل می شوند.
طبق گفته SmartyAds، تبلیغات قابل پخش 8 برابر بهتر از تبلیغات بینابینی هستند.
طبق گفته ی IronSource می توان گفت ، eCPM برای تبلیغات قابل پخش بین ۵ تا ۲۰ دلار است.
۴- تبلیغات بنری :
تبلیغات بنری معمولا نسبتا به سایر متدهای تبلیغاتی از تعرفه ی پایین تری برخوردارند.
و این تعرفه از کمتر از ۱ دلار تا نهایتا ۵ دلار می رود.
۵- تبلیغات Offerwalls :
بزرگترین مزیت تبلیغات Offerwalls را می توان eCPM آنها دانست.
مسئله این است که واداشتن بازیکنان برای تکمیل اقدامات لیست چیزی جز آسان نیست.
اما بازیکنانی که آنها را به پایان میرسانند احتمالاً برای تبلیغکنندگان بسیار ارزشمند هستند.
به همین دلیل، تبلیغکنندگان مایلند پول بیشتری برای آنها بپردازند، که در نهایت منجر به eCPM بالاتر برای تبلیغات Offerwalls میشود.
سود ناشران در استفاده از سرویس های داخلی
طبق توضیحاتی که در مقاله ی پلتفرم های تبلیغات درون برنامه ای داده شده است، تپسل سرویس تبلیغاتی شناخته شده ی ایرانی برای تبلیغات درون برنامه ای می باشد.
مزیت این سرویس قائدتا در عدم مشکلات تحریم ها و پرداختی ها در مقایسه با سرویس گوگل ادموب یا سایر سرویس ها است.
اما فائدتا سود تبلیغات آن در مقایسه با گوگل ادموب کمتر است که می توانید تعرفه های به روز شده ی آن را از طریق خود تپسل و پشتیبانی آن ها فراگیرید.
به عنوان مثال برای بازی توپ میلیونی ماناتاز با نصب بالای ۳۰۰۰ تا در تبلیغات ویدیویی با پاداش این سرویس، سودی که برای ناشرجهت نمایش هر هزار تبلیغ توسط پلیر ها در نظر گرفته شده است بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان می باشد.
میزان محدودیت در نمایش تبلیغات
یکی از متداول ترین و پر تکرار ترین سوالاتی که کاربران واحد بازی سازی ماناتاز می پرسند در رابطه با میزان محدودیت نمایش تبلیغات درون برنامه ای است.
به این منظور که هر کاربر چند بار می تواند در یک واحد زمانی تبلیغ مشاهده کند.
قائدتا پاسخ به این موضوع نیز کاملا وابسته به پلتفرم هدف تبلیغاتی شما و قوانین و مقررات مربوطه ی آن است؛ اما خب از آنجایی که ما معیار و پلتفرم هدف را بهترین و معتبرترین پلتفرم تبلیغات درون برنامه ای یعنی گوگل ادموب قرار داده ایم، پس یک سری توضیحات مربوط به قوانین و مقررات این پلتفرم در اینباره را توضیح خواهیم داد.
اما در همان ابتدای کار بدانید که به صورت ییشفرض گوگل ادموب محدودیتی در نمایش تبلیغات ایجاد نمی کند مگر اینکه متوجه ترافیک مخرب، نا معتبر و مشکلاتی در اجرای تبلیغات شود.
Google سخت کار می کند تا از اکوسیستم تبلیغاتی اطمینان حاصل کند که از تبلیغ کنندگان، ناشران و کاربران در برابر تقلب و تجربیات بد تبلیغاتی محافظت می کند.
در نتیجه، گاهی اوقات ممکن است Google برای تبلیغاتی که حساب AdMob شما می تواند نشان دهد، محدودیت قائل شود.
این ممکن است یک محدودیت موقت ارائه آگهی برای ارزیابی کیفیت ترافیک شما باشد، یا ممکن است به این دلیل باشد که نگرانیهای مربوط به ترافیک نامعتبر را در حساب AdMob شما شناسایی کرده است.
اگر سرویس تبلیغاتی شما با محدودیت مواجه شده باشد، گوگل دلایل آن را به شرح زیر ارائه می دهد: (اگرچه این محدودیت ارائه آگهی معمولاً برای کمتر از 30 روز ناشران را تحت تأثیر قرار می دهد، ممکن است در برخی موارد بیشتر طول بکشد.)
حساب در حال ارزیابی
گوگل در حالی که کیفیت ترافیک شما را ارزیابی می کند، ارائه تبلیغات در حساب شما به طور موقت محدود می شود.
همانطور که به نظارت بر ترافیک شما ادامه می دهد، به طور خودکار این محدودیت را بررسی و به روز می کند.
برنامه برای نمایش تبلیغات آماده نیست
همه برنامههای جدید باید قبل از اینکه بتوانند تبلیغات را به طور کامل ارائه دهند، مورد بازبینی آمادگی برنامه قرار بگیرند.
این به گوگل کمک می کند تا یک اکوسیستم تبلیغاتی پاک و ایمن برای ناشران و تبلیغ کنندگانتان ایجاد کند.
در طول این بررسی نیز، برنامهها ممکن است با ارائه تبلیغات محدود مواجه شوند.
بررسی ها معمولاً چند روز طول می کشد، اما در برخی موارد ممکن است برای ارزیابی برنامه گوگل به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.
میتوانید وضعیت بازبینی و ارائه آگهی برنامهتان را در حساب AdMob خود بررسی کنید.
ترافیک نامعتبر
ممکن است ارائه تبلیغات در حساب شما به دلیل نگرانی های ترافیک نامعتبر محدود شده است.
گوگل بر ترافیک تبلیغات شما کاملا نظارت دارد و به طور خودکار این محدودیت و میزان آن به روزرسانی می شود.
منابع
مهرشاد شادان مهر
مدرس سئو ، طراح سایت ، انیماتور ، سناریونویس بازی
زمانیکه در تاریک ترین لحظات قرار دارید و تصور می کنید که در آن لحظه دفن شده اید در واقع شما کاشته شده اید.