رابط کاربری بازی
فهرست مطالب
آخرین به روزرسانی در 09/03/2024
در این مقاله قصد داریم به یکی از مهم ترین مفاهیم صنعت بازی سازی یعنی رابط کاربری بازی بپردازیم.
ما قبلا در مقاله ای به توضیحات مربوط به مفاهیم رابط کاربری و اصول آن پرداخته ایم.
اما در آن مقاله تمرکز ما بیشتر بر روی رابط کاربری سایت و اپلیکیشن و به طور کلی یک کلیتی از رابط کاربری بود که با رابط کاربری بازی بسیار متفاوت است.
پس در این مقاله با ما همراه باشید که دیده بهتر و کامل تری را از رابط کاربری بازی و اصول طراحی آن داشته باشید.
کمی مقدمه در رابطه با رابط کاربری بازی
به طور کلی طراحی رابط کاربری بازی به رابط کاربری ای اشاره دارد که بازیکنان برای اولین بار هنگام ورود به یک بازی یا اپلیکیشن موبایل می بینند.
آنها به عنوان پلی برای اتصال بازی و بازیکنان به یکدیگر عمل می کنند و به بازیکنان باید به ساده ترین شکل ممکن این امکان را بدهند تا مکانیزم بازی را به سرعت درک کنند.
اطلاعات مناسب را پیدا کنند و در اسرع وقت شروع به بازی کنند.
هرچه بازی شما طراحی بهتری داشته باشد ، از جمله داستانگویی بهتر ، انیمیشنهای با کیفیت بالا ، گرافیک شخصیتها ، مکانیکهای گیمپلی و تجربه کاربری و … قطعا بازیکنان به شکل طولانی تری بازی میکنند.
در مجموع ، رابط کاربری یک بازی یک عامل اصلی برای یک مشتری بالقوه است و هر چه رابط کاربری بهتر باشد ، احتمال افزایش درآمدزایی شما از بازی بیشتر خواهد شد.
تفاوت بین رابط کاربری بازی با سایر پلتفرم ها
هدف رابط کاربری بازی غوطه ور کردن کاربران در بازی و ایجاد انگیزه برای لذت کاربر از تمامی جزئیات بازی تا اهداف درآمدزایی می باشد.
این هدف با رابطهای کاربری وبسایت یا اپلیکیشن کمی متفاوت است و به شکل های زیر منحصر به فرد است :
رابط های کاربری بازی از تصاویر بصری چشم نوازتری استفاده می کنند
برای جذب بازیکنان و غوطه ور نگه داشتن آنها در بازی ، طراحان اغلب از تصاویری جذاب در رابط کاربری بازی خود استفاده می کنند ، مانند رنگ های روشن ، تند ، تصاویر زیبا ، فونت های بزرگ ، پررنگ و فانتزی و …
رابط های کاربری بازی با حرکات گرافیکی تری همراه هستند
برای اطمینان از اینکه گیمرها می توانند به سرعت در بازی پیشرفت کنند ، طراحان برای کمک به گیمرها ، انیمیشن ها ها یا حرکات ساده ای ایجاد می کنند.
اینها موشن های آسان برای استفاده و در عین حال پیچیده به اندازه کافی مانند کشیدن انگشت ، کلیک کردن یا ضربه زدن ایجاد میکنند تا به گیمر کمک کند ، حتی از کلیک کردن در بازی نهایت لذت را ببرد.
راهنماها
رابطهای کاربری بازی اغلب آموزشها یا نکات ساده و کوتاه را گام به گام ارائه میکنند.
راهنماهای مربوطه فقط زمانی نمایش داده می شوند که مرحله قبل را کامل کنید.
جلوه های بصری
این با جلوه های بصری جذاب ، مکانیک های گیم پلی و روش های داستان سرایی همه جانبه دیده می شود.
با این حال، اگر یک طراح این موارد را خیلی خوب بسازد، می تواند باعث شود بازیکنان به بازی معتاد شوند.
سه بعدی و همراه با انیمیشن
در رابط کاربری یک سایت یا اپلکیشن کمتر شاهد مدل سازی سه بعدی و انیمیشن خواهید بود اما در بسیاری از بازی ها مانند Call Of Duty Black Ops3 شاهد حرکت کارکتر در منوی اصلی هستیم.
خلاقیت بیشتر
در رابط کاربری بازی بسیار دست بازتر و خلاقیت های بیشتری داشت در صورتیکه معمولا در سایت و اپلیکیشن طراح دست بسته تری را دارد زیراکه باید جامعه هدف بیشتری را پوشش داده و با سلیقه و استانداردهای عام یکسان باشد؛ به عنوان مثال در بازی مترو شاهد این خواهیم بود که منوی بازی از یک تلویزیون برفکی در حال پخش است.
عوامل موثر در جذاب تر شدن رابط کاربری بازی
۱. کاری کنید که بازیکنان به طور طبیعی بازی شما را درک کنند
هرچه درک رابط کاربری بازی شما پیچیده تر باشد ، احتمال این امر نیز بالاتر می رود که بازیکنان ، تمایل بیشتری به ادامه ی بازی شما داشته باشند.
و این به صورت کلی به این معناست که پلیر ها باید به صورت کامل رابط کاربری و طراحی تمامی بخش های بازی شمارا درک و با آن ارتباط برقرار کنند.
۲- بازیکنان را با استفاده از روش مناسب در زمان مناسب راهنمایی کنید
هنگام طراحی یک بازی ، لازم نیست همه آموزشها یا نکات را در یک صفحه یا پنجره بازشو در یک زمان ارائه دهید ، همانطور که با سایر رابطهای کاربری رایج اپلیکیشن ها انجام میدهید.
در عوض ، برای راهنمایی کاربران در زمان مناسب ، باید روشهای مناسب را انتخاب کنید :
- برای اولین بار ورود بازیکنان به بازی ، از یک ویدیوی مقدماتی کوتاه یا پنجره بازشو برای توضیح همه اصول اولیه استفاده کنید.
- یک پنجره بازشو با جملات کوتاه برای ارائه راهنمای گام به گام به بازیکنان استفاده کنید.
- یک مسیر بصری برای هدایت بازیکنان در کل فرآیند بازی گام به گام استفاده کنید.
- از نمادهای فلش بزرگ ، پررنگ و برجسته استفاده کنید تا بازیکنان را در جهت درست هدایت کنید.
- از گیف ها یا ویدیوهای بصری برای آموزش به گیمرها برای تکمیل یک مرحله خاص استفاده کنید.
- جلوههای بصری را استفاده کنید تا مطمئن شوید که گیمرها همه دکمهها و راهنماهای بازی را درک میکنند.
- راه های زیادی برای راهنمایی کاربر وجود دارد و همیشه باید راه درست را در زمان مناسب انتخاب کنید.
برای راهنمایی گیمرها در بازی از طریق وب یا بازی موبایل ، همچنین می توانید یک مسیر خطی یا نقشه ساده اضافه کنید تا به وضوح کاربران را قدم به قدم به جلو هدایت کند و همچنین تمام مراحل بازی را نشان دهد.
چندین نکته نیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید :
- راهنما یا اطلاعات را فقط زمانی نشان دهید که بازیکن به آن نیاز دارد و به گیمرها اجازه دهید نمایش نکات را غیرفعال کنند.
- راهنما یا آموزش ها باید همیشه در مورد تعاملات رایج گیمرها با بازی باشد.
۳- پیشرفت تدریجی در بازی
پیشرفت تدریجی به طور خلاصه یعنی اینکه، پلیر را مرحله به مرحله رو به جلو سوق دهید و تمامی پیچیدگی های بازی و ui را همان ابتدای کاربر برای آن باز نکنید.
در شروع و ابتدای هر بازی، فقط کنترل های بازی و نقشه بازی را کاوش کرده و با آن آشنا می شوید.
سپس، زمانی که سفر خود را با بازی طی میکنید، شروع به تمرکز روی یک ماموریت روزانه برای تکمیل کردن، شرکت در مسابقات بازی، تمرکز روی گیمپلی خود، استفاده از فروشگاه، ارتقا آواتار، سفارشی و … می کنید.
بنابراین، پیچیدگی ها یا شاید بهتر باشد بگوییم گستردگی های بازی به تدریج نمایان می شوند.
۴- جوایز و خریدهای درون برنامه ای خود را برجسته کنید
مهم است که پاداش ها و خریدهای درون برنامه ای خود را برجسته کنید تا درآمد بازی را افزایش دهید.
برای جذب فروش ، تصاویری خلاقانه اضافه کنید ، اشیاء موجود برای خرید را به نمایش بگذارید و دلیل خرید آن ها توسط کاربران را نیز شرح دهید.
اینها را می توان به روش های مختلفی انجام داد و هر کدام از بازی ها این کار را به روش منحصر به فرد خود انجام می دهند.
نمونههای اولیه منوها و پنجرههای بازشوی جوایز و خریدهای درونبرنامهای را ایجاد کنید، همه آنها را روی بازیکنان واقعی آزمایش کنید و پیدا کنید که کدام به شکل بهتری کار میکند.
۵- هرگز رابط کاربری بازی را شلوغ نکنید
چه در طراحی یک وب سایت ، اپلیکیشن یا طراحی رابط کاربری بازی باشید ، اطمینان از اینکه رابط کاربری به هم ریخته نباشد ، همیشه اصل شماره یک طراحی است که باید به خاطر بسپارید.
متن و تصاویر را واضح نمایش دهید ، به این ترتیب گیمرها فقط بر روی چیزی تمرکز خواهند کرد که می خواهید آنها روی آن تمرکز کنند.
بیایید نگاهی به PUBG player card بیندازیم، که تنها اطلاعات مهمی را که بازیکن باید بداند، مانند لول، نشان، نام قبیله، رتبهبندی، آمار و غیره را نشان میدهد.
و حتی God of War نیز به صورت خلاقانه پروفایل بازیکن خود را طوری طراحی کرده است تا تمام اطلاعات لازم را در یک نگاه به دست آورد.
۶- بازی خود را واکنش گرا کنید
هنگام طراحی یک بازی یا هر پلتفرم دیگری مانند : وب سایت ، باید به طراحی واکنش گرا توجه کنید که به گیمرها اجازه می دهد بازی را در دستگاه های مختلف که ویژگی های متفاوتی دارند (نسبت ابعاد، اندازه صفحه نمایش و …) با ابعاد درستی بازی کنند.
در هر صفحه ، انیمیشن ، منو ، پنجره بازشو و سایر جزئیات بازی باید برای انواع دستگاه ها مناسب باشد و باید در سریع ترین زمان ممکن در هر دستگاه بارگیری شود.
۷- تست رابط کاربری بازی
رابط کاربری بازی مکانیزم های گیم پلی مخصوص به خود را دارد و اطلاعات بازی را به روش های خاص خود ارائه می دهد.
برای جلوگیری از هرگونه اشتباه طراحی یا مشکل استفاده ، همیشه باید رابط کاربری بازی خود را آزمایش کنید.
ابزار قدرتمند نمونه سازی رابط کاربری بازی مانند Mockplus به شما کمک می کند تا تمام جزئیات را در چند دقیقه تجسم کنید و بازی خود را به طور کامل بر روی همه رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه آزمایش کنید.
۸- عناصر پویا
افزودن انیمیشن و جلوههای ویژه به عناصر مختلف بازی باعث میشود که بازی شیکتر و حرفهایتر به نظر برسد.
به عنوان مثال، حتی برای منوی شروع ، میتوانید برخی تصاویر متحرک/حرکتی را در پسزمینه اضافه کنید تا حال و هوای زنده ای را برای پلیر ایجاد کنید.
۹- پالت رنگ
به خوبی شناخته شده است که رنگ ها تأثیر عمیقی بر خلق و خوی ما دارند.
حتی در بازیها ، وقتی صفحه شروع به قرمز شدن میکند ، معمولاً به این معنی است که بازیکن آسیب میبیند و حس وحشت را برمیانگیزد.
یا رنگ آبی نشان دهنده ی پیروزی و امید است.
ما به صورت کامل در مقاله ای تحت عنوان اصول رنگ بندی بازی در رابطه با رنگ ها توضیحاتی را ارائه دادیم و شما با مطالعه ی این مقاله می توانید بهترین پالت رنگی را در بخش های مختلف بازی خود استفاده کنید.
مشکلات اصلی رابط کاربری (بهم ریختگی)
به هم ریختگی و شلوغی اولین دلیلی است که باعث می شود رابط کاربری یک بازی شکست بخورد.
بازیهای چندنفره آنلاین عامل اصلی این بهم ریختگی بصری هستند : علاوه بر شرکت در گیمپلی ، باید به ارتقا، استراتژی، استفاده از حملات ویژه، خواندن نقشه و برقراری ارتباط فرد به فرد به طور همزمان و در عین حال محدود توجه کنید.
مثال دیگری بخواهیم بزنیم میتوانیم به بازی Gran Turismo Sport اشاره کنیم که گزینههای سفارشیسازی زیادی برای خودروها دارد که حرکت در آن را با گیمپد دشوار میکند.
یک مثال عالی از یک رابط منظم و مرتب برعکس رابط کاربری بالا ، بازی Battlefront در سال 2015 است.
زمانی که شما بازی را برای اولین بار راه اندازی کردید، یک رابط کاربری ساده و تمیز از شما استقبال می کند.
دسته بندی رابط کاربری
اجزای رابط کاربری که در بازی ویدیویی دیده می شوند را می توان به چهار دسته مختلف تقسیم کرد که هر کدام هدف خاص خود را برای کمک به گیم پلی دارند.
اولین دسته از UI به عنوان UI diegetic شناخته می شود.
در بازی ویدیویی ، رابط کاربری diegetic را می توان به عنوان عناصر رابط کاربری توصیف کرد که در خط داستانی و دنیای بازی ویدیویی وجود دارد.
و همچنین شخصیتهای بازی را میتوان متوجه شد که از وجود این اجزای رابط کاربری آگاه هستند.
به عنوان مثال نمونهای از رابط کاربری diegetic را میتوان در بازی بقای اول شخص پس از آخرالزمان، Metro 2033 مشاهده کرد.
در Metro 2033، این بازی از رابط کاربری diegetic برای تقویت شناور شدن بازیکن در بازی با ترکیب عناصر UI با دنیای بازی استفاده میکند.
روایت ساعتی که شخصیت بازیکن روی مچ دست دارد ، فقط یک آبجکت برای زیبایی نیست، بلکه یک هدف کاربردی دارد تا به بازیکن بگوید فیلترهای ماسک گاز بازیکن چقدر دوام خواهند داشت.
نمونه دیگری از بازی را می توان با نحوه نمایش اهداف ماموریت به بازیکن مشاهده کرد.
هنگامی که بازیکن دکمه را برای نشان دادن اهداف ماموریت فشار می دهد ، شخصیت بازیکن کلیپ بوردی را بیرون می آورد که اهداف ماموریت را نشان می دهد.
که این خیلی با داشتن یک پاپ آپ رابط کاربری برای نمایش اهدافی که در دنیای بازی نشان داده نشده اند متفاوت است.
یک رابط کاربری اشتباه انجام شده میتواند برای بازیکن بسیار گیجکننده باشد و احتمالاً باعث سردرگمی شود ، باید مراقب باشید تا بازیکن بداند که رابط کاربری دیژتیک اطلاعات را منتقل میکند و یک وسیله بصری در بازی است که در حین زیبایی ، اطلاعات مفیدی را در اختیار بازیکن قرار می دهد.
رابط کاربری غیر دیژتیک با رابط کاربری دیژتیک متفاوت است زیرا در فضای جهانی بازی قرار ندارد و نقشی در خط داستانی بازی ندارد.
شخصیتهای دنیای بازی به گونهای پیشنمایش داده میشوند که از وجود این عناصر رابط کاربری بیاطلاع هستند، زیرا به منظور کمک به گیمپلی بازیکن است و نه جریان داستان.
این رابطهای کاربری غیردیژتیک معمولاً برای ارائه اطلاعات آماری به بازیکن استفاده میشوند تا جزئیات بازی مانند امتیاز بالا، نوارهای سلامت، مینی نقشه، نکات بازی و پنجرههای بازشو منو را پیگیری کنند.
در حالی که به نظر می رسد رابط کاربری غیردیژتیک باعث ایجاد اختلال در شناور شدن بازیکن در بازی می شود ، اما همچنان می تواند اطلاعات مهمی را به بازیکنان ارائه دهد، به خصوص در بازی هایی به سبک تیراندازی اول شخص.
داشتن رابط کاربری غیردیژتیک در بازیها باعث میشود اطلاعات به سرعت و واضح به بازیکن ارائه شود، به خصوص زمانی که شامل تعاملات گیمپلی زیادی است که اگر در دنیای بازی گنجانده شده باشد، نمیتواند به وضوح نمایش داده شود.
Spatial UI را می توان در دنیای بازی و بازیکنی که بازی را انجام می دهد پیدا کرد ، اما شخصیت های درون بازی قادر به دیدن این عناصر نیستند.
این عناصر رابط کاربری بهعنوان کمکهای بصری برای کمک به بازیکنان برای انتخاب اشیا یا نقاط بین راهی در بازی کار میکنند.
ادغام این نوع رابط کاربری به روشی مشابه Call-to-action در اپلیکیشن های موبایل و وبسایتها عمل میکند و به عناصر UI خاص کمک میکند.
تگ های متنی نمونهای کلاسیک از اجزای فضایی رابط کاربری هستند.
ممکن است بازیکنان نیاز به تعامل با اشیایی در بازی داشته باشند که جزئیات زیادی دارند.
هنگامی که یک بازیکن ماوس خود را روی یک آبجکت میبرد ، عناصر UI میتوانند به نظر برسند که بالای آبجکت شناور میشوند و اطلاعاتی را در مورد آبجکت نشان میدهند.
این برچسب ها می توانند به سرعت هر گونه ابهامی را برطرف کنند و بازیکنان را درگیر بازی نگه دارند.
رابط کاربری Meta در فضای بازی قرار نمی گیرند، اما می توانند به عنوان بخشی از داستان بازی وجود داشته باشند.
شخصیت بازیکن معمولاً از وجود این عناصر رابط کاربری آگاه است.
به عنوان مثال استفاده متداول از Meta UI این است که به بازیکن آسیب دیده ، با پاشیدن و پخش شدن خون روی صفحه نمایش هشدار دهد.
در بازیهای اکشن و ماجراجویی، گاهی اوقات کل میدان دید تکان داده میشود ، تار یا تغییر رنگ میدهد تا نشان دهد بازیکن آسیب دیده است.
برخی از شکل های رابط کاربری بازی
ما قصد داریم در ادامه چند نمونه از شکل های مختلف رابط کاربری بازی را معرفی کنیم که شما در ادامه کمی بیشتر با سبک و سیاق رابط های کاربری مختلفی که برای بازی ها طراحی می شود ، آشنا شوید :
Flat
رابط کاربری بازی فلت یا همان تخت عمدتاً با هنر دو بعدی و مینیمالیسم مشخص می شود.
جزئیات زیادی در آیکون ها و کاراکترها وجود ندارد ، اما این مانع از ظاهری منظم و دلپذیر در بازی نمی شود.
Bubble
همانطور که ممکن است از نام آن حدس بزنید، این سبک تماماً در مورد حباب ها و به معنای کلی تر، دایره است.
برای برجسته کردن برخی از عناصر بازی (مانند نوارهای سلامت و موارد موجودی) ، طراحان اغلب آنها را در یک قاب (حباب) قرار می دهند ، و حتی لازم نیست که دایره ای باشد.
Wooden
این سبک در بازیهایی با محیط طبیعی ، مانند مزارع ، کوهستانها و … رایج است.
همچنین اغلب برای بازی هایی با مکان های تاریخی استفاده میشود.
Futuristic
در بازیهایی با ماهیت تکنولوژی و علمی تخیلی این تم بسیار رایج است.
که گزینههای تعاملی بهعنوان دکمههایی روی دستگاههای با فناوری پیشرفته (مانند Pip-Boy در Fallout) ارائه شوند.
مراحل طراحی رابط کاربری بازی
رابط کاربری بازی معمولاً توسط هنرمندان UI طراحی میشود که در اکثر موارد نقش طراحان UX (تجربه کاربر) را نیز ایفا میکنند.
آنها از نزدیک با توسعه دهندگان ، مدیران پروژه و هنرمندان همکاری می کنند تا تکه هایی از پازل را بسازند که با سایر بخش های بازی همخوانی داشته باشد.
بیایید به مراحل اساسی آنها نگاه کنیم :
مرحله اول : هنر مقدماتی
در همان شروع یک پروژه ، شرکتها معمولاً ایدههای خود را مطرح میکنند ، بنابراین UI و سایر هنرمندان ، هنرهای مفهومی و طرحهایی از شیوههای مختلف بازی ایجاد میکنند.
زمانی که تصمیم گیرندگان به یک چشم انداز رسیدند ، شروع به طراحی یک طرح می کنند و طراحان در آن شرکت می کنند.
آنها صفحه های برنامه ریزی شده ، شخصیت های کاربر و ویژگی های آنها و رفتار مورد انتظار کاربر را در طول بازی فهرست می کنند.
این معمولا با طرح های دیجیتال یا فیزیکی از صفحه های مورد انتظار و گزینه ها دنبال می شود.
مرحله دوم : تولید کامل با نرم افزار
مرحله تولید اصلی برای هنرمندان رابط کاربری به عنوان وایر فریمینگ شناخته می شود.
در طول وایر فریمینگ ، هنرمند طرحهای مفصلی از منوها و گزینههای مختلف ایجاد میکند ، اما معمولاً بدون رنگ ، استایل و سایر اشکال بصری.
اگر وایرفریم ها رضایت بخش باشند ، به مدل تبدیل می شوند.
بدیهی است که هیچ یک از اینها بدون نرم افزار امکان پذیر نخواهد بود.
بسیاری از هنرمندان جدید تلاش می کنند یاد بگیرند که چگونه رابط کاربری بازی را در فتوشاپ به عنوان اولویت اول ایجاد کنند، اما واقعیت این است که آنها احتمالاً از بسیاری از ابزارهای دیگر نیز استفاده خواهند کرد.
بیایید برخی از نرم افزارهای برتر مورد استفاده توسط هنرمندان رابط کاربری بازی را بررسی کنیم :
مرحله سوم : تست و بررسی
از طریق همکاری نزدیک با سایر متخصصان درگیر در پروژه ، مدلها به سرعت به یک رابط کاملاً کارآمد تبدیل میشوند.
این نسخههای اولیه بازی تحت آزمایشهای دقیق بازی قرار میگیرند، زیرا باگهای رابط به همان اندازه رایج هستند که باگ هایی در بخش فنی و در حین بازی ظاهر میشوند.
حتی اگر طراح یک کار عالی انجام دهد و یک رابط کاربری با منطق درست ایجاد کند ، آزمایشکنندگان راههایی برای پیدا کردن مشکلات سیستم پیدا میکنند تا مشکلات بازی قبل از متوجه شدن کاربران برطرف شود.
چند مثال نهایی
حال که به پایان این مقاله رسیدیم اجازه دهید دو مثال برای شما بزنیم.
این دو مثالی را که برای شما خواهیم زد ، دو مثالی می باشد که بهترین و بدترین رابط کاربری را دو بازی تقریبا مشابه شرح میدهد.
پس به آن ها توجه کنید.
بهترین
Borderlands 3
Borderlands 3 یک بازی شوتر است که آپشن های سفارشی سازی زیادی دارد ، از جمله ده ها سلاح که معمولاً در inventory ذخیره می شود.
با تمام این گزینهها ، تغییر و اصلاح آنها در طول مبارزه برای پلیر غیرممکن است ، بنابراین طراحان یک HUD جداگانه دارند که میتواند در هر زمان فعال شود.
این بازی را متوقف میکند و به بازیکن اجازه میدهد در چند منو با آیتمهایی که بهراحتی تجسم و سازماندهی شدهاند ، جستجو کند.
Rage of Bahamut
Rage of Bahamut یک بازی موبایلی با مشکل accessibility (دسترسی) است.
همانطور که سعی می کند مهارت های اولیه را به بازیکن آموزش دهد، اطلاعات زیادی به آنها ارائه می شود.
این به خودی خود هیچ اشکالی ندارد و اطلاعات در بلوک های بصری منطقی سازماندهی شده اند.
مشکل این است که اطلاعات بیش از حد زیاد است و باعث خسته شدن پلیر از به خاطر سپردن آن ها می شود.
بدترین
Mass Effect Andromeda
Mass Effect Andromeda عنوانی AAA برای کنسول ها و رایانه های شخصی است.
در حالی که بازی یک موفقیت تجاری بود ، بازیکنان در مورد رابط کاربری ، به ویژه منوهای درون بازی ، مشکلات زیادی داشتند.
به عنوان مثال ، توانایی هایی که بازیکن به طور مداوم در طول بازی از آنها استفاده می کند ، فقط می توانند از یک منوی جداگانه فعال شوند ، نه مستقیماً در گیم پلی.
همین امر در مورد crafting system نیز صدق می کند.
در پایان نیز ، توضیحات بازی بسیار طولانی بود و درک بسیاری از شاخص ها دشوار بود.
Knight Stack Jump
Knight – Stack Jump یک بازی موبایلی است که توسط Game-Ace طراحی و ساخته شده است.
طراحی این اپلیکیشن کاملاً مینیمالیستی است، با یک منوی ابتدایی و فقط ۳ options/indicators درون بازی.
این به بازیکنان امکان میدهد روی گیمپلی تمرکز کنند ، که توجه شدید آنها را میطلبد.
واقعاً چیزی برای اضافه کردن یا حذف کردن وجود ندارد ، همه چیز ساده است.
مهرسا امینی
برنامه نویس ، انیماتور ، سئوکار
زندگي در حين گرفتن چيزهايي از تو موقعيت هاي جديدي را مي بخشد