موتور Creation Engine
فهرست مطالب
آخرین به روزرسانی در 21/10/2022
در این مقاله قصد داریم به صورت اختصاصی در رابطه با موتور Creation Engine صحبت کنیم و از مزایا و معایب این موتور بگوییم .
همچنین به بررسی بازی های ساخته شده با این موتور بازی سازی و ویژگی های آن خواهیم پرداخت .
(لازم به ذکر است قبلا در مقاله ی موتورهای بازی سازی به صورت خلاصه توضیحات کلی ای در رابطه با این موتور گفته شده است که در این مقاله قصد تکمیل آن را داریم .)
آشنایی اولیه با موتور Creation Engine
The Creation Engine موتوری است که توسط Bethesda Softworks برای رایانه های شخصی و کنسول های NextGen توسعه یافته است.
همچنین به صورت کاملا اختصاصی برای بازی های The Elder Scrolls V: Skyrim، Fallout 4 و Fallout 76 ساخته شده است.
The Creation Engine جانشین موتور بازی سازی Gamebryo است و برای پشتیبانی از The Elder Scrolls V: Skyrim راه اندازی شد.
بسیاری از چارچوب اصلی از آن موتور بازی سازی را حفظ می کند و همان حس کلی را دارد ، اما پیشرفت های زیادی را نسبت به موتور قدیمی اضافه می کند.
لازم به ذکر است این موتور بر پایه ی c++ بوده و عمدتاً برای ایجاد بازیهای سبک نقشآفرینی ، که شامل بازی معروف The Elder Scrolls V: Skyrim است، استفاده شده است.
برخی از ویژگی های Creation Engine نسبت به نسخه قدیمی
- پردازش فوق العاده ی محیط های نمایش داده شده از دور بدون مصرف اضافی منابع سخت افزاری .
- بهبود فوق العاده ی سایه ها و نورپردازی محیط .
- بهبود یافتن انیمیشن ها و همچنین واقع گرایانه تر شدن مدل سازی ها .
- واقع گرایانه تر شدن عملکردها و اکشن های بازی .
- رابط کاربری قدیمی XML و بک اند دشوار به یک سیستم Shockwave Flash منتقل شد.
که اگرچه برای ویرایش پیچیدهتر بود، اما انعطافپذیری بسیار بیشتری را برای افکتهای گرافیکی متعددی که قبلاً در دسترس نبودند ،به رابط کاربری داد.
قابلیت های بهبود یافته در بازی های اختصاصی موتور
- با استفاده از این موتور بازی سازی در بازی های اختصاصی آن (skyrim- fallout)
سیستم مبارزه به طور قابل توجهی به روز شد و هر دست برای استفاده از هر نوع سپر ، اسلحه یا طلسم مستقل از دست دیگر آزاد بود و طیف بسیار متنوع تری از ساخت شخصیت ها و تاکتیک های جنگی پیچیده تر را امکان پذیر می کرد.
- یک سیستم پرک جدید اضافه شد که به هر مهارت درختی از امتیازات برای تنوع بیشتر ساخت شخصیت ها می دهد.
امتیازات می تواند از ساده + آسیب در هر رتبه گرفته تا اجازه دادن به حملات ویژه با سلاح های خاص تا اجازه دادن به فروش اقلام دزدیده شده به هر تاجری را شامل شود.
- سیستم جادو گسترش یافت تا امکان انعطاف بیشتر در جادوها و تجهیزات مسحورکننده فراهم شود، اگرچه سیستم ساخت طلسم از بازیهای قبلی Elder Scrolls در Skyrim وجود نداشت.
- فیزیک بهبود یافته، رندر قوی تر و موثرتر، سطح مقیاس پذیر از جزئیات برای مناظر دور، جلوه ذرات و سایر پیشرفت ها
- سیستم شاخ و برگ جدید که امکان نمایش درختان و شاخ و برگهای واقعی ، افزایش صحت و اجازه دادن به اثرات آب و هوایی مانند بادهای شدید شدید یا کولاک و اثرات آنها بر محیط نمایش داده می شود.
این یک فناوری داخلی است که جایگزین SpeedTree شده است.
- از فناوری Havok Behavior برای انیمیشن شخصیت ها استفاده می شود.
این اجازه می دهد تا تفاوت های ظریف بیشتری در حرکت شخصیت ها و موجودات، کنترل جلوه های ویژه و … وجود داشته باشد .
ویژگی های بهبود یافته بازی Fallout 4
Fallout 4 از نسخه به روز شده Creation Engine استفاده می کند که از قابلیت های گرافیکی بهتر و ویژگی های بیشتر پشتیبانی می کند.
بسیاری از ویژگیهای Skyrim حذف یا بازنگری شدند تا با دنیای بازی Fallout و سیستم مهارت SPECIAL سازگار شوند.
ویژگی های این موتور عبارتند از :
- افزایش وضوح بافت برای جزئیات بیشتر شی.
- نورپردازی حجمی در صحنه هایی با کنتراست شدید نور، واقع گرایی بیشتری می دهد، مانند نور خورشید که از میان ردیفی از ستون ها عبور می کند و گرد و غبار را در هوای بین ستون ها روشن می کند در حالی که گرد و غبار پشت ستون ها را تاریک می کند.
- سایه زنهای رندر مبتنی بر فیزیکی ((PBR ظاهر واقعیتری به آثار هنری بازی میدهند و به assets هایی که در یک شرایط نوری ایجاد میشوند، اجازه میدهند تا راحتتر به درستی زیر دیگری نگاه کنند.
- سیستم اصلاح سلاح و زره جدید امکان خلاقیت و تنوع بیشتر در آیتم های ساخته شده توسط بازیکنان را فراهم می کند.
- سیستم ایجاد شهرک به بازیکن اجازه میدهد تا یک شهر کامل با طرحبندیها و ویژگیهای ساختمانی کاملاً سفارشی، شبکههای برق، منابع آب و موارد دیگر بسازد.
- سیستم خلق شخصیت مجدد طراحی شده است که گرفتن چهره کامل را بسیار آسانتر کند.
- شخصیت بازیکن صداگذاری میشود، با نمای دوربین جدید در طول مکالمه که کیفیت سینمایی بیشتری نسبت به بازیهای قبلی میدهد.
( لازم به ذکر است پس از انتشار Fallout 4، Creation Engine دوباره با ویژگیهای اضافی ، مانند اضافه شدن مکانیک بازی چند نفره، برای استفاده در Fallout 76 بهروزرسانی شد.)
Creation Kit
The Creation Kit نام مجموعه ای از ابزارهای توسعه رایگان برای دانلود است که در استودیو بازی Bethesda برای ساخت Skyrim و Fallout 4 استفاده میشود.
Creation Kit برنامه ای است که می تواند برای کنترل تقریباً هر جنبه ای از بازی یا ایجاد مدهایی استفاده شود که قادر به اضافه کردن محتوای جدید بازی توسط کاربر، بررسی داده های بازی و بافت مجدد بازی است.
با کمک موتورهای شخص ثالث، میتواند عناصر رابط کاربری گرافیکی مانند ایجاد منوی آیتمهای سازگار با رایانه شخصی را نیز تغییر دهد.
قبل از انتشار Creation Kit، بسیاری از مدرها از ابزارهای شخص ثالث برای استخراج غیر مستقیم و سپس خواندن فایل های بازی استفاده می کردند.
مهرسا امینی
برنامه نویس ، انیماتور ، سئوکار
در زندگی رویاهات را دنبال کن