آخرین تکنولوژِی در ساخت بازی ها
فهرست مطالب
آخرین به روزرسانی در 19/04/2024
در این مقاله از شرکت ایرانیان ماناتاز قصد داریم شمارا با آخرین تکنولوژی در ساخت بازی ها آشنا کنیم و امیدواریم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.
دنیای بازی در سال 2021 همراه با سیر و تحولی عجیب و کم نظیری می باشد و تکنولوژی های جدیدی که به بازی ها اضافه خواهد شد شما را متحیر خواهد کرد.
و در واقع مخاطبان این دنیای گیم نوین کل جهان خواهد بود.
آینده بازی ها بیشتر حول چه محوری میچرخد
واقعیت مجازی
یکی از بیشترین مباحثی که از آینده ی بازی ها درباره ی آن صحبت می شود واقعیت مجازی می باشد که در بین طرفدارن از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است.
هاروی اسمیت، در رابطه با واقعیت مجازی می گوید:
برنامه های کاربردی زیاد دیگری، با پتانسیل بیشتر و مشکلات ذاتی کمتر وجود دارند که به آن ها پرداخته شود.
چندی دیگر از توسعه دهندگان هم این احساس را دارند. سلیا هودنت، رئیس اسبق UX از شرکت اپیک گیمز، میگوید :
تا زمانی که واقعیت مجازی بیشتر از چیزی که هست قابل استفاده باشد، حتی تا سال ۲۰۲۲ هم در حاشیه خواهد بود.
نیک یی، رئیس مرکز مشاوره و تحلیل بازی ها در کوانتیک فاندری میگوید، نسبت به فراگیر شدن پلتفرم واقعیت مجازی «بد بین» است:
واقعیت مجازی بی معنی است یا شاید به خیلی از سبک های بازی چیزی اضافه نمیکند. و چون علاقه به غوطه ور شدن در دنیا های متناوب انگیزهی اصلی گیمر ها نیست، آن ها بعید است که برای تجهیزات گران قیمت واقعیت مجازی خرج زیادی بکنند.
کلی سانتیاگو، از بنیانگذاران thatgamecompany، سهام دار IndieFund و تهیه کنندهی بازی ها و اپلیکیشن های واقعیت مجازی گوگل، با این موضوع که مخاطبان واقعیت مجازی تقسیم خواهند شد موافق می باشد و می گوید :
واقعیت مجازی در ارائهی دنیایی غنی و پویا عالی خواهد بود. اما، آیا گیمر های زیادی به آن جذب میشوند؟ اینطور فکر نمیکنم.
البته برخی از کارشناسان نیز واقعیت به واقعیت مجازی ایمان دارند . پیتر فان دن هوول، رئیس بخش توسعه محصولات ورزشی الکترونیک آرتز می گوید :
من کسی را سراغ ندارم که Oculus Rift را بدون هیجان زدگی از روی چشمانش بردارد.
هیجان کلی راجع به واقعیت مجازی برای این نیست که بگوییم صنعت بازیسازی درباره آن ریسک نخواهد کرد. اتفاقا کاملا برعکس. در واقع هودنت انتظار دارد پلتفرم های جدیدی را ببیند که در مخیله مان هم نمیگنجد:
هیجان انگیز است که Oculus مستقل است. بخش جذاب برای من این است که تا سال ۲۰۲۲ رابط اصلی ما با بازی ها چطور خواهد بود. گذشته از بازی های کامپیوتر، تلویزیون از طریق ابر یا از طریق شبکه های سرگرمی؟ یا از طریق کنسول های فیزیکی؟ هدست های مستقل یا از طریق Goggle ها؟
بهترین کمپانی های تولید کننده ی واقعیت مجازی
کمپانی های گسترده ی زیادی دست به ساخت هدست واقعیت مجازی کرده اند که ما قصد معرفی بهترین های آن ها را داریم.
هدست آکیولس ریفت (Oculus Rift) یکی از بهترین محصولات واقعیت مجازی این روزها کی باشد .
آکیولس ریفت ساخته ی کمپانی آکیولس وی وار می باشد. دو صفحهنمایش OLED با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۲۰۰ پیکسل، شتابسنج، ژیروسکوپ و حسگر مغناطیسی بخشهای اصلی ریفت را تشکیل میدهند؛ ضمن اینکه یک گیمپد ایکسباکس وان هم همراه آن عرضه میشود.
کنترلری به نام تاچ (Touch) هم برای این محصول در نظر گرفته شده.
ریفت از طریق خروجی 1.3 HDMI و دو درگاه USB 3.0 به رایانهی میزبان متصل میشود و به رایانهای با قدرت سختافزاری قدرتمند نیاز دارد؛
سامسونگ از دیگر کمپانی هایی هست که در این عرصه بی کار نماند و خود را با محصول Gear VR نشان داد. این محصول درواقع یک هدست بدون صفحهنمایش به همراه دو لنز و چندین حسگر (شتابسنج، ژیروسکوپ، حسگر مغناطیسی و مجاورت) است. هدست Gear VR از صفحهنمایش و پردازندهی اسمارت فونهای مورد به این شکل که اسمارتفون در محل در نظر گرفتهشده در جلوی Gear VR قرار میگیرد و با درگاه Micro USB به هدست متصل میشود.
ساختهی مشترک سامسونگ و آکیولس از یک تاچپد بههمراه کلید بازگشت و کلیدهای تنظیم بلندی صدا هم بهره میبرد.
دیدگاه ماناتاز در رابطه با آینده ی بازی ها
دیدگاهی که ماناتاز در رابطه با آخرین تکنولوژی در ساخت بازی ها دارد دیدگاهی متفاوت است به این عنوان که شما در 10 سال آینده دیگر تفاوت بین واقعیت و انیمیشن را در بازی ها احساس نمی کنید و سخت افزارها و کنسول های قدرتمند تر و شاید با برندهای جدید تری به بازار بیایند.
از دیگر تکنولوژی هایی که در بازی ها و کنسول های نسل آینده قابل رخ دادن است تکنولوژی چند بعدی می باشد به این صورت که این تکنولوژِی باعث می شود احساسات بازی مانند درد ، حرارت ، باد ، رطوبت ، لرزش و احساساتی از این قبیل را بتوانید در کنسول های نسل آِینده حس کنید ، که اگر بخواهیم مشابه امروزی این تکنولوژی را مثال بزنیم میتوان به سینماهای 5 بعدی که برای تماشای فیلم هستند اشاره کرد.
و از آخرین تکنولوژی در ساخت بازی هایی که ماناتاز از آِینده پیش بینی می کند میتوان به تکنولوژی گیم پد ها اشاره کرد که دیگر گیم پدهایی به شکل امروزی در دسترس کاربران نیست و گیم پدها تماما سنسورهایی خواهند شد که بر اساس حرکات بدن شما دستورات را اجرا می کنند که خب نمونه ی امروزی این تکنولوژِی گیم پدهایی است که x box در یک سری بازی های خاص مانند پینگ پنگ طراحی کرده است اما تکلنولوژِی آِینده تکنولوژی ای به مراتب توسعه یافته و کامل تری خواهد بود.
( همچنین لازم به ذکر است در بازی های آینده ما شاهد این هستیم که روز به روز تکنولوژی های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی بیشتر در حال استفاده شدن برای بازی ها می باشند .)