بدترین باگ ها در بازی ها
فهرست مطالب
- 1 Dragon Age: Inquisition
- 2 Cyberpunk 2077
- 3 Halo: The Master Chief Collection Struggled With Multiplayer
- 4 Minecraft
- 5 Fallout 76
- 6 Pokémon Scarlet و Violet Struggle
- 7 The Elder Scrolls: Oblivion
- 8 Pro Skater 5
- 9 Saints Row
- 10 Mass Effect: Andromeda
- 11 Arkham Knight
- 12 Sonic Boom
- 13 Battlefield 2042
- 14 Aliens: Colonial Marines
در مقاله ی باگ بازی با انواع باگ ها، دلایل وجود باگ در بازی ها و نحوه ی جلوگیری از آن ها صحبت کردیم.
حتی در پایان آن مقاله به چند مورد از باگ های معروف در بازی ها اشاره کردیم.
در این مقاله قصد داریم ۱۴ نمونه از باگ های مختلف در بازی های معروف را نام ببریم و توضیحات مختصری از هر کدام از آن ها شرح دهیم.
این مقاله نشان می دهد حتی بازی های بزرگ نیز به علت رد نکردن درست مرحله پری لانچ وارد منجلاب باگ ها خواهند شد.
با ما همراه باشید.
(توجه داشته باشید بسیاری از باگ های بازی ها که در ادامه به آن می پردازیم در به روزرسانی های بعدی آن بازی رفع شده است و تنها در نسخه ای از بازی بوده اند.)
باگ NPC ها
Dragon Age: Inquisition
۱
برای بازیکنانی که با این باگ مواجه شدند، به این معنی بود که در وهله اول نمیتوان از بازی به درستی لذت برد.
در Inquisition، شما با تیمی از شخصیتها سفر میکنید.
اتفاقی که قرار است بیفتد این است که شخصیتهای شما هر چند وقت یکبار در حالی که در اطراف تداس سفر میکنید، درگیر واکنشات تصادفی و غیر طبیعی با یکدیگر می شوند.
ظاهراً این باگ در بهروزرسانی اخیر برطرف شده است، اما بسیاری از بازیکنان هنوز گزارش میدهند که به دلایل مختلف حتی تا به امروز با این اشکال مواجه شدهاند.
با این حال، میتوان آن را با مدها (حداقل اگر در رایانه شخصی بازی میکنید) یا با دنبال کردن یک سری مراحل پیچیده برطرف کرد.
باگ های نرم افزاری و بهینه سازی فراوان
Cyberpunk 2077
۲
Cyberpunk 2077 با شکستی مشابه Assassin’s Creed Unity روبرو شد.
این بازی در زمان راه اندازی عملا غیر قابل بازی بود، اما در به روزرسانی های متعدد بسیار بهبود یافته است و نقریبا تمامی باگ های آن رفع شده است.
این باگ های ابتدای کار برای Cyberpunk مضر بود زیرا طرفداران سالها منتظر انتشار بازی بودند و CD Projekt Red سابقه ارائه بازیهای بسیار باکیفیت مانند ویچر را داشت.
متأسفانه، راه اندازی Cyberpunk ثابت کرد که این بازی برای انتشار آماده نیست، به خصوص در سخت افزار نسل آخر.
این بازی با باگ ها و اشکالات متعددی منتشر شد.
NPC AI گیج کننده بود، خودروها در حین رانندگی دچار مشکل می شدند و انیمیشن ها به درستی نمایش داده نمی شدند.
با این حال، این تنها نوک کوه یخ بود.
مشکلات وحشتناکی در pop-in وجود داشت، چهرهها لود نمیشدند، و کاراکترها از طریق زمین و ساختمانها عبور میکردند.
وضعیت برای بازیکنان PS4 و Xbox One بسیار بدتر بود، آنها حتی قادر به اجرای بازی به هیچ وجه ملموس نبودند.
تنها قوی ترین رایانه های شخصی می توانستند آن را بدون مشکل بازی کنند.
خوشبختانه، CD Projekt Red بازی Cyberpunk را با آخرین بهروزرسانی های خود اصلاح کرده است و الحاقیه جدید Phantom Liberty به قولهایی که CDPR قبل از عرضه بازی داده بود، عمل کرده است.
عدم اتصال در بخش مولتی پلیر
Halo: The Master Chief Collection Struggled With Multiplayer
۳
Halo: The Master Chief Collection نسخه به روز شده بازی های Halo از Combat Evolved به Halo 4 است.
ریمستر را برای کمپین های قدیمی تر فراهم می کند و همچنین به کاربران اجازه می دهد بازی های مولتی پلیر قبلی را تجربه کنند.
کالکشن Master Chief به خاطر مشکلات بخش مولتی پلیرش بدنام شد.
بخش تکنفره خوب کار کرد، با تحسین خاص Halo 2: Anniversary.
با این حال، اکثر کاربران گزارش دادند که برای یافتن بازیهای مولتی پلیر با مشکل مواجه شدهاند و زمانی که این کار را انجام میدهند نتوانستهاند وصل شوند.
343 Industries برای رفع مشکلات کار کرد و در آن زمان یک نسخه رایگان از کمپین Halo 3: ODST به بازیکنان داد.
سرزمین های عجیب و غریب
Minecraft
۴
این اشکال در نهایت از طریق بهروزرسانی بتا 1.8 اصلاح شد، اما قبل از آن، اگر جرات سفر فراتر از مرزهای نقشه «بینهایت» بازی را داشته باشند، این مشکل را تجربه خواهند کرد.
اتفاقی که می افتد این است که بازیکنان با حرکت به سرزمین های دور، واقع در مرزهای دور محور افقی بازی، زمین های عجیب و غریب از جمله تکه های شناور زمین را تجربه خواهند کرد.
و اگر به جلو ادامه دهند، به زودی در یک خلأ سیاه عمیق و گریزناپذیر قرار می گیرند.
از هوش مصنوعی بد تا عدم بارگذاری برخی کارکترها
Fallout 76
۵
Bethesda یکی از بهترین استودیوهای بازی سازی است که به عرضه ی بازی های جهان باز گسترده و بزرگ معروف است.
برخی از بازیهای Bethesda با چند اشکال یا اشکال گرافیکی عرضه میشوند، اما قابل تحمل هستند و تجربه کلی را از بین نمیبرند.
اما در Fallout 76 این اشکالات بزرگ تر از آنچیزی است که بتوان از آن رد شد.
Fallout 76 تلاش Bethesda برای ایجاد یک MMO از سری موفق Fallout بود.
این ایده برای بسیاری از طرفداران Fallout امیدوارکننده بود، اما نتیجه نهایی چیزهای زیادی را به همراه داشت.
هوش مصنوعی دشمن در بازی افتضاح بود و حرکات عجیبی انجام می داد.
انیمیشن ها به درستی فعال نمی شوند و برخی از شخصیت ها به درستی بارگذاری نمی شوند.
به علاوه، چندین اشکال وجود داشت که به بازیکنان اجازه میداد تا به راحتی به برخی از بهترین تجهیزات و سلاحها قبل از اینکه به لول مورد نظر برسند؛ دسترسی داشته باشند.
در حالی که Fallout 76 در حال حاضر وضعیت بهتری نسبت به زمان عرضه دارد، اما همچنان دارای اشکالاتی است.
از افت فریم ریت تا باگ های گیم پلی و گرافیکی
Pokémon Scarlet و Violet Struggle
۶
Pokémon Scarlet و Pokémon Violet عناوین جاهطلبانه ای هستند و همین باعث شد که تعداد زیادی نقص فنی آنها را درگیر کنند.
این موارد شامل افت ثابت فریم و نشت حافظه بود که باعث کاهش سرعت می شد.
همچنین دارای ایرادات دیگری بود که از انیمیشن های عجیب و غریب گرفته تا تکسچرهای با رندر ضعیف تا بسیاری از اشکالات را شامل می شد.
مانتها نامرئی میشدند، انیمیشنها کار نمیکردند، موسیقی بیپایان حلقه میزد و حملات حتی در صورت باخت پاداش میداد.
اشکالات فراوان پوکمون اسکارلت و ویولت بر انتشار آنها سایه انداخته است.
سوال اینجاست که واقعا بازی چه عجله ای برای انتشار داشت.
عدم تولید آیتم های جدید
The Elder Scrolls: Oblivion
۷
The Shivering Isles اولین پکیج توسعه بزرگ Oblivion بود.
یک باگ جدی در این بازی باعث شد که بازیکنان حتی نتوانند بازی را به پایان برسانند.
کاری که این باگ انجام میدهد این است که پس از دهها ساعت بازی، آیتمهای جدید تولید نمیشوند.
اسکریپتهای موجود در مد برای برخی از NPCهای جدید معرفیشده در بازی، از کدهای ID داخلی بازی استفاده میکنند.
این کدهای شناسه معمولاً برای تشکیل اقلام جدید اختصاص داده می شوند.
اما وقتی فضای این کدها را تمام کردند، بازیکنان در نهایت به نقطهای میرسند (که بر اساس فریم ریت آنها متفاوت است؛ هر چه فریم ریت بالاتر باشد، سریعتر این مشکل را تجربه میکنند) که دیگر آیتمهای جدید تشکیل نمیشوند و نمی توانند بازی را طبق برنامه به پایان برساند.
افت فریم ریت شدید
Pro Skater 5
۸
Pro Skater قبلا پادشاه بازی های ویدئویی اسکیت بورد بود.
اکثر بازیکنان خاطرات خوبی از ورودی های اولیه این سری خواهند داشت.
پنجمین نسخه از این بازی اعتبار این سری را در یک ضربه از بین ببرد.
این به راحتی یکی از بدترین باگ های بازی ها ی Tony Hawk بود که منتشر شد.
زمان هایی وجود داشت در بازی که فریم ریت به شدت کاهش می یافت و باعث سقوط اسکیت باز می شد.
اسکیت بازی بازیکن در انیمیشن ها، ژست های T گیر می کند یا به طور تصادفی نسبت ها افزایش می یابد.
عملکرد ضعیف بازی
Saints Row
۹
راهاندازی مجدد Saints Row در سال 2022 بسیاری از طرفداران را قبل از انتشار نگران کرد.
مشکلاتی در مورد تن بازی وجود داشت.
اما مشکل اصلی عملکرد ضعیف بازی بود.
به طور خاص، Saints Row با اشکالات و خرابی هایی دست و پنجه نرم می کرد که آن را به یک کار طاقت فرسا تبدیل می کرد.
لانچر بازی اغلب کار نمی کرد، بازیکنان مجبور بودند ماموریت ها را دوباره راه اندازی کنند، و بازی گاهی اوقات بدون هیچ دلیلی کرش می کرد.
همچنین در هوش مصنوعی و فیزیک بازی نیز مشکلات بسیاری دیده می شد.
مشکلات فراوان در NPC ها
Mass Effect: Andromeda
۱۰
BioWare شرکت دیگری است که در سال های اخیر تقریبا از رده بهترین استودیوهای جهان خارج شده است.
می توان استدلال کرد که فرود استودیو با Mass Effect: Andromeda آغاز شد.
طرفداران به طور طبیعی برای یکی از بهترین سری های RPG علمی-تخیلی هیجان زده بودند، اما پس از عرضه، طرفداران با یک آشفتگی مواجه شدند.
به طور مداوم در طول بازی، انیمیشنهای شخصیتها به روشهای بسیار خندهداری دچار مشکل میشوند، یا انیمیشنها اصلاً کار نمیکنند.
شخصیتها از میان دیوارها عبور میکردند، ناپدید میشدند و سپس دوباره ظاهر میشدند، سرشان را دور تا دور میچرخانند تا به شخصیتها نگاه کنند و حالتهای صورت غیرممکن را اغراقآمیز میکردند.
افت فریم ریت شدید در PC
Arkham Knight
۱۱
گاهی اوقات، یک بازی میتواند روی یک پلتفرم خوب کار کند و در پلتفرم دیگر کاملاً خراب باشد.
پورت رایانه شخصی Batman: Arkham Knight به یکی از بزرگترین جنجال های بازی در سال 2015 تبدیل شد.
بازی روی کنسول ها خوب کار می کرد، زیرا بر روی آن ها به خوبی بهینه شده بود.
در رایانه شخصی، از مشکلات فنی بالا به پایین رنج می برد که آن را برای برخی غیرقابل بازی می کرد.
فریم ریت Arkham Knight روی 30 فریم بر ثانیه محدود شده بود.
بازیکنان گزارش دادند که بازی در بخشهای غیر فشرده گیمپلی به 10 فریم در ثانیه کاهش یافته است.
بسیاری از بازیکنان نیز تصادفات مکرر را گزارش کردند.
باگ های گیم پلی
Sonic Boom
۱۲
بحث های زیادی در بین طرفداران این سری وجود دارد که کدام بازی های سونیک وحشتناک هستند و کدام یک عالی هستند.
با این حال، اکثر طرفداران و بازیکنان موافق هستند که Sonic Boom یکی از بدترین بازیهایی است که تا به حال به فرنچایز سونیک رسیده است.
جدا از طراحی ضعیف بازی، پر از اشکالاتی است که کل روند بازی را دچار مشکل می کند.
این بازی دارای افت شدید فریم ریت در طول بخشهای سرعتی بازی است، که چیزی نیست که هر کسی هنگام بازی Sonic بخواهد.
تکسچرها به درستی بارگذاری نمی شوند و گاهی اوقات اصلاً بارگذاری نمی شوند.
بدتر از آن، مشکلی در Knuckles وجود داشت که به بازیکنان اجازه می داد تا بی نهایت بپرند و بازی را در کمتر از 2 ساعت کامل کنند.
در حالی که چندین مورد از این اشکالات برطرف شد، بازی هنوز آن جذابیت را ندارد.
باگ های اجرایی و گیم پلی
Battlefield 2042
۱۳
بازیهای Battlefield همیشه یک رقیب جدی برای کالاف دیوتی محسوب می شدند به خصوص Battlefield ۴ و Battlefield ۱.
اما هیچکدام به اندازه Battlefield 2042 جامعه ی بازیکنان خود را خشمگین نکرد.
این بازی به دلایل زیادی از جمله یک طرح ضعیف و تغییرات بحثبرانگیز گیم پلی توسط طرفداران مورد توجه قرار گرفت.
با این حال، مسائل فنی آن بزرگترین منبع بحث و جدل بود.
Battlefield 2042 باگهای زیادی داشت که باعث شکست سخت بازی شد، از جمله خرابیها و عدم اجرای آن.
گیم پلی آن نیز با مشکلاتی همراه بود؛ از جمله شلیک برخی از اسلحه ها.
مشکلات به قدری بد بود که بازیکنان حتی یک دادخواست برای بازپرداخت کامل راه اندازی کردند و 2042 را غیرقابل بازی نامیدند.
DICE برای رفع مشکلات بازی آپدیت هایی را ارائه داده است، اما بسیاری فکر می کنند که دیگر خیلی دیر شده است.
هوش مصنوعی دشمنان
Aliens: Colonial Marines
۱۴
Aliens: Colonial Marines بحث برانگیز بود زیرا گیم پلی آن شباهت کمی به تریلر و تبلیغات بازاریابی آن داشت.
حتی جدای از مشکلات گرافیکی، بازی برای اجرا نیز دارای مشکلاتی بود.
نورپردازی ضعیف، حالت پارازیتی مکرر صفحه و …
با این حال، هوش مصنوعی دشمنان بدترین باگ بازی است.
دشمنان از شکارچیان وحشتناک و سازمان یافته بیگانگان دور هستند.
در عوض، آنها کند، دست و پا چلفتی بوده و به صورت مستعد، پلیرهای دیگر را نادیده می گیرند.
مهرسا امینی
برنامه نویس بازی و سایت
تفاوت ثروتمند و فقیر در این است که فقیر پول خود را خرج می کند و اگر چیزی باقی ماند، سرمایه گذاری خواهد کرد؛ در صورتیکه ثروتمند اول سرمایه گذاری می کند و اگر چیزی باقی ماند خرج می کند.