دموگرافی بازی های موبایلی (بررسی مخاطبان هدف و جامعه آماری)
فهرست مطالب
آخرین به روزرسانی در 14/02/2024
فهرست مطالب
آخرین به روزرسانی در 14/02/2024
با یکی دیگر از مقالات آماری همراه شما هستیم که به شدت برای توسعه دهندگان و علاقه مندان برای ورود به صنعت بازی اهمیت دارد.
در این مقاله قصد بررسی دموگرافی کلی مارکت بازی های موبایلی به خصوص در بخش مربوط به مخاطبان هدف مارکت و اطلاعات آماری لازم از آن ها را داریم.
درک انگیزه های مخاطبان کلید دستیابی به هر هدف تجاری است.
وقتی صحبت از مخاطبان بازی های موبایلی می شود، دانستن اینکه چرا مردم بازی می کنند به ایجاد موثرترین کمپین های بازاریابی کمک می کند.
مقاله امروز جدیدترین آمار را در مورد مخاطبان بازی های موبایل ارائه می دهد: آنها چه کسانی هستند، چه زمانی و چرا بازی می کنند.
قبلا نیز در دو مقاله ی بسیار مهم «درآمد بازی های موبایلی در جهان» و «بررسی مارکت داخلی بازی های موبایلی» ما اطلاعات مهمی را در رابطه با مارکت بازی های موبایلی به خصوص از لحاظ درآمدی شرح دادیم.
و قبل از خواندن این مقاله ابتداعا پیشنهاد می کنیم از آن دو مقاله دیدن کنید.
با ما همراه باشید.
طبق آمار Newzoo می توان گغت، 3.9 میلیارد کاربر تلفن همراه در سراسر جهان وجود دارد.
نزدیک به ۱۰۰ درصد کاربران نیز در نظر سنجی های آماری انجام شده تایید کردند که از دستگاه های تلفن همراه برای بازی نیز استفاده می کنند.
بنابراین به طور بالقوه هر کاربر گوشی هوشمند امروزی بازی های موبایلی را انجام می دهد.
طبق آماری که در مقالات قبلی نیز گفته شده است، 53.6 درصد از بازیکنان بازی های موبایلی مرد و 46.4 درصد زن هستند.
اگرچه درصد بازیکنان زن به وضوح افزایش یافته است، اما توجه به این نکته ضروری است که کودکان به عنوان کاربران زن در آمار گنجانده شده اند، زیرا آمار توسط دستگاه ها شمارش می شود و بچه ها اغلب از دستگاه های مادران خود استفاده می کنند.
مخاطبان جهانی کاربران گوشی های هوشمند به شرح زیر توزیع می شوند:
طبق آمار بازی های موبایلی، آسیا بیش از 1.29 میلیارد گیمر موبایل دارد.
و این تقریباً به نیمی از کل مخاطبان بازی های تلفن همراه ختم می شود.
اروپا با 551.7 میلیون کاربر بازی های موبایلی در جایگاه دوم قرار گرفت.
آمریکای شمالی پس از آسیا، اروپا و آمریکای لاتین در جایگاه سوم قرار دارد.
به معنای واقعی کلمه، همه در هر سنی با گوشی های هوشمند بازی می کنند.
به نمودار زیر برای پی بردن به گروه سنی پلیر ها توجه کنید:
شاید این تیتر خیلی کلیشه ای به نظر برسد، اما ما قصد داریم از آن به یک نکته ی فنی برسیم.
خب قائدتا مردم برای سرگرمی، گذراندن وقت و جنبه ی فان بازی های موبایلی اقدام به بازی کردن می کنند و کاری به آمار و ارقام این قسمت نیز نداریم.
اما به غیر این موارد مردم همچنین برای ایجاد ارتباطات اجتماعی نیز بازی می کنند، بسیاری از افراد فکر می کنند بازی ها راهی عالی برای دوست یابی هستند. (بازی های که قابلیت ارتباطی چت یا گروهی شدن را می دهند.)
علاوه بر این، برخی از کاربران برای حفظ ارتباطات اجتماعی که قبلاً داشتهاند، بازیهای آنلاین انجام میدهند.
طبق آمار 47 ٪ بازی های آنلاین و 31.7٪ از بازی های آفلاین استقابل می کنند.
اگر مقاله ی درآمد بازی های موبایلی در مارکت جهانی را خوانده باشید، قائدتا می دانید که سال ۲۰۲۱ به عنوان پر درآمدترین سال بازی های موبایلی تا به کنون بوده و این سال 190 میلیارد دلار برای بازی های موبایلی درآمد ایجاد شد.
میانگین هزینه کردن کاربران برای خریدهای درون برنامه ای بین 10 تا 100 دلار متغیر است.
اما طبق دموگرافی بیشترین آمار مربوط به خریدهای درون برنامه ای بالای ۱۰ دلار مربوط به افراد بالای ۳۰ سال می باشد و این یعنی کوچکترین درصد مخاطبان بازی، پردرآمدترین و درگیرترین مخاطبان هستند.
لازم به ذکر است به سقف بودجه توجه داشته باشید زیراکه خریدهای درون برنامه ای زیر ۱۰ دلار معمولا توسط 62 درصد از گیمرهای موبایل زیر 13 سال انجام شده است.
آمار بازی های موبایل از سال 2020 نشان می دهد که 43 درصد از زنان بیش از 5 بار در هفته بازی های تلفن همراه را انجام می دهند.
در حالیکه تنها 38 درصد از مردان به طور مکرر بازی می کنند.
این تعداد مکرر ار می توان نزدیک به هفته ای بیش از ۱۰ بار دید.
برنامه نویس بازی و سایت
ایده های بزرگ، کم نیستند؛ چیزی که کم است، فقدان اراده لازم برای اجرای آن هاست.
فهرست مطالب1 تعداد پلیرها در سراسر جهان2 مخاطبان هدف از لحاظ گروه سنی2.1 دلیل بازی...