بهترین کارگردانان بازی سازی
فهرست مطالب
آخرین به روزرسانی در 29/07/2022
در این مقاله قصد داریم به معرفی 10 تا از بهترین سازنده ها و کارگردانان صنعت بازی سازی بپردازیم و درباره ی هر کدام یک بیوگرافی و زندگینامه ی خلاصه ای را شرح دهیم ، پس تا تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی بزرگان صنعت گیم بپردازیم .
10- Masaya Matsuura
ماسایا ماتسورا که در ابتدا یک نوازنده بود ، به پیشرفت های تکنولوژیکی دهه 1990 علاقه مند شد و سرانجام از طریق شرکت خود ، NanaOn-Sha ، به تولید بازی های ویدئویی مبتنی بر موسیقی مانند PaRappa the Rapper و Vib-Ribbon روی آورد.
در سال 2009 ، مجله توسعه از 9000 توسعه دهنده بازی های ویدئویی نظرسنجی کرد و پرسید کدام یک از اعضای این صنعت قهرمان شخصی آنها بوده است ؛ ماسایا ماتسورا با شماره هشت به میدان رفت.
او همچنین برنده جایزه “پنگوئن اول” در سال 2004 از سوی انجمن بین المللی توسعه دهندگان بازی شد .
9- Yu Suzuki
یو سوزوکی یکی از مهمترین نیروهای خلاق برای SEGA در طول سالهای بازیهای اولیه خود ، طراح همه چیز بوده است ، از Virtua Fighter گرفته تا Hang-On ، After-Burner II و Out Run.
نقش سوزوکی به عنوان رئیس بخش تحقیق و توسعه ماشین های سرگرمی SEGA نه تنها منبع خلاقیت ماشین های بازی .
سوزوکی ، فارغ التحصیل از دانشگاه علوم اوکایاما ، در اوایل دهه 80 به SEGA پیوست و بیش از نیمی از بازدیدهای بازی را برنامه نویسی و تولید کرد. در اوایل دهه 90 ، با این حال ، دنبال فناوری سه بعدی بود که سرانجام منجر به ایجاد سری Virtua Racing و Virtua Fighter شد .
اگرچه سوزوکی به تولید بازی های کنسول و بازی های 2AM ادامه داد اما این عناوین در سال 2004 دوباره در SEGA جذب شدند ، اما پس از انتشار Shenmue و دنباله های آن از کانون توجه خارج شد.
8- Hironobu Sakaguchi
هیرونوبو ساکاگوچی در فهرست بزرگان تاریخ مجله Develop وجود ندارد ، اما عضویت وی در سال 2000 در تالار مشاهیر آکادمی هنرها و علوم تعاملی مطمئناً به عنوان حضور او در صنعت گیم ارائه می شود. در سال 1987 او بازی نقش آفرینی حماسی ، Final Fantasy را ایجاد کرد ، که نام آن از این ایده الهام گرفته شده بود که اگر فروش نرود ، به دانشگاهی که چند سال قبل از آن رها شده بود باز می گردد.
Final Fantasy یک موفقیت فوق العاده بود. این یکی از پرفروش ترین فرنچایزهای بازی های ویدئویی است ؛ این سری تا سال 2010 تقریباً 100 میلیون واحد فروخته بود و محبوبیت بسیاری از ویژگی های استاندارد بازی های نقش آفرینی امروزی را به خود اختصاص داده است. Sakaguchi همچنین بازی های موفق دیگری از جمله Blue Dragon و Kingdom Hearts را توسعه داده است.
7- Shinji Mikami
شینجی میکامی فارغ التحصیل دانشگاه دوشیشا در سال 1990 توسط Capcom استخدام شد ؛ کار او در این شرکت بسیار آرام شروع شد ؛ او برنامه ریز یک بازی مسابقه ای بود.
در سال 1993 ، او یک طراح بازی شد و بر روی پازل محور Goof Troop برای Super NES کار کرد. با الهام از عنوان 1989 Famicom Sweet Home بر اساس فیلمی با همین نام و همچنین فیلم های Deadfilms کارگردان افسانه ای جورج رومرو ، پروژه جدید میکامی شکل گرفت و در سال 1996 ، اولین Resident Evil دنیای بازی را شکل داد.
پس از پیروزی RE ، میکامی به عنوان تهیه کننده ارتقا یافت و بر توسعه دو عنوان بعدی Resident Evil نظارت کرد و عنوان اول را در خط بحران دینو کارگردانی کرد.
پس از اتمام DC ، استودیوی تولیدی Capcom 4 تشکیل شد و میکامی به عنوان مدیر کل آن منصوب شد. در این مدت ، او به عنوان تهیه کننده اجرایی در عناوین مختلف کار کرد و به عنوان تهیه کننده در Dreamcast’s Resident Evil: Code Veronica بازی کرد.
یک سال پس از انتشار Code: Veronica X در پلی استیشن 2 ، میکامی با مجموعه ای از نسخه های مختلف GameCube و Resident Evil پشتیبانی خود را به نینتندو منتقل کرد.
پس از آن چیزی که بسیاری آن را موفقیت برجسته میکامی ، Resident Evil 4 می دانند ، RE4 کاملاً حق رای دادن رزیدنت اویل را با دوربین جدید ، مکانیک های گیم پلی ، تنظیمات و خط داستانی ، و استقبال انتقادی و مصرف کننده آن برای یکی از مهمترین بازی های ویدئویی نسل گذشته است .
پس از موفقیت RE4 ، میکامی استودیو 4 را ترک کرد و همراه با فارغ التحصیلان Capcom Atsushi Inaba و Hideki Kamiya به استودیو Clover رفت.
میکامی بر توسعه God Hand قبل از اینکه Capcom Clover را در اوایل سال 2007 منحل کند ، نظارت داشت.
6- Satoshi Tajiri
ساتوشی تاجیری بازی های ویدئویی را ایجاد کرد که از سرگرمی دوران کودکی او در جمع آوری حشرات الهام گرفته بود. بدون او ما هم اکنون شاهد بازی پوکمون نبودیم و این توسعه شش سال به طول انجامید و تقریباً شرکت تاجیری ، Game Freak را ورشکست کرد ، اما در سال 1996 این بازی به طور کلی در جهان منتشر شد. سهم تاجیری و تأثیر آن بر طراحی بازی های ویدئویی توسط IGN ، ماهنامه بازی های الکترونیکی و مجله Edge به رسمیت شناخته شده است و او غول بلامنازع این صنعت است.
5- Hideo Kojima
Hideo Kojima بیش از 20 سال بخشی از زندگی گیمرها بوده است. از زمان شروع کار خود در Konami در سال 1986 ، کوجیما برخی از تأثیرگذارترین عناوین صنعت بازی را تولید و کارگردانی کرد. اولین اثر او ، Metal Gear ، اولین بازی مخفی کاری محسوب می شود و ژانری را به وجود آورد که از آن زمان بسیاری از محبوب ترین عناوین صنعت باز ی سازی را بوجود آورد.
کوجیما کالج را به عنوان یک رشته اقتصادی شروع کرد ، اما تمایل طبیعی او برای بیان یک داستان خوب و امکاناتی که طراحی بازی های ویدئویی به او ارائه می دهد ، برای پیشرفت در طراحی بازی در اواخر دوران حرفه ای دانشگاه کافی بود تا کوجیما بسیار درخشنده تر از قبل وارد این صنعت شود .
با افزایش لیست دستاوردها ، از Snatcher گرفته تا Policenauts ، Metal Gear که با انتشار Metal Gear Solid به اوج خود رسید ، نقش کوجیما را در Konami عمیق تر کرد تا اینکه او سرانجام Kojima Productions را در اوایل سال 2005 در تلاش برای دور شدن از کونامی ایجاد کرد.
کوجیما کارگردانی است که تا کنون از عناوین آن بسیار در صنعت فیلم سازی هالیوود الهام گرفته شده است .
در بیش از 20 سال بازی خود ، هیدئو کوجیما میراثی نسبتاً الهام بخشی را ایجاد کرده است. کوجیما چه در بازی هایش و چه در مصاحبه های شخصی ، تأثیراتی را ایجاد کرده است که احتمالاً در طول عمر او باقی خواهد ماند. این تأثیرات و الهامات و بازی هایی که آنها را شعله ور می کند ، میراث این فیلسوف است.
همچنین می توان از آخرین شاهکار آن تا به الان از death stranding نام برد .
4- John Carmack
از گرافیک ابتدایی و گیم پلی بازی Command Keen گرفته تا محیط های همه جانبه ، چند نفره ، تیرانداز اول شخص Quake and Doom ، جان کارماک همیشه در اوج ترین نقطه ی برنامه نویسی و طراحی بازی های ویدئویی بوده است.
این باعث شد که وی در سال 2001 در تالار مشاهیر آکادمی علوم و هنرهای تعاملی ثبت نام کند ، در 2007 در جوایز فناوری و مهندسی امی جایزه گرفت و در نظرسنجی قهرمانان مجله توسعه در رتبه دوم قرار گرفت.
در سال 2010 وی در کنفرانس توسعه دهندگان بازی با جایزه یک عمر دستاورد مفتخر شد. مردی سخاوتمند و مدافع نرم افزارهای منبع باز .
3- Will Wright
ویل رایت یکی از ارکان اصلی طراحی بازی مدرن است. کار او در SimCity ، The Sims و Spore که به تازگی منتشر شده است به درستی او را در بین مشهورترین طراحانی که در صنعت بازی های امروزی کار می کنند قرار داده است.
رایت به دلیل تجزیه و تحلیل وسیع و غیرعادی خود در صنعت بازی های ویدئویی و همچنین تثبیت او با فرهنگ عامه مشهور است.
او یکی از معدود افرادی است که می تواند یک اتاق را با مشاهدات خود در مورد هر موضوعی که می توانید تصور کنید ، مسحور خود کند.
او خالق مجموعه ای از بازی های بسیار موفق است شامل : SimCity در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 که شبیه سازی مدرن را تقریباً از هر نظر تعریف می کرد و البته ، تقلید کننده زندگی بسیار محبوب تحت سری بازی های بسیار محبوب simsبوده است.
رایت به توسعه بازی های Sim ادامه داد ، که یکی از موفق ترین و گسترده ترین عناوین بازی در تمام دوران است. محبوبیت سیمز باعث شد تا رایت شبیه سازی رویه ای که توسعه موجودات تک سلولی را در یک کهکشان کامل دنبال می کند را تولید کند. این مفهوم قبل از اینکه در سال 2008 به واقعیت تبدیل شود ، غیرممکن به نظر می رسید و از موفقیت تجاری و ستایش انتقادی برخوردار بود.
2- Sid Meier
سید مایر که در نظرسنجی مجله Develop از قهرمانان صنعت رتبه پنجم را کسب کرد و دومین عضو تالار مشاهیر آکادمی هنرها و علوم تعاملی بود ، بیشتر برای توسعه بازی های تمدن و دزدان دریایی شناخته شده است.
او یکی از پیشگامان عرصه بازی های استراتژیک است که در سال 1996 شرکت Firaxis Games را تاسیس کرد ، که بعداً توسط Take-Two Interactive با رقم قابل توجه 26.7 میلیون دلار در سال 2005 خریداری شد. سید مایر بسیار موفق است و به عنوان یک طراح تحسین می شود که حتی هنگامی که او نیروی اصلی بازی نیست ، سازندگان بازی فقط بسیار خوشحال هستند که نام او را روی جلد بگذارند تا فروش را افزایش دهد.
مایر با بیل استیلی در سال 1982 MicroProse را تأسیس کرد که بر روی تعدادی از استراتژی های موفقیت آمیز کار می کرد و بیش از چند نام مشهور از ردیف شرکت را معرفی کرد. Spitfire Ace ،Stealth Fighter ، Silent Service و Sid Meier’s Pirates تنها تعداد انگشت شماری از آثار تحسین شده او هستند.
مایر قبلاً توسط Stealey قبل از انتشار Civilization II از MicroProse خریداری شده بود ، اما شرکت جدید او ، Firaxis Games ، بیش از یک دهه جریان مداوم کلاسیک های فوری را تولید کرده است.
فقط برای اثبات این کارگردان فقید به عناوینی مانند Alpha Centauri ، Civilization III و Civilization IV نگاه کنید. و اجازه ندهید موفقیت های دیگر سید مانند بازسازی دزدان دریایی او یا آخرین بازی ای که نامش را داشته ، Sid Meier’s Civilization: Revolution را فراموش کنیم ؛ عنوانی که یک چرخش جالب مخصوص کنسول را برای بازی که به طور کلاسیک برای رایانه های شخصی طراحی شده بود به ارمغان آورد.
1- Shigeru Miyamoto
هیچ کس در عرصه بازی های ویدئویی به اندازه شیگرو میاموتو ، طراح بازی افسانه ای نینتندو ، مبتکر و اثرگذار نبوده است. او بهترین انتخاب ما را به خود اختصاص می دهد زیرا تقریباً سه دهه است که با موفقیت بازی های ویدیویی و سخت افزاری پیشگام و شکل دهنده صنعت را ایجاد کرده است.
در طول این سالها ، میاموتو تقریباً در همه سری های اصلی نینتندو ، از جمله Wave Race ، Mario Kart ، F-Zero و Star Fox ، دست داشته است. با این حال ، او هرگز به موفقیت خود ادامه نداده و به توسعه ایده های جدید و مفاهیم جدید بازی ، از جمله حس سه بعدی Super Mario 64 ، Pikmin فوق العاده قابل دسترس و Nintendog های ساده اعتیادآور ادامه داده است.
او چوب آنالوگ و pak rumble را به گیمرهای کنسول آورد و در ظهور دستگاه دستی دو صفحه ای نینتندو نقش اساسی را ایفا کرد.
وقتی رقبا روی گرافیک با وضوح بالا شرط بندی می کردند ، میاموتو روی سیستم ساده تری با کنترل کننده ای که گیم پلی بازی را تغییر می داد تفکر می کرد.