بازی های ورزشی یکی از محبوب ترین سبک های بازی سازی در تمام دوران ها و نسل های بازی های موبایلی، رایانه ای تا سایر کنسول ها بوده اند و همیشه اکثریت طرفداران خاص و عموم گیمر ها در سبک های مختلف را به خود اختصاص می دادند.

شش مورد از مهم ترین ویژگی بازی های ورزشی را می توان به موارد زیر اشاره کرد :

شبیه سازی بودن

این ویژگی باعث می شود شما حسه ورزش در دنیای واقعی را درک کنید.
با پیشرفت روز افزون گرافیک و گیم پلی بازی ها به علاوه ی کنسول های جدید، نسل جدید پردازنده ها و گرافیک کسنول های بازی؛ به این امر شبیه سازی به صورت هر ساله کمک خواهد کرد که کاربران ارتباط و احساس بهتر و دقیق تری نسب به بازی را دارا باشند.

(لازم به ذکر است این یک قانون نبوده و ما بازی های ورزشی بسیاری را داریم که از ورزش های دنیای واقعی الگو گرفته شده است اما سبک ، گیم پلی و گرافیک فانتزی و تخیلی ای را دارد.)

به روزرسانی

یکی دیگر از خصوصیات مهم بازی های ورزشی در به روز بودن این سری از بازی ها می باشد به اینصورت که اکثریت آن ها به صورت سالیانه به روز می شوند. (به غیر از بازی های ورزشی فانتزی – تخیلی)
زیراکه همانطور که گفته شد باید به صورت واقع گرایانه ای از دنیای واقعی باشد و دنیای واقعی ورزشی دائم در حال تغییر و نقل و انتقالات می باشد.
بازی های ورزشی نیز با این تغییرات مجبور به آپدیت های بزرگ سالیانه می باشند و خبر خوب این است که در هر یک از این آپدیت ها ، تکنولوژی ، گرافیک و گیم پلی بازی ها نیز به روز می شود و حتی بعضا امکانات جدیدی نیز برای بازی تعریف خواهد شد.

گروه سنی

ویژگی و مزیت سوم در سفارش بازی ورزشی ، گروه سنی آن می باشد که خوشبختانه بازی های ورزشی هیچ محدودیت سنی ندارند و اکثریت آن ها غیر از دسته بندی بازی های ورزشی مبارزه ای برای گروه سنی مثبت 3 سال تعریف شده اند.

گروهی بودن

در دسته بندی بازی های ورزشی گروهی امکان بازی به صورت مولتی پلیر و رقابت چندین و چند نفر به صورت همزمان با یکدیگر وجود دارد که از این حیث بازی های ورزشی از محبوبیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

مدیریت و استراتژی

مهم ترین ویژگی جذاب و دوست داشتنی بازی های ورزشی به خصوص در بازی های ورزشی گروهی را می توان همین مبحث مدیریت و استراتژیک در بازی دانست.
 به اینصورت که شما در واقع در حال بازی کردن دو سبک بازی هستید؛ یک سبک بازی ورزشی که در نقش بازیکنان بازی خواهید کرد و در یک سبک استراتژیک که در نقش مدیر و مربی تیم را مدیریت خواهید کرد ، که هر دوی این نقش ها در پیروزی شما در بازی حیاتی و حائز اهمیت می باشد .

غیر قابل پیش بینی بودن

همانطور که می دانید در دنیای ورزش غیر قابل پیش بینی بودن، یک اصل در این فیلد می باشد و جذابیت اصلی دنیای ورزش به همین مسئله است که تا دقایق آخر بازی نمی توان پیش بینی کرد کدام تیم یا گروه برنده ی نهایی می باشد؛ در طراحی بازی ورزشی بدست بزرگ ترین کمپانی های سازنده ی بازی های ورزشی نیز این امر جزوه هسته های اصلی بازی بوده و تا ثانیه های آخر نیز سرنوشت بازی قابل تغییر می باشد  و این امر باعث جذابیت چندین و چند برابری این سبک از بازی های نیز می باشد.

دسته بندی سفارش بازی ورزشی

۱- بازی های ورزشی گروهی

طراحی بازی های ورزشی گروهی به این شکل می باشد که در این بازی ها امکان بازی به صورت مولتی پلیر و چند نفره وجود خواهد داشت و اگر نیز این امکان برای بازی ورزشی مورد نظر تعریف نشده باشد، باز شما در این سبک بازی های به هدایت یک تیم می توانید بپردازید.

از مهم ترین مثال های این سبک بازی می توان به بازی های فوتبال – بسکتبال – والیبال – هندبال و ورزش های از این قبیل اشاره کرد که به صورت تیمی و گروهی انجام می شود.

مهم ترین ویژگی در این دسته از بازی ها قرار دادن امکان بازی به صورت مولتی پلیر و آنلاین می باشد تا کاربران بتوانند در سر تا سر دنیا با یکدیگر به رقابت بپردازند.

۲- بازی های ورزشی تک نفره

طراحی بازی ورزشی به صورت تک نفره بر عکس بازی های گروهی به صورت تک نفره می باشد و این به این معناست که در این سبک بازی ها شما تنها یک کارکتر را در بازی مدیریت می کنید و دیگر نیاز به مدیریت یک تیم نیست.

از مهم ترین مثال هایی که برای این سبک بازی ها می توان اشاره کرد عبارتند از: بازی تنیس و تنیس روی میز – بازی بیلیارد – بازی گلف – بازی های تیر و کمان و بازی هایی در این سبک و در این دسته بندی.

۳- بازی های ورزشی - مبارزه ای

این سبک از بازی ها را نیز میتوان به نحوی زیر مجموعه ی بازی های ورزشی تک نفره دانست اما به علت اینکه این دسته بندی از بازی ها دارای سبک متفاوت و گروه سنی معمولا 18+ هستند، تصمیم گرفتیم برای این سبک از بازی های ورزشی دسته بندی جداگانه ای را در نظر بگیریم.

مهم ترین نمونه های این سبک از بازی های ورزشی را می توان به بوکس، کشتی و سری مسابقات UFC اشاره کرد.

۴- بازی های ورزشی – ریسینگ

این دسته بندی در طراحی بازی ورزشی نیز زیرمجموعه ای از سبک تک نفره می باشد؛ اما کارکتر های اصلی شما در این دسته معمولا اتوموبیل ها و موتورها می باشد.
لازم به ذکر است که این دسته از بازی های ورزشی در دنیای بازی های Open World مانند gta Whatchdogs Mafia  و سری بازی هایی از این قبیل نیز بسیار پر کاربرد و محبوب هستند و در واقع بخشه عظیمی از هسته و مراحل بازی با رانندگی و مسابقات آن به جلو حرکت می کند.

گرافیک بازی های ورزشی

در سفارش بازی ورزشی شاید می توان مهم ترین مسئله را گرافیک بازی دانست زیراکه داستان و گیم پلی اکثریت بازی های ورزشی معمولا به صورت شبیه سازی شده از دنیای واقعی ورزش ها می باشد و گرافیک و طراحی محیط و کارکترهای بازی یکی از مهم ترین عواملی می باشد که حرف اساسی را در موفقیت بازی خواهد زد.

در مقاله ی گرافیک بازی توضیحات کاملی در رابطه با سبک های گرافیکی دو بعدی و سه بعدی بازی ها گفته شده است که قائدتا برای بازی های ورزشی باید سبک گرافیکی شبیه سازی استفاده شود و به همین علت است که گرافیک در بازی های ورزشی آن ها در نسل ۱۱ پردازنده ها و سخت افزارها قدرتمند حرف اول را می زند، زیراکه در این سبک گرافیکی و با آخرین تکنولوژی های سخت افزاری شما به هیچ وجه نباید بازی را از واقعیت تشخیص دهید؛ به همین علت استودیو های سازنده ی بازی های ورزشی که در ادامه به معرفی بهترین آن ها می پردازیم، از تکنولوژی موشن کپچر برای ساخت فیزیک بازی و برای ساخت چهره های بازیکنان از به روز ترین موتورهای رندرینگ بازی بهره می برند.

به طور خلاصه می توان گفت مهم ترین مبحث در گرافیک بازی های ورزشی شبیه سازی بودن و کیفیت بسیار بالای مدل سازی محیط و کارکترهای می باش به نحوی که شما خود را در بخشی از واقعیت بازی تصور کنید.

گرافیک بازی های ورزشی

گیم پلی

گیم پلی یکی دیگر از بخش های مهم در سفارش بازی ورزشی می باشد، زیراکه همانطور که در این مقاله بارها گفته شد، مهم ترین اصل در بازی های ورزشی شبیه سازی بودن آن ها می باشد، به همین خاطر در بخش گیم پلی این سری از بازی ها بسیار حائز اهمیت می باشد که گیم پلی و فیزیک بازی کاملا شبیه سازی شده از روی واقعیت و حتی فیزیک اختصاصی مربوط به هر بازیکن باشد.

همانطور که گفته شد در طراحی بازی های ورزشی باید فیزیک و عکس العمل های بازیکنان به صورت کاملا مشابه با واقعیت آن ها باشد؛ به همین خاطر اکثر استودیو های بزرگ بازی سازی دنیا برای این امر از تکنلوژی موشن کپچر استفاده می کنند.

این تکنولوژی به اینصورت عمل می کند که به هر یک از بازیکنان خاص هر بازی ورزشی یک سری سنسورهای هوشمند متصل می شود و از آن ها درخواست می شود نوع تکنیک و بازی خود را مانند میدان واقعی بازی به نمایش بگذارند تا سنسورهای هوشمند تمامی فیزیک حرکات آن ها را ضبط کرده و مدل سازان فوق حرفه ای با آخرین متدهای مدل سازی  و رندرینگ دنیا به مدل سازی و دادن پوسته به این حرکات هوشمند پرداخته و آن ها را مطابق با واقعیت در دستورات مختلف بازی بگنجانند.

گیم پلی در طراحی بازی ورزشی

سیستم عامل

بازی های ورزشی معمولا برای تمامی سیستم عامل ها ارائه می شوند؛ اما قطعا مسئله ای که واضح است پایین بودن قدرت سخت افزاری و پردازشی تلفن های همراه نسبت به سیستم های کامپیوتری و کنسول ها می باشد که قطعا باعث می شود کیفیت، گرافیک و حتی گیم پلی که شما در کنسول های نسل 10 و 11 مشاهده می کنید در سایر سیستم عامل ها و پلتفرم ها تقریبا یک سوم و حتی یک چهارم آن را حس کنید.

به همین خاطر اکثر عناوین بزرگ بازی های ورزشی معمولا از لحاظ گرافیکی و کیفتی خود را برای نمایش در کنسول های قدرتمند نسل جدید PS5 و X BOX آماده می کنند.

(لازم به ذکر است با تمامی توضیحات گفته شده؛ بازی های ورزشی زیادی در سبک های فانتزی نیز وجود دارد، مانند سری بازی های ساکر استارز که با توجه به سبک فانتزی خود می توانند برای سیستم های اندروید و ios ، بسیار مناسب باشند.)

بهترین شرکت های سازنده ی بازی های ورزشی

EA

الکترونیک آرتز شرکتی آمریکایی است که از بزرگترین شرکت‌های تولید و توزیع بازی‌های رایانه‌ای به‌شمار می‌آید.
موسس این شرکت یعنی تریپ هاوکینگز این شرکت را در سال ۱۹۸۲ تأسیس کرد.
EA در اواخر دههٔ ۸۰ به بهبود و توسعهٔ حوزهٔ کاری خود در زمینهٔ بازی‌های رایانه‌ای پرداخت و با جذب چندین چهرهٔ مبتکر، موفق به رشد و توسعهٔ بسیار در این زمینه شد.

 شرکت EA در سال ۲۰۰۷ رتبهٔ هشتم در فهرست بزرگترین شرکت‌های طراحی نرم‌افزار را به خود اختصاص داد.
درآمد سالانهٔ شرکت EA در مه ۲۰۰۸ به بیش از ۴٫۰۲ میلیارد دلار رسید که این مقدار هر ساله رو به افزایش بوده است.
موفق‌ترین بازی‌های EA، بازی‌های ورزشی (که توسط بخش ای‌ای اسپورتز، وابسته به این شرکت تولید می‌شود) می باشد که عبارتند از : FIFA، NFL، NBA، Fight Night، ، هاکی  و …

کمپانی 2k

2K

2K گیمز یک شرکت تولید و انتشار بازی‌های رایانه‌ای در سراسر جهان است، این شرکت در ۲۵ ژانویه ۲۰۰۵ به وجود آمد که در سبک های مختلف بازی سازی فعالیت دارد و هر ساله بهترین عناوین ورزشی و غیر ورزشی را منشتر خواهد کرد.

این کمپانی اکثریت معروفیت خود را در سری بازی های Mafia به دست آورد اما در سری بازی های ورزشی مانند کشتی کج و NBA نیز نقش بسیار مهم و بزرگی را ایفا کرده است و نشان داده در طراحی بازی های ورزشی نیز حرفی برای گفتن دارد.

KONAMI

شرکت کونامی یک شرکت ژاپنی توسعه ‌دهنده خدمات بسیار گسترده ای می باشد که هم اکنون به یکی از بزرگ ترین کمپانی های ارائه دهنده ی بازی های ورزشی تبدیل شده است و هر ساله با عناوین PS مخفف pro soccer  از رقبای به شدت جدی فیفا در سری بازی های ورزشی فوتبالی به حساب می آید.

کونامی به سبب خلق مجموعه بازی‌های ویدئویی از جمله متال گیر سالید، سایلنت هیل، کسلوانیا و نیز شناخته  شده و دارای نام پرآوازه ای می باشد.

5 تا از بهترین بازی های ورزشی از دیدگاه ماناتاز

خلاصه
سفارش بازی ورزشی
نوع خدمات
سفارش بازی ورزشی
نام ارائه دهنده
ایرانیان ماناتاز,
ایران - اصفهان - خ ابوریحان بیرونی, Telephone No.02128425884
حوزه
کل کشور
توضیحات
طراحی و سفارش بازی ورزشی با بهترین گرافیک و گیم پلی به صورت آنلاین و آفلاین برای تمامی سیستم عامل ها همراه با پشتیبانی طولانی مدت و تضمین کیفیت ساخت با بهترین و متخصص ترین تیم مهندسی برنامه نویسی و مدل سازی