معرفی سبک بازی شبیه سازی

بازی های شبیه سازی مختص به سبک خاصی نمی باشند و می توانند در تمامی دسته بندی ها اکشن تا معمایی قرار بگیرند.
اما مهم ترین نکته ای که در طراحی بازی شبیه سازی وجود دارد، بحث گرافیکی آن می باشد و در واقع گرافیک بازی است که باید به صورت شبیه سازی طراحی و توسعه یابد.

مفهوم شبیه سازی در واقع گرایانه بودن یک بازی می باشد که شما نتوانید تفاوت آن با واقعیت را حس کنید. (که این موضوع نیز به گرافیک و سبک بازی باز می گردد.)
(مفهوم شبیه سازی در انیمیشن سازی نیز وجود دارد و تنها مختص بازی سازی نیست.)

لازم به ذکر است تکنولوژی بازی های شبیه سازی پیچیده ترین و پر کارترین تکنولوژی موجود در سایر سبک های بازی سازی می باشد و هیچکدام از سبک های گرافیگی به اندازه ی سبک شبیه سازی زمان بر نیست.

دسته بندی بازی های شبیه سازی

همانطور که در ابتدا گفته شد شبیه سازی یک سبک گرافیگی و یک سبک گیم پلی است که می تواند در تمامی دسته بندی های بازی سازی قرار بگیرد؛
اما ما به متداول ترین آن ها که از این سبک گرافیکی استفاده می کنند، اشاره خواهیم کرد:

The Last Of Us

 اکشن و ماجراجویی 

Call of Duty

 اکشن – شوتر

fifa2023

 ورزشی

تمامی این سبک ها، متداول ترین دسته بندی ها برای پیاده سازی گرافیگ و گیم پلی شبیه سازی می باشد؛ که برای هر کدام نیز یک مثال زدیم.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که طراحی بازی شبیه سازی به منزله ی دنیای حقیقی بازی نیست.
زیراکه ما بسیاری از بازی هایی را داریم مانند: Wicher3 که دارای سبک شبیه سازی می باشند.
اما بازی دارای دنیای تخیلی می باشد و این دنیای تخیلی یعنی وجود رویدادها، کارکترها، مدل های تخیلی و عجیب غریب در طی داستان بازی؛ 

پس مجدد تکرار می کنیم شبیه سازی به معنای این است که فیزیک، گیم پلی، طراحی، مدل سازی، گرافیک و نحوه ی ساخت کارکترها و تمامی بخش های بازی به صورت واقع گرایانه باشد و حتی کارکترهای تخیلی بازی باید به نحوی پیاده سازی شوند که حس زنده بودن و واقعیت آن کارکتر را پلیر درک کرده و بپذیرد.

گرافیک

گرافیک در بازی های شبیه سازی در بالای 90 درصد اوقات به صورت سه بعدی طراحی می شود.
همانطور که گفته شد در طراحی و سفارش بازی شبیه سازی باید دقت بسیاری کرد تا گرافیک بازی با واقعیت تفاوتی را القا نکند ؛
قطعا این موضوع در گذشته و حداقل 10 سال پیش امری غیر ممکن بود زیراکه تکنولوژی موتورهای بازی سازی و نسل کنسول ها به گونه ای بود که شما هر چقدر هم که بازی خود را با جزئیات فراوانی طراحی می کردید باز کاملا ظاهر یک بازی ابتدایی را تلقی می کرد زیراکه کنسول ها توانایی پردازش جزئیات گرافیکی بالا را نداشتند.

اما هم اکنون در عصر تکنولوژی ما با موتورهای بازی سازی Unreal5 و Unity و کنسول های نسل نهم همراه هستیم و این نشان دهنده ی عدم محدودیت گرافیکی و فیزیکی در پردازش و اجرای بازی ها می باشد.
بازی های شبیه سازی در نسلی از دوران اوج خود قرار دارند که می توانند به راحتی خود را با واقعیت تلفیق کنند.

لازم به ذکر است حتی با این تکنولوژی فعلی در گرافیک بازی ها باز جای رشد بسیار زیاد است و آینده ای شگفت انگیز در انتظار بازی ها می باشد.

مدل سازی

در حال حاضر مبحث مدل سازی در طراحی بازی های شبیه سازی حرف اول را می زند و اهمیت یک بازی شبیه سازی و گرافیک واقع گرایانه ی آن در مدل سازی آن نهفته است.

متقابلا شما برای سفارش بازی شبیه سازی نیازمند یک مدل سازی واقع گرایانه هستید و این نکته بزرگ ترین چالش در طراحی بازی شبیه سازی می باشد.

در حداقل ۶ تا ۷ سال اخیر مدل سازی محیط شامل: اشیا، گیاهان، آب، هوا، خاک، آتش و … و همچنین مدل سازی افکت هایی مانند:
انفجار، طوفان، ارتعاشات و … به نحوی شده که شما نتوانید تفاوتی میان آن ها و واقعیت احساس کنید.
و حتی در مبحث انیمیشن سازی و معماری، موتورهای رندرگیری به قدری توسعه یافته اند که مدل سازی های اجزا، اشیا و محیط از حالت حقیقی، حقیقی تر به نظر می آیند، اما همچنین بزرگ ترین چالش در مدل سازی کارکتر های جاندار و به خصوص کارکتر انسان می باشد.

در چند سال اخیر طراحی و مدل سازی کارکترهای حیوانات و کارکترهای زنده ی تخیلی مانند :
هیولاها و موجودات عجایب و غریب نیز به گونه ای بوده است که واقعیت و حقیقی بودن را در بطن وجود آن های حس کنید؛
مانند: مدل سازی حیوانات در بازی RED DEAD REDEMPTION 2 اما همچنان بزرگ ترین چالش در طراحی و مدل سازی چهره ی انسان است.

در مدل سازی چهره ی انسان نیز ما پیشرفت ها و توسعه های فوق العاده ای را داشته ایم.
اما همچنان در مدل سازی صورت و مخصوصا دو بخش اساسی چشم ها و موهای سر و ریش نیازمند توسعه ی زیادی در بازی های شبیه سازی هستیم که چهره ی انسان نیز در این بازی های با واقعیت قابل تشخیص نباشد.

طولانی ترین بازی ها
فیزیک و گیم پلی

فیزیک و گیم پلی در طراحی بازی های شبیه سازی چالشی است که طراحان به خوبی از پس آن بر آمده اند.
فیزیک محیط مانند: بارش ها، باد، حرکات گیاهان، حرکات موجودات زنده و حاشیه ای یک بازی مانند حیوانات و … نکته ای است که به خوبی در واقع گرایانه بودن آن در بازی های نسل 8 و 9 دقت شده است و هیچ ایرادی بر آن وارد نیست.

گیم پلی و فیزیک مربوط به کارکتر اصلی داستان به خصوص اگر کارکتر انسان باشد باید در یک چارچوب استانداردی حرکت کند.
باید حرکات اعضای بدن، فکت های صورت در حالت های احساسی مختلف کارکتر کاملا شبیه سازی و واقع گرایانه باشد.
حتی در موجودات تخیلی نیز معمولا در واقع گرایانه بودن فکت های صورت بسیار دقت می شود،  اما نکته ای که در اینجا در هر بازی تفاوت بولد و مشخصی را بیان می کند؛ گیم پلی کارکتر اصلی در تقابل، تعامل و یا مبارزه با سایر کارکترهای داستان بازی می باشد.
که در هر بازی سبک این تقابل و رو در رویی متفاوت طراحی می شود و وابسته به سبک بازی معمولا می تواند این تقابل ها نیز حتی به سمت واقعیت و یا تخیل سوق پیدا کند.

پس بنابراین هیچ چارچوب و استانداردی در تقابل ها و گیم پلی نیست و گیم پلی یک مبحث کاملا اختیاری و اختصاصی برای بازی ها می باشد.
اما نباید فراموش کنید گیم پلی یک بازی شبیه سازی باید از قوانین فیزیک به صورت کامل و صد در صد پیروی کند.

سیستم عامل

بازی های شبیه سازی همانطور که گفته شد جزوه قدرتمندترین و گرافیکی ترین بازی ها در تمامی دسته بندی های می باشند.
و قائدتا برای پردازش این حجم از جزئیات و گرافیک بازی نیازمند پردازش قوی و قدرتمندی نیز می باشد.

به همین علت قائدتا دیوایز یا پلتفرمی که برای این سبک بازی های پیشنهاد می شود، کنسول های نسل 9 مانند : PC – XBOX SX SS – PS5 می باشد.

اما این به این معنا نیست که شما نمی توانید در سیستم عامل های اندروید و IOS سبک بازی شبیه سازی را تجربه کنید، زیراکه بازی هایی مانند : Call Of Duty Mobile و FiFa نیز دارای نسخه ی موبایل هستند.
اما اگر خود مقایسه ای در نسخه ی کنسولی با نسخه ی موبایلی این نسخه ها داشته باشید متوجه خواهید شد که قدرت گرافیکی، پردازشی و کیفیتی در نسخه ی کنسول با موبایل قابل قیاس نبوده و قطعا زمانیکه شما بخواهید قدرت و کیفیت بازی شبیه سازی خود را نشان دهید حتما باید از کنسول برای انتشار آن بهره ببرید.

(لازم به ذکر است که استودیو بازی سازی ماناتاز هیچ محدودیتی را در انتشار بازی برای پلتفرم ها و دیوایزهای مختلف نداشته و شما می توانید به سفارش بازی شبیه سازی برای تمامی دیوایز ها از پلی استیشن تا موبایل بپردازید.)

موفقیت و فروش

موفقیت و فروش این سبک بازی ها مانند هر سبک بازی ای وابسته به ایده ی آن می باشد، اما به طور کلی اگر بخواهیم از وجه گرافیکی و دسته بندی سبکی به آن نگاه کنیم، صد در صد این سبک بازی هم در مارکت داخلی و هم
در مارکت بین المللی می تواند بسیار بدرخشد و به فروش میلیاردی برسد.

نکته ای که لازم به ذکر است در بودجه ی ساخت این بازی ها نیز می باشد که نیازمند بودجه های میلیاردی است.
و از آنجایی که متاسفانه در ایران سرمایه گذاری بزرگ و قدرتمندی معمولا در سبک بازی سازی نمی شود ، شما می توان مارکت بسیار راحت و پرفروشی را در داخل کشور داشته باشید زیراکه بازی شما در این سبک تقریبا بدون رقیب است.

و به طور کلی می توان گفت شما با فروش فوق العاده ( در صورت داشتن ایده ی مناسب) در مارکت داخلی، بازی خود را توسعه داده و آن را برای مارکت بین المللی آماده خواهید کرد.

(برای آشنایی بیشتر با مارکت بازی در ایران به مقاله ی مربوطه ی آن بروید)

خلاصه
طراحی بازی های شبیه سازی
نوع خدمات
طراحی بازی های شبیه سازی
نام ارائه دهنده
ایرانیان ماناتاز, Telephone No.02128425884
حوزه
کل کشور
توضیحات
سفارش و طراحی بازی شبیه سازی با آخرین تکتولوژی روز بازی سازی و حداکثر توان گرافیکی و پردازشی به صورت واقع گرایانه برای تمامی سیستم عامل ها