معرفی سبک بازی بتل رویال(battle royale)

بتل رویال یک نوع سبک بازی شوتر بسیار جذاب است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است ؛
این بازی به صورت آنلاین و چند نفره انجام میشود به شکلی که تعداد زیادی از پلیرها در محوطه و فضای بسیار بزرگی و کاملا طبیعی قرار میگیرند و با سلاح ها و تجهیزاتی که بازی در اختیار آنها قرار میدهد شروع به مبارزه با یکدیگر میکنند ؛ در حالیکه تلاش میکنند در منطقه امن بروند تا زمانی که یکی از بازیکنان یا تیم زنده بمانند.

معروفیت و همه گیری بتل رویال از سال ۲۰۱۳ شروع شد.
برندن گرین با طراحی و ساخت یک ماد برای بازی دی زد به اسم (DZ:BATTLE ROYALE) توانست این افتخار را بدست بیاورد تا توجه و نظر بسیاری از گیمرها را جلب کند. 

پس از آن با ساخت بازی PUBG در سال ۲۰۱۷ طرفداران این سبک از بازی بالا گرفت و بازار این بازی ها داغ شد؛ سپس شرکت های زیادی شروع به ساخت بازی هایی به سبک بتل رویال شدند.

گیم پلی

همانطور که گفته شد بتل رویال یک نوع سبک بازی شوتر است که به صورت آنلاین انجام میشود.
و طراحی بازی به این گونه است که تعداد افراد در هر مبارزه و جنگ در انواع بازی بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ نفر میرسد ؛
بازی به این گونه طراحی شده است که گیمرها میتوانند در قسمت فروشگاه بازی برای خود انواع لباس ها اسلحه و مهمات جنگی و نظامی تهیه کنند و آنها را به دلخواه برای خود شخصی سازی کنند.
تنوع در فروشگاه های بازی بسیار بالا است که چه دختر و چه پسر میتوانند سلیقه های خود را در آنجا پیدا کنند.
خریداری این موارد به ۲ گزینه است یک با استفاده از پول هایی که بازی به شما میدهد و یا با استفاده از پول واقعی می توانید به خرید بپردازید.

بعد از شخصی سازی به مرحله بازی میرسید.
که میتوان به صورت تک نفره و گروهی ( حداکثر ۴ نفر ) بازی کنید و تیم خود را تشکیل دهید همچنین با دوستان خود در حین بازی صحبت کنید.

سیستم عامل

بازی های سبک بتل رویال قابل طراحی بر روی تمام سیستم عامل های Ps، Xbox و Pc ، اندروید و ios هستند.
مانند بازی های
PUBG ، Call of duty BLACK OPS 4:BLACKOUT، FORTNITE ، Apex Legends ، Call of Duty : War Zone و بسیاری از بازی های دیگر ؛ معمولا نصب این نسخه ها در سایر سیستم عامل های اندروید و ios همراه با کاهش کیفیت و گرافیک می باشد زیراکه باید با سخت افزارهای تلفن های همراه سازگاری داشته باشد ،
اما همچنان از حجم بالایی برخوردار بوده و نیاز می باشد که همراه با آن دیتایی برای بازی در نظر گرفته شده و دیتا همراه با بازی نصب شود .

گرافیک

ساخت بازی بتل رویال معمولا با سطح گرافیکی بالایی برخوردار است و محبوب ترین سبک گرافیکی این بازی ها گرافیک سه بعدی شبیه سازی شده می باشد.
برای سیستم عامل های play station – xbox – pc باید گرافیک و قدرت پردازشی و کیفیتی بازی به نحوی باشد که از حداکثر توان سخت افزاری این کنسول ها استفاده شود.
اما برای سایر سیستم عامل ها مانند اندروید و ios باید این حجم گرافیکی و حجم جزئیات گرافیکی به شدت کاهش یابد زیراکه توان سخت افزاری این پلتفرم های نسبت به سایر پلتفرم ها از درجه ی پایین ترین برخوردار می باشد .

بازی های سبک بتل رویال با توجه به اینکه جهان باز هستند معمولا باید دارای جزیئیات گرافیکی بسیار بالایی باشند تا کاربر بیشترین ارتباط را با بازی برقرار کند .

موفقیت و محبویت این سبک از بازی ها در کلاس جهانی

سفارش ساخت بازی بتل رویال امروزه بسیار متداول شده است و این سبک بازی ها به علت آنلاین بودن – تقابل تیمی – جهان باز بودن – جزئیات گرافیکی بالا – ارتباط برقرار کردن به شیوه های مختلف با گیمرهای سرتاسر دنیا و .. از محبوبیت بسیار بالایی در ایران و سطح جهانی برخوردار شده اند.

اگر هدف شما از سفارش ساخت بازی بتل رویال رقابت با کلاس جهانی این سطح از بازی ها می باشد ، کار بسیار سختی را در پیش دارید اما با تیم بازی سازی فوق تخصصی استودیو بازی سازی ماناتاز این امر همواره ممکن و دور از تصور نیست.

نکته ای که در سفارش ساخت بازی بتل رویال باید در نظر داشته باشید این است که این بازی ها معمولا به علت پیچیدگی و گستردگی بسیار زیادی که در مدل سازی ها – کارکتر ها – گرافیک – گیم پلی – آنلاین سازی و … دارند.
نیازمند بودجه ی بسیار زیادی می باشند  و مخصوصا اگر بازی بخواهد در مارکت جهانی به رقابت بپردازد راه بسیار پر پیچ و خم و گسترده ای را به همراه دارد و پروسه ی ساخت بازی ای در این ابعاد نیازمند فاز بندی های پی رد پیی برای بخش به بخش پروژه می باشد که در هر بخش از این فازها قسمتی از پروژه ساخته و اجرا می شود.

همچنین طراحی بازی بتل رویال نیازمند تیم پیشتیبانی و به روزرسانی بسیار قدرتمندی می باشد که مرتبا بازی را به روز و آپدیت نگه دارند ، که از این امر نیز با تیم بازی سازی ماناتاز خیال شما راحت و آسوده خواهد بود ؛ زیراکه تیم بازی سازی در تمام مراحل ساخت – اجرا – به روزرسانی و پشتیبانی بازی همراه شما خواهد بود.

لازم به ذکر است اگر بازی بخواهد در مارکت داخلی تنها به رقابت بپردازد می توان گفت کمی راه آسان تری را در پیش دارد زیراکه ما در ایران عناوین قدرتمندی برای سبک بتل رویال نداشته و عناوین موجود نیز بسیار محدود و قابل توسعه هستند که می توان یکی از معروف ترین این عناوین را بازی زولا نام برد.

پس می توان نتیجه گرفت شما برای رقابت تنها در مارکت ایران مسیر بسیار ساده تری را در پیش دارید اما همانطور که گفته شد ماناتاز برای همراهی و پروسه ی ساخت و موفقیت بازی در هر دو مارکت آماده و در خدمت شما کاربران گرامی می باشد.

بهترین بازی های بتل رویال

همین الان سفارش ساخت بازی بتل رویال خود را ثبت کنید:
خلاصه
نوع خدمات
سفارش ساخت بازی بتل رویال
حوزه
کل کشور
توضیحات
سفارش ساخت بازی بتل رویال توسط تیم فنی مهندسی واحد بازی سازی ماناتاز همراه با بهترین کیفیت ساخت و گرافیک و تمامی امکانات سفارشی سازی