معرفی انیمیشن های سه بعدی

طراحی انیمیشن های سه بعدی معمولا برای اهداف سینماتیک – انیمیشن های شبیه سازی شده – کارکتر های فیلم های علمی تخیلی، تبلیغات حرفه ای و سینماتیک و … که در ادامه به بررسی دقیق تر دسته بندی های آن می پردازیم، استفاده می شود.

اما اگر بخواهیم به صورت فنی تعریفی برای انیمیشن های سه بعدی در نظر بگیریم، میتوان از تعریف انیمیشن های دو بعدی استفاده کرد.
و برعکس انیمیشن های دو بعدی در طراحی انیمیشن سه بعدی تمامی کارکتر ها – محیط ها و اجزای داستان دارای بعد و یا اصطلاحا محور Z می باشند.

این موضوع به این معنا می باشد که تمامی کارکتر ها علاوه بر حرکت در محور X ,Y در محور Z نیز قابلیت حرکت و انیمیت شدن را دارا هستند.

کاربرد سفارش انیمیشن سه بعدی

انیمیشن های سه بعدی معمولا از هزینه و زمان ساخت بالاتری نسبت به انیمیشن های دو بعدی بر خوردار هستند و شما برای مطالعه ی بهتر و کامل تر تعرفه ی این سبک از انیمیشن سازی به مقاله ی تعرفه ی انیمیشن سازی بروید.

اما در اینجا قصد تقسیم بندی در سفارش انیمیشن سه بعدی برای فیلدهای مختلف را داریم و به صورت مختصر به توضیحات هر کدام از این فیلدها خواهیم پرداخت.

  • سفارش انیمیشن سه بعدی در سبک فانتزی

یکی از متداول ترین استفاده هایی که از انیمیشن های سه بعدی می شود برای ساخت انیمیشن های داستانی و سینمایی می شود که امروزه در مارکت داخلی و بین المللی بسیار پر طرفدار و پردرامد می باشد.

نکته ای که در ساخت این انیمیشن ها می باشد، مدت زمان ساخت بسیار طولانی و هزینه های بسیار بالا می باشد.
پرچمدار این سبک از انیمیشن سازی کمپانی های بزرگی مانند : دیزنی و پیکسار می باشند.

انیمشن های سه بعدی فانتزی حالت کارتونی و گرافیک استایلایز را دارند، اما سه بعدی بودن آن ها باعث فانتزی بودن و برقراری ارتباط بهتر آن با کاربر می باشد ؛ همچنین این سبک انیمیشن سازی بیشتر برای گروه سنی کودک و نوجوان متداول است.

  • طراحی انیمیشن سه بعدی برای فیلم ها

معمولا در فیلم های سینمایی علمی و تخیلی بسیاری از شخصیت ها و کارکترهای تخیلی و یا محیط های انیمیشن به اصطلاح عامیانه کامپیوتری بوده و با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی به خصوص ، با تکنولوژی موشن کپچر ساخته خواهند شد.

  • سفارش انیمیشن سه بعدی برای تیزرهای تبلیغاتی

برای تیزرهای تبلیغاتی به منظور معرفی یک مجموعه یا محصول و به تصویر کشیدن قابلیت ها و مزایای رقباتی آن ، استفاده از یک تیزر تبلیغاتی سه بعدی می تواند بسیار تاثیر گذار و پر کاربرد باشد.

انیمیشن های سه بعدی که برای یک تیزر تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند معمولا دارای کارکتر و در مراحل بعدی دوبله به همراه تدوین و افکت گذای می باشند.

اکثر کمپانی های بزرگ برای تبلیغات تلویزیونی خود از انیمیشن های شبیه سازی استفاده می کنند.

برای مشاهده برخی نمونه انیمیشن های تبلیغاتی که به صورت سه بعدی ساخته شده اند به مقاله ی بهترین انیمیشن های تبلیغاتی بروید.

  • طراحی انیمیشن سه بعدی شبیه سازی

سبک شبیه سازی یکی از پر کاربردترین سبک های انیمیشن سازی سه بعدی می باشد که مخصوصا برای مجموعه ها و کمپانی های بزرگ صنعتی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

همانطور که از نام این سبک انیمیشن سازی مشخص  است، تمامی شخصیت ها – کارکترها – محیط – نورپردازی ها و به طور کلی ریز جزئیات مدل سازی سه بعدی و انیمیت مدل ها به صورت واقع گرایانه و کاملا شبیه سازی شده است؛ این امر باعث می شود انیمیشن با واقعیت و یک فیلم سینمایی هیچ تفاوتی نکند.

همانطور که گفته شد این سبک از انیمیشن سازی برای مجموعه های صنعتی که قصد معرفی محصول خود را دارند، مانند کمپانی های اتوموبیل رانی و یا کمپانی های تجهیزات صنعتی در تبلیغات، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده ی بعدی از این سبک، برای مدل سازی شخصیت ها یا تجهیزات آن ها در فیلم های علمی تخیلی می باشد، که بزرگ ترین پرچمدار آن Marvel Studio می باشد.

طراحی انیمیشن سه بعدی در سبک شبیه سازی شده دارای دو دسته بندی می باشد که در بخش دسته بندی ها به توضیحات آن خواهیم پرداخت.

  • طراحی انیمیشن سه بعدی برای تریلر ها

شاید نتوان این را یک سبک انیمیشن سازی سه بعدی دانست اما به علت اینکه برخی از تریلر هایی که معمولا برای بازی ها ساخته می شوند، تلفیقی از بسیاری از سبک های انیمیشن سازی مانند : شبیه سازی، دو بعدی، موشن گرافیک، کارتونی و … ما این دسته را نیز به صورت جدا معرفی کردیم.

( برای نمایش نمونه کارهای تریلرهای بازی های روی این لینک کلیک کنید .)

دسته بندی ها

انیمیشن های سه بعدی در دسته بندی های پی در پیی قرار می گیرند که در ادامه به توضیحات هر کدام خواهیم پرداخت.

۱- مدل سازی محیط – تجهیزات و اشیا

این سبک مدل سازی واقع گرایانه تماما با استفاده از نرم افزارهای مدل سازی قدرتمند که در ادامه به معرفی بهترین آن ها خواهیم پرداخت انجام می شود.

علت اصلی واقع گرایانه بودن این نوع از مدل سازی در نور پردازی های فوق حرفه ای – مدل سازی دقیق و مشابه مدل واقعی و در نهایت رندرگیری بسیار پیشرفته با بهترین موتورهای رندرگیری انیمیشن می باشد.

مدل سه بعدی اتوموبیل
مدل شبیه سازی کشتی

۲- مدل سازی کارکتر

مدل سازی کارکتر ها در سبک شبیه سازی شده را میتوان سخت ترین و هزینه برترین سبک مدل سازی در بین تمامی سبک های مدل سازی دانست؛
زیراکه در این سبک از انیمیشن سازی باید از حرکات چهره تا حرکات بدن و فیزیک آن کاملا مشابه فیزیک بدن انسان یا حیوانات طراحی شود که در این وضعیت پایه تکنولوژی ای تحت عنوان موشن کپچر به میان می آید.

اگر بخواهیم به طور خلاصه در رابطه با این تکنولوژی صحبت کنیم، میتوان تمام عظمت این تکنولوژی در سنسورهایی دانست، که به بدن انسان متصل می شود و شخصی که در نقش کارکتر انیمیشن انتخاب می شود؛ مانند یک بازیگر با تمامی سنسورهای متصل به چهره و بدن خود، کل داستان انیمیشن را در نقش خود بازی میکند و سنسورهای موجود با حسگرهای فوق پیشرفته ی خود تمامی حرکات چهره تا بدن را به نرم افزار های مخصوص منتقل کردن و مدل سازان تنها روکش شخصیت اصلی را بر روی بازیگر خواهند کشید.

در واقع میتوان گفت موشن کپچر در انیمیشن های شبیه سازی شده مانند ریگ بندی در انیمیشن های سه بعدی کارتونی و فانتزی می باشند.

(برای آشنایی کامل با موشن کپچر از لینک داده شده به مقاله ی آن مراجعه کنید.)

انیمیشن شبیه سازی شده ی تن تن

دیجیتال سه بعدی

دیجیتال سه بعدی را میتوان به انیمیشن های دو کمپانی بزرگ دیزنی و پیکسار اشاره کرد.

این سبک از انیمیشن سازی را معمولا تمامی ماها در انیمیشن های خاطره انگیر این دو کمپانی بزرگ در قالب انیمیشن هایی مانند : Incredibles  – Zootopia  – Inside Out Rango و .. دیده ایم.

اگر بخواهیم تعریفی را برای این سبک از انیمیشن سازی در نظر بگیریم میتوان ساخت شخصیت های غیر واقعی با الگو برداری از دنیای واقعی در طراحی مدل و انیمیت آن ها دانست.

انیمیشن های بافتی

سفارش انیمیشن سه بعدی در سبک انیمیشن های بافتی در واقع یک سبک انیمیشن سازی خاص می باشد که در عناوین محدودی قابل مشاهده است و بین انیمیشن سازان متداول نیست؛ همانطور که گفته شد یک سبک خاص می باشد.

اگر بخواهیم تعریفی را برای این سبک از انیمیشن سازی در نظر بگیریم باید گفت تمام شخصیت ها – کارکترها و محیط های این سبک از انیمیشن سازی مانند سبک دیجیتال سه بعدی می باشند اما با این تفاوت که در ساخت مدل سه بعدی آن ها از یک بافت خاصی استفاده می شود.

به مثال های زیر توجه کنید که منظورمان را بهتر متوجه شوید:

  • طراحی انیمیشن سه بعدی با بافت خمیری shaun the sheep
  • طراحی انیمیشن سه بعدی با بافت لوگو 2 The Lego Movie

ویژگی های عمومی در طراحی انیمیشن سه بعدی

در انیمیشن های سه بعدی ما یک سری ویژگی های کلی را داریم که به به معرفی هر کدام از این ویژگی ها خواهیم پرداخت.
( لازم به ذکر است توضیحات دقیق تر هر کدام از ویژگی های و مراحل در برگه ی مراحل طراحی انیمیشن به صورت کامل توضیح داده شده است) :

  • طراحی کارکتر ها و شخصیت های داستان

در این مرحله ما وابسته به نوع انیمیشن خود به طراحی شخصیت های داستان و کارکتر های آن در نرم افزارهای مخصوص مدل سازی سه بعدی می پردازیم.
در ادامه به معرفی بهترین آن ها خواهیم پرداخت.

  • طراحی محیط های سه بعدی یا استفاده از بک گراند های ویدیویی

طراحی محیط و بک گراند ها نیز پروسه ای مشابه با طراحی کارکترها و شخصیت های داستان را دارا هستند.
با این تفاوت که دیگر نیازی به ریگ بندی کارکتر های در این مرحله نیست، اما در روش دوم که استفاده از ویدیوهای آماده می باشد.
دیگر نیازی به مدل سازی هم نبوده و در بک گراند انیمیشن ها از ویدیوی محیط های طبیعی استفاده می شود.

مرحله ای که در آن صدای دوبلرها و صداهای اشیا ساخته و طراحی می شوند.

( لازم به ذکر است مرحله ی دوبله قبل از انیمت انجام می شود زیراکه باید متناسب با دوبله انیمیت و لب زدن کارکترها طراحی شود.)

  • انیمیت کردن

انیمیت کردن یکی از مهم ترین مراحل طراحی انیمیشن سه بعدی می باشد که در این مرحله ما شروع به متحرک سازی کارکتر ها و
شخصیت های داستان با نرم افزارهای مخصوص انیمیشن سازی سه بعدی می کنیم.

  • افکت گذاری و قرار دادن جلوه های ویژه در انیمیشن

افکت گذاری مرحله ای است که ما بر روی انیمیشن یک سری جلوه های ویژه و یا حتی یک سری جلوه های واقع گرایانه مانند :
باران – برف و .. را قرار میدهیم که معمولا برای اینکار از نرم افزارهای مانند : After effect استفاده می کنند.

  • تدوین و ویرایش قسمت های مختلف انیمیشن

برش یا ویرایش صدا یا تصویر که به اصطلاح این مرحله فیلترینگ نهایی انیمیشن می باشد.

  • رندر نهایی

خروجی گرفتن نهایی از انیمیشن وابسته به نوع و سبک انیمیشن های سه بعدی معرفی شده.

  • انتشار و انجام دادن پروسه های تبلیغاتی انیمیشن

انجام تبلیغات انیمیشن در مارکت های ویدویی یا شبکه های اجتماعی ( ماناتاز در این مرحله نیز با استفاده از پیکج های تبلیغاتی فوق العاده ی خود همراه شما می باشد )

(جهت آشنایی بیشتر با مراحل طراحی انیمیشن روی لینک زیر کلیک کنید)

ویژگی های اختصاصی ماناتاز در طراحی انیمیشن دو بعدی

 دوبله ی اختصاصی خانم و آقا برای انیمیشن سه بعدی شما

انجام تمامی پروسه های تبلیغاتی لازم برای بالا بردن میزان ویوی ویدیو

ارائه ی پکیج های متنوع در تبلیغات – سبک انیمیشن سازی و قابلیت های آن

قیمت بسیار مناسب نسبت به رقبا

عدم محدودیت در پیاده سازی سبک انیمیشن سه بعدی

بهترین نرم افزارهای طراحی انیمیشن سه بعدی

  • 3D Studio Max
  • Maya
  • Cinema4D
  • Lumion
  • Blender

محبوبیت و موفقیت این سبک انیمیشن در ایران و خارج از کشور

انیمیشن های سه بعدی در ایران نسبت به خارج از کشور بسیار تکنولوژی ضعیف تری را داراست.

اگر بازار انیمیشن های سینمایی را در نظر بگیرید که ما در سطح جهانی شاهد دو غول انمیشن سازی دیزنی و پیکسار هستیم.
و در ایران تنها شاهد انیمیشن های سه بعدی محدودی در سبک های سینمایی می باشیم که در همان نمونه های محدود از لحاظ کیفیت ساخت – مدل سازی و انیمیت نیز ضعیف تر از نسخه های خارجی هستند.

در زمینه ی انیمیشن های شبیه سازی و مدل سازی های علمی تخیلی برای فیلم های سینمایی، ایران به طور کلی از بازار جهانی عقب و در حد صفر می باشد.

اما استفاده از انیمیشن های سه بعدی در داخل کشور بیشتر در کاربری تبلیغاتی است که می تواند به شدت برای هر نوع تبلیغی در هر سبکی جذاب و کارآمد باشد.

(برای آشنایی بیشتر با بازار انیمیشن سازی در ایران به مقاله ی مربوطه ی آن بروید.)

آَشنایی با بهترین انیمیشن های سه بعدی ایران و خارج از کشور

هم اکنون انیمیشن سه بعدی خود را سفارش دهید

خلاصه
سفارش انیمیشن سه بعدی
نوع خدمات
سفارش انیمیشن سه بعدی
نام ارائه دهنده
ایرانیان ماناتاز,
ایران - اصفهان - خ ابوریحان بیرونی, Telephone No.02128425884
حوزه
کل کشور
توضیحات
سفارش انیمیشن سه بعدی-طراحی انیمیشن سه بعدی در تمامی سبک های انیمیشن سازی از بازی تا سینمایی همراه با دوبله اختصاصی و پکیج های تبلیغاتی