معرفی انیمیشن های دو بعدی

طراحی انیمیشن دو بعدی معمولا برای تبلیغات، معرفی محصول، انیمیشن بازی های دوبعدی  و … استفاده می شود.
که در ادامه به توضیحات دقیق در رابطه با هر کدام از این دسته بندی ها خواهیم پرداخت.

اما اگر بخواهیم تعریف دقیقی برای انیمیشن های دو بعدی و دسته بندی های آن شرح دهیم؛ اصطلاحا انیمیشن هایی را دو بعدی می گویند، که تمامی کارکتر ها، اشیا و محیط های انیمیشن داخل یک فضای دو بعدی طراحی شده باشد.
این فضای دو بعدی فضایی می باشد که در آن کارکتر ها و شخصیت های داستان تنها میتوانند در محور Y و X  حرکت کنند و در واقع تمامی جزئیات انیمیشن بعد یا عمق را نداشته و اصطلاحا ما محور Z را در پروسه ی انیمیشن سازی و طراحی کارکترها را نخواهیم داشت.

کاربرد سفارش انیمیشن دو بعدی

یکی از مهم ترین کاربردهای انیمیشن های دو بعدی در بهینه بودن قیمت آن ها و زمان تحویل سریع تر آن نیز می باشد. 

میتوان از متداول ترین استفاده های انیمیشن های دو بعدی در سطح ایران و بین المللی به موارد زیر اشاره کرد.

برای تیزرهای تبلیغاتی مربوط به یک برند و یا مجموعه و یا نمایش دادن مزایای رقابتی – خدمات – نمونه کارها و سایر جزئیات یک مجموعه سفارش انیمیشن دو بعدی بهترین گزینه می باشد.
زیراکه هیچ محتوایی به اندازه ی محتوای ویدیویی نمیتواند رو ی مخاطب تاثیر گذار باشد و این امر باعث ارزش و اعتبار بیشتر برند شما نیز می باشد.

برای نمایش برخی از انیمیشن های تبلیغاتی که به سبک دو بعدی ساخته شده اند به مقاله ی بهترین انیمیشن های تبلیغاتی بروید.

  • طراحی انیمیشن دو بعدی یا سفارش موشن گرافیگ برای معرفی محصول

بسیاری از افراد برای معرفی و نشان دادن هر یک از قابلیت ها و مزایای یک محصول از سفارش موشن گرافیک که یکی از محبوب ترین دسته بندی های انیمیشن دو بعدی می باشد استفاده می کنند.
زیراکه همانطور که گفته شد محبوبیت محتوای ویدیویی بسیار از سایر متدهای محتوایی بالاتر بوده و مورد بعدی در این است که به این روش شما میتوانید محصول خود را بین مشتریان ، بسیار جذاب تر جلوه  دهید.
برای پی بردن به این موضوع  کافی است نگاهی به تبلیغات تلویزیونی بیندازید که چگونه با استفاده از انیمیشن ها و جلوه های ویژه جذابیت و قابلیت های محصول خود را چندین و چند برابر نمایش می دهند.

  • سفارش انیمیشن دو بعدی برای استفاده در بازی یا ویدیو

در بسیاری از بازی های ویدیویی چه در نوع سه بعدی و چه در نوع دو بعدی برای پایین تر اوردن بودجه ی کل پروژه یا وابسته به سبک بازی به منظور به تصویر کشیدن داستان بازی، تیزری از هر مرحله و یا انیمیشن های بین بازی از انیمیشن های دو بعدی استفاده می کنند که این موضوع به هیچ وجه از جذابیت ها و کیفیت بازی کم نخواهد کرد.

  • سفارش انیمیشن دو بعدی برای کلیپ های شبکه های اجتماعی

امروزه شاهد افزایش چندین چند برابری کاربران شبکه های اجتماعی و به خصوص در ایران در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام هستیم.
که این امر باعث می شود بستر بزرگی برای ارائه کردن ویدیوها و تصاویر شما به یک مارکت جهانی فراهم شود و شما برای ارائه دادن محتوای اختصاصی و با کیفیت در پیج خود از سفارش انیمیشن دو بعدی استفاده کنید.
( لازم به ذکر است استودیو انیمیشن سازی ماناتاز علاوه بر انجام دادن و ساخت انیمشن بدون محدودیت در سبک و زمان بندی همچنین خدمات تبلیغاتی انیمیشن شما در مارکت های جهانی ویدیو مانند آپارات یا یوتیوب و شبکه های اجتماعی را نیز انجام خواهد داد. )

  • طراحی انیمیشن دو بعدی برای اهداف آموزشی و افزایش بار یادگیری

طراحی انیمیشن دو بعدی یا موشن گرافیک نیز برای اهداف آموزشی بسیار متداول است و در بین کاربران مورد استفاده ی شدیدی قرار می گیرد.
زیراکه استفاده از این روش باعث جذاب شدن محتوای آموزشی و در نتیجه بالا بردن بار یادگیری می شود.

دسته بندی ها

انیمیشن های دو بعدی در دسته بندی های پی در پیی قرار می گیرند که در ادامه به توضیحات هر کدام خواهیم پرداخت.

موشن گرافیک

از مهم ترین و محبوب ترین دسته بندی ها در انیمیشن  های دو بعدی موشن گرافیک است.

اگر بخواهیم به تعریف تحت لغوی این سبک از انیمیشن دو بعدی بپردازیم، به نحوی گرافیک انیمیشن دار را موشن گرافیک می گویند؛ اما این جمله به چه معناست ؟

شما اگر در انیمیشن های دو بعدی توجه کنید، این انیمیشن ها معمولا دارای شخصیت های داستانی پی در پیی می باشند؛ که در طراحی موشن گرافیک ما معمولا فاقد کارکتر های داستانی هستیم.
اکثرا سر و کار انیمیشن با مدل های گرافیکی طراحی شده در نرم افزارهای فتوشاپ و ایلاستریتور می باشد که با استفاده از نرم افزارهایی که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت ؛ به این مدل های گرافیکی انیمیشن خواهیم داد. ( البته لازم به ذکر است موشن گرافیک ها نیز می توانند دارای کارکترهایی انسانی و یا فانتزی باشند اما این کارکتر ها دارای حداقل انیمیت هستند.)

سفارش موشن گرافیک معمولا برای اهداف تبلیغاتی و آموزشی استفاده می شود و انتخاب سبک موشن گرافیک در انیمیشن های دو بعدی، از بهترین گزینه ها برای ارائه ی محتوای متنی و غیر متنی به مشتریان می باشد.

موشن گرافیک همچنین دارای دسته بندی هایی می باشد که به شرح زیر می باشد :

ویدیو موشن

ویدیو موشن ها اولین دسته بندی در طراحی موشن گرافیک می باشد که این سبک از انیمیشن سازی تلفیقی از فیلم برداری واقعی با موشن گرافیک می باشد و پس از آن مراحل صدا گذاری، تدوین و افکت گذاری را تجربه خواهد کرد.

از این سبک از موشن گرافیک استفاده های بسیاری می شود و معمولا در معرفی مجموعه ها، معرفی محصول یا در مصاحبه ها در کنار فیلم برداری از شخصیت ها و محیط های اصلی یک سری موشن گرافیک ها نیز در کنار تصویر ظاهر خواهند شد.

استاپ موشن

استاپ موشن یکی دیگر از سبک های سفارش موشن گرافیک می باشد که در این سبک ما با در کنار هم قراردادن عکس های واقعی انیمیشن خود را میسازیم، اما چگونه ؟

در این روش ما از هر حرکت کارکترهای اصلی انیمیشن خود یک عکس خواهیم گرافیک و پس از عکاسی از تمامی حرکت های کارکتر ها با استفاده از نرم افزارهای مخصوص عکس ها را در کنار هم قرارداده و در نهایت به مراحل تدوین، صداگذاری و افکت گذاری روی انیمیشن خواهیم پرداخت.

اینفو موشن

ما دو مفهوم در این دسته بندی داریم، اولی تحت عنوان اینفو گرافیک و دومی تحت عنوان اینفو موشن و اگر اینفو گرافیک ها در انیمیشن ها ما به صورت متحرک ساخته شوند؛ اصطلاحا اینفو موشن ها به وجود می آیند اما اینفو گرافیک چیست ؟

اینفوگرافیک ها محتواهای تصویری می باشند که از یک محصول، یک کارکتر یا یک موضوع خاصی به صورت تصویری و گرافیکی پیغام و اطلاعاتی را منتشر می کنند، حال اگر انتقال این اطلاعات و پیغام ها در قالب تصاویر به صورت انیمیشن دار و محرک با صداگذاری و تدوین همراه باشد ما اینفو موشن ساخته ایم.

Papering

سبک انیمیشن papering یا همان انیمیشن سنتی از دیگر سبک های انیمیشن سازی خاص در دسته بندی دو بعدی می باشد که شاید شما کمتر انیمیشن هایی در این سبک دیده باشید.
ما توضیحات کامل را در رابطه با این سبک در مقاله ی انیمیشن سنتی داده ایم.
به طور خلاصه در این سبک انیمیشن سازی سکانس به سکانس و فریم به فریم انیمیشن با استفاده از قلم نوری نقاشی می شود.
پس از اتمام نقاشی ها وارد نرم افزارهای تدوین و افکت گذاری مانند پریمیر و افتر افکت شده و بر روی آن ها جلوه های ویژه ، افکت ها ، صدا و  سایر موارد گرافیکی و بصری افزوده خواهد شد.

انیمیشن زیر نمونه انیمیشن ساخته شده توسط استودیو انیمیشن سازی ماناتاز می باشد که برای شرح داستان بازی راوی ماناتاز می باشد.

ویژگی های عمومی در طراحی انیمیشن دو بعدی

در انیمیشن های دو بعدی ما یک سری ویژگی های کلی را داریم که به اختصار به معرفی هر کدام از این ویژگی ها خواهیم پرداخت.
( لازم به ذکر است توضیحات دقیق تر هر کدام از ویژگی های و مراحل در برگه ی مراحل طراحی انیمیشن به صورت کامل توضیح داده شده است) :

  • طراحی کارکتر ها و شخصیت های داستان

در این مرحله ما وابسته به نوع انیمیشن خود به طراحی شخصیت های داستان و کارکتر های آن در نرم افزارهای
مخصوص مدل سازی دو بعدی مانند : photoshop – illustrator

  • طراحی محیط های دو بعدی یا استفاده از بک گراند ها

طراحی محیط و بک گراند ها نیز پروسه ای مشابه با طراحی کارکترها و شخصیت های داستان را دارا هستند؛ با این تفاوت که در این مرحله مهم ترین چالش مدل سازی یعنی ریگ بندی وجود ندارد.

    • صدا گذاری و دوبله در انیمیشن

    مرحله ای که در آن صدای دوبلرها و صداهای اشیا ساخته و طراحی می شوند.

    ( لازم به ذکر است مرحله ی دوبله قبل از انیمت انجام می شود زیراکه باید متناسب با دوبله انیمیت و لب زدن کارکترها طراحی شود.)

  • انیمیت کردن

انیمیت کردن یکی از مهم ترین مراحل طراحی انیمیشن دو بعدی می باشد که در این مرحله ما شروع به متحرک سازی کارکتر ها
و شخصیت های داستان با نرم افزارهای مخصوص انیمیشن سازی دو بعدی که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت می کنیم.

  • افکت گذاری و قرار دادن جلوه های ویژه در انیمیشن

افکت گذاری مرحله ای است که ما بر روی انیمیشن یک سری جلوه های ویژه و یا حتی یک سری جلوه های واقع گرایانه مانند:
باران – برف و .. را قرار میدهیم که معمولا برای اینکار از نرم افزارهای مانند : After effect استفاده می کنند.

  • تدوین و ویرایش قسمت های مختلف انیمیشن

تمامی پروسه های لازم برای برش و یا ویرایش صدا و تصویر

خروجی گرفتن نهایی از انیمیشن وابسته به نوع و سبک انیمیشن

  • انتشار و انجام دادن پروسه های تبلیغاتی انیمیشن

انجام پروسه های تبلیغاتی انیمینش در مارکت های ویدیویی مانند یوتیوب یا آپارت و یا استفاده از شبکه های اجتماعی. ( ماناتاز در این مرحله نیز پکیج های جذابی برای شما دارد )

(جهت آشنایی بیشتر با مراحل طراحی انیمیشن روی لینک زیر کلیک کنید)

ویژگی های اختصاصی ماناتاز در طراحی انیمیشن دو بعدی

ارائه ی دوبله ی اختصاصی خانم و آقا برای انیمیشن دو بعدی شما

انجام پروسه های تبلیغاتی انیمیشن شما در مارکت های یوتیوب – آپارات و شبکه های اجتماعی

ارائه ی پکیج های متنوع که هر کدام به شما قابلیت های بزرگی را در سفارش انیمیشن دو بعدی خواهند داد

قیمت بسیار مناسب و پایین تر از تعرفه

عدم محدودیت در پیاده سازی سبک انیمیشن – طراحی کارکترها تا رندر گیری

بهترین نرم افزارهای طراحی انیمیشن دو بعدی

  • Adobe After Effects
  • Moho
  • Adobe Animate CC
  • Adobe Character Animator
  • TV Paint

محبوبیت و موفقیت این سبک انیمیشن در ایران و خارج از کشور

انیمیشن های دو بعدی در ایران و خارج از کشور به علت دلایلی ائم از قیمت بهینه و زمان آماده سازی سریع از محبوبیت و سفارش بالایی برخوردار هستند.

محبوبیت این سبک انیمیشن سازی در ایران چندین و چند برابر خواهد بود و دلیل عمده ی این موضوع تکنولوژی ساخت انیمیشن های دو بعدی می باشد.
تکنولوژی انیمیشن های دو بعدی، تماما به نرم افزارهای انیمیشن سازی دو بعدی خلاصه می شود و به همین علت پروسه ی راحت تر و سریع تری را نسبت به طراحی انیمیشن سه بعدی داراست.

اما همانطور که در قسمت کاربردهای انیمیشن سازی دو بعدی گفته شد، انیمیشن های دو بعدی معمولا برای پروسه های تبلیغاتی و معرفی استفاده می شوند و برای بحث های سینامتیک و فیلم سازی به طور حرفه ای از روش های انیمیشن سازی سه بعدی استفاده خواهد شد؛
اما در ایران ما در سبک سینماتیک و انیمیشن های سینمایی نیز از انیمیشن های دو بعدی استفاده های بسیاری می شود و درصد زیادی از انیمیشن های موفق کشور را انیمیشن های دو بعدی تشکیل میدهند.

به طور کلی مبحث انیمیشن سازی مبحث بسیار جذاب و کاربر پسندی می باشد برای تمامی قشرهای سنی و در تمام فیلدهای کاری به همین خاطر قطعا یکی از متداول ترین راه های درآمدزایی تبلیغاتی استفاده از انیمیشن می باشد و شما میتوانید با سفارش انیمیشن دو بعدی از ماناتاز با بهترین خدمات و پشتیبانی همراه با پیکج های فوق العاده همراه شوید.

آَشنایی با بهترین انیمیشن های دو بعدی ایران و خارج از کشور

هم اکنون انیمیشن دو بعدی خود را سفارش دهید

برای مشاهده نمونه کارها کلیک کنید

خلاصه
طراحی انیمیشن دو بعدی
نوع خدمات
طراحی انیمیشن دو بعدی
نام ارائه دهنده
ایرانیان ماناتاز,
ایران - اصفهان - خ ابوریحان بیرونی , Telephone No.02128425884
حوزه
کل کشور
توضیحات
سفارش انیمیشن دو بعدی - طراحی انیمیشن دو بعدی و تمامی سبک های انیمیشن سازی از موشن گرافیک تا استاپ موشن همراه با دوبله اختصاصی و پروسه های تبلیغاتی