معرفی کنسول پلی استیشن

اولین کنسول PlayStation در ژاپن در دسامبر ۱۹۹۴ و سال بعد در سراسر جهان منتشر شد.
کنسول اصلی این سری اولین کنسول از هر نوع بود که بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه ارسال کرد.
و این کار را در کمتر از یک دهه انجام داد و این امر نشان دهنده ی محبوبیت بسیار زیاد این کنسول از همان ابتدای کار می باشد. 

پس از آن سونی ، PlayStation2  را ، در سال ۲۰۰۰ عرضه کرد و PlayStation 2
با فروش بیش از ۱۵۵ میلیون دستگاه در پایان سال ۲۰۱۲ ، پرفروش ترین کنسول خانگی شد . 

سونی کنسول بعدی خود یعنی ، PlayStation 3 را در سال ۲۰۰۶ عرضه کرد و بیش از ۸۷.۴ میلیون دستگاه تا مارس ۲۰۱۷ فروخته شد. 

پس از آن ، پلی استیشن 4 ، در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و در عرض یک روز یک میلیون واحد فروخت و سریعترین کنسول فروش تاریخ شد. 

و در حال حاضر آخرین کنسول این مجموعه ، پلی استیشن 5 ، در سال ۲۰۲۰ می باشد که ما تمرکز اصلی خود در سفارش ساخت بازی پلی استیشن را برای این نسل از کنسول های سونی قرار می دهیم؛
زیراکه سونی در هر نسل از کنسول هایی که ارائه می دهد تجربه و نسل جدیدی از سطح گرافیکی – پردازنده – کیفیت و سخت افزارهای جانبی مانند دسته های کنسول را ارائه می دهد و به همین خاطر بازی باید مطابق با حداکثر توان آخرین نسل کنسول سونی ساخته شود .

سونی و کنسول پلی استیشن و بازی های اختصاصی که هر سال برای این کنسول ساخته می شود باعث شده است که این کنسول نسبت به سایر رقبای خود و به خصوص x-box و ماکروسافت بسیار پیشتاز و جلو باشد و همین امر این کنسول را به پرفروش ترین کنسول تاریخ تبدیل کرده است . 

سیر تکامل پلی استیشن

ویژگی های سخت افزاری و پردازشی پلی استیشن 5

بالاخره با ورود PS5 نسل بعدی PlayStation اینجا است.
به نظر می رسد که این نسل سونی از همان روشی که
PS4 را بسیار موفق ساخته پیروی می کند .

قطعا با فرا رسیدن این کنسول شما باید انتظار داشته باشید که گرافیک بهتری را در بازی های خود مشاهده کنید ،
همچنین
PS5 از نرخ تازه سازی بالا نیز پشتیبانی می کند ، که باعث می شود ، بازی ها نرمتر اجرا و پردازش شوند همچنین SSD سفارشی PS5 قول می دهد چنان جهشی در سرعت بارگذاری داشته باشد.
که می تواند نحوه طراحی بازی پلی استیشن را تغییر دهد.

کنترلر جدید PS5 شگفت انگیز است ، بازی ها به سرعت بارگیری می شوند و کنسول قطعا دارای رابط کاربری روانتری نسبت به PS4 است.
 
همچنین لازم به ذکر است کنسول PS5 به نحوی طراحی شده است که شما می توانید بیشتر عناوین PS4 را نیز با استفاده از آن بازی خواهید کرد .

PS5 توسط یک پردازنده مرکزی هشت هسته ای AMD Zen 2 و یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر AMD Radeon RDNA 2 سفارشی تأمین می شود که ۱۰.۲۸ ترافلاپ قدرت گرافیکی خام را تأمین می کند. 

سایر مشخصات پردازشی 

این کنسول همچنین از فرکانسهای متغیر هم در پردازنده PS5 و هم در پردازنده گرافیکی استفاده می کند ،
که از نظر تئوری می تواند گرافیک ها را فشار دهد تا زمانی که پردازنده در اوج کار نمی کند کمی سریعتر از حد نرمال کار کنند .
  

بخش عمده ای از این تنظیمات GPU پشتیبانی از رزولوشن های 8K و ردیابی اشعه در بازی های PS5 است.
دومی یک فناوری است که وفاداری بصری را در بازی ها بسیار بهبود می بخشد ،
زیرا از نحوه حرکت و جهش نور از جسم به جسم ، به ویژه سطوح بازتابنده و شکست از طریق آب ، مایعات دیگر و شیشه تقلید می کند.

 با توجه به بهینه سازی های مناسب ، در نتیجه بازی ها می توانند نور و سایه واقعی تری به نمایش بگذارند.
مارک سرنی ، معمار PS5 گفته است که می گویند ردیابی اشعه فقط مربوط به تصاویر نیست ، زیرا می تواند باعث افزایش صوتی بازیکنان و توسعه دهندگان شود.

PS5 همچنین از صدای سه بعدی پشتیبانی می کند . اما ما هنوز دقیقاً نمی دانیم که چطور از صدای سه بعدی در طراحی بازی پلی استیشن استفاده می شود و لازم به ذکر است که سونی نیز سعی کرد آن را به عنوان ویژگی PS4 بفروشد ، بنابراین باید منتظر بمانیم تا ببینید صدای سه بعدی بهتر PS5 در آینده ی سفارش ساخت بازی پلی استیشن چه تغییری را رقم خواهد زد.

PS5 دارای سه پورت USB-A است ، یکی در جلو ، دو عدد در پشت  و دیگری درگاه USB-C در جلو می باشد ؛ همچنین در پشت کنسول یک درگاه اترنت و Wi-Fi6 نیز وجود دارد.

کنترلرهای پلی استیشن 5 و تاثیر آن در طراحی بازی های پلی استیشن

کنترل کننده های DualShock سونی به طور کلی طراحی مشابهی را از نسلی به نسل دیگر حفظ کرده اند ، اما کنترلر جدید  DualSense PS5 اولین کنترل کننده PlayStation  است که به نظر نمی رسد مانند نمونه اصلی باشد و می توان آن را نسل دیگری از کنترلر ها دانست.

 و در حالی که DualSense طرح اصلی را دارد ، طرفداران PlayStation با آن آشنا هستند ، یک پد جهت دار و دکمه ها در نیمه بالا ، دو میله کنترل در پایین ، و نوار لمسی مرکزی از DualShock 4 – شکل کامل کنترلر جدید است ، با دسته های پرپشت تر و خطوط عریض تر ، و همه آنها دارای طراحی چشمگیر دو رنگ هستند.

اما نکته ی لازم به ذکر این است که فقط در ظاهر DualSense تغییراتی اتفاق نیوفتاده است بلکه بازخورد سنتی با بازخورد لمسی نیز جایگزین شده است ، که بسته به آنچه در بازی شما اتفاق می افتد ، باید سطح مختلفی از بازخورد را به شما ارائه دهد.

 این کنترل کننده همچنین “محرک های سازگار” دارد که می تواند مقاومت های مختلف را شبیه سازی کند ، که به عنوان مثال می تواند برای انجام کارهایی مانند افزودن تنش هنگام برداشتن کمان استفاده شود.

اجرای بازی های ps4 در ps5

تقریباً هر بازی PS4 روی PS5 کار خواهد کرد.
طبق نقل قول سونی در مورد این موضوع :
“بیش از ۹۹ درصد از 4000+ بازی موجود در PS4 در PS5 قابل پخش خواهد بود.” و حتی بهتر ، به لطف چیزی که سونی آن را Game Boost می نامد ، برخی از بازی های PS4 با فریم ریت بالاتر یا نرم تری در PS5 اجرا می شوند. 

در تست های اولیه ، Digital Foundry دریافت که PS5 پیشرفت های چشمگیری را در بسیاری از بازی های PS4 به ارمغان می آورد.

محبوبیت کنسول پلی استیشن و بازی های آن

همانطور که در توضیحات بالا گفته شد پلی استیشن جزوه محبوب ترین کنسول های تاریخ می باشد و این محوبیت در سرتاسر جهان گسترش یافته است .

در حال حاضر در ایران  نیز پلی استیشن جزوه اولین و پر فروش ترین کنسول بازی به حساب می آید و به همین علت قطعا سفارش ساخت بازی پلی استیشن نیز می تواند از چندین جنبه در ایران حائز اهمیت و در آمدزا باشد ؛ اولین و مهم ترین عامل این است که در حال حاضر هیچ بازی موفق ایرانی برای کنسول پلی استیشن انتشار پیدا نکرده است و به همین خاطر بازی شما در ایران می تواند بسیار مورد توجه و فروش قرار بگیرد .

مورد دیگری که می توان آن را یکی دیگر از بزرگ ترین مزیت های طراحی بازی پلی استیشن دانست در قدرت سخت افزاری این کنسول است که باعث می شود ، شما هیچ محدودیتی در پیاده سازی بازی های گرافیکی و سنگین نخواهید داشت .

بهترین سبک های بازی سازی بر روی این کنسول

با توجه به توضیحاتی که در بالا گفته شد ، مشخصا تمایل به این سمت می رود که شما کاربران گرامی در سفارش بازی پلی استیشن به سمت بازی هایی بروید که از لحاظ گرافیک – سبک داستانی – گیم پلی و در نهایت حجم بازی در درجه ی بسیار بالایی قراردارند و معمولا با استفاده از این سبک می توانید از حداکثر توان سخت افزاری پلی استیشن 5 نیز استفاده های لازم را ببرید ، این سبک بازی ها به شرح زیر هستند  که برای هر کدام از آن ها نیز یک مثالی از سری بازی های پلی استیشن نیز زده ایم :

اکشن نقش آفرینی

Horizon Zero Dawn

شوتر

Battlefield V

ترسناک

Resident Evil 2 Remake

ماجراجویی

God of War

به طور کلی طبق بررسی های انجام یافته ثابت شده است که بهترین عناوین های پلی استیشن مانند :
God of War Uncharted4 – Red Dead Redemption 2  –  The Last of Us Remastered – Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – The Witcher 3: Wild Hunt – ghost of tsushima  و … در سبک اکشن ماجراجویی هستند
و به همین خاطر می توان این سبک طراحی بازی پلی استیشن را محبوب ترین و پرفروش ترین سبک بازی های این کنسول دانست .

راه های درآمدزایی از بازی های این کنسول

راه درآمدزایی کلی از بازی در مقاله ای مجزا به صورت کامل گفته شده است.
اما برای پلی استیشن می توان مهم ترین و بزرگ ترین راه درآمدزایی از فروش بازی را در فروشگاه های بازی
و به خصوص فروشگاه اختصاصی خود سونی برای پلی استیشن یعنی Playstation Network دانست ،
که در این فروشگاه شما می توانید یک اکانت دولوپری ساخته و به عنوان یک دولوپر بازی خود را به نرخ تعیین شده به فروش برسانید .

بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن

همین الان سفارش ساخت بازی پلی استیشن را ثبت کنید :
خلاصه
طراحی بازی پلی استیشن
نوع خدمات
طراحی بازی پلی استیشن
نام ارائه دهنده
ایرانیان ماناتاز,
ایران - اصفهان - خ ابوریحان بیرونی, Telephone No.02128425884
حوزه
کل کشور
توضیحات
سفارش ساخت بازی پلی استشن با بهترین گرافیک و استفاده از توان حداکثری سخت افزاری این کنسول در تمامی سبک های بازی سازی همراه ماناتاز